Naztrida

A&M's bryllup d. 13. august 2011

38 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Så for den! Så er der godt nok blevet maratonsyet i Karens stue i weekenden - og klippet!

ADVARSEL - MASSER af billeder!!

5874405984_f88a505153.jpg

The busy sewing room by Naztrida, on Flickr

5873836957_8a9c6d172d.jpg

Drawing the final pattern by Naztrida, on Flickr

5873838345_c854be0d1b.jpg

Making the pattern for the tulle skirt by Naztrida, on Flickr

Vi skulle først lave et revideret mønster til tylskørtet, som så skulle klippes. Alt stoffet skulle klippes (mange dele skal jeg love jer for) - corsagen består af et foer, et yderstof og en faststofdel med stivere, som skal være imellem de to lag. Skørtet består af foer, yderstof og tyl udenpå. Foret er den skønneste bløde svagt vandblå silke, som Karen har købt i New York, hvor hun lige har været, og yderstoffet til corsagen er en kraftigere silke med en slags læg syet i. Yderstoffet til skørtet er silke. Tyllen er brudetyl, og der er 11 lag - dvs. 22 kæmpe stykker, som vi har kravlet rundt på gulvet og klippet (det tog 3 1/2 time!)

Vi er ikke helt færdige, men de sidste billeder herunder viser mig i kjolen - den er nålet sammen, for lagene er ikke syet sammen endnu, men vi var for trætte, så det sidste når vi på en hverdagsaften. :wink:

5874401052_21d2129d08.jpg

Cutting the inner corsage by Naztrida, on Flickr

5874403346_fd6bba6810.jpg

Laying the pattern onto the tulle by Naztrida, on Flickr

5873846235_cb7745f045.jpg

Pinning the outer skirt prior to sewing by Naztrida, on Flickr

5874410798_7a7ecc013e.jpg

Tulle on the couch by Naztrida, on Flickr

Her er kjolen uden tylskørtet på. Den trækker lidt sjovt nogle steder, men det er mest fordi den stadig kun er lukket med nåle. Derudover resterer der små tilretninger.

5873861073_852468feaa.jpg

Dress from the back - the tulle skirt goes over this one by Naztrida, on Flickr

5874439904_b2dc466d34.jpg

Evaluating the amount of tulle by Naztrida, on Flickr

5874441142_3ce7fbf8a7.jpg

Happy! by Naztrida, on Flickr

Vi mangler sammensyning af lagene, belægning og oplægning nederst, et par lag tyl mere, grosgrainbånd i taljen skal sys fast, foer skal sys fast i lynlåsen, små tilretninger.

Det er vist det, men I spørger bare, hvis der er noget, I vil vide.

2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor er det vildt!! Klarede i lige det på en dag?? :respekt:

Masser af :BKSTREET: til dig! Glæder mig til billeder af den helt færdige kjole..

:thanks:

Vi har syet i to dage, og forud for det her er gået to opsyninger i lagenlærred, og sindssygt meget snak om, hvordan den skulle se ud, og hvad der ville passe til mig. Og vi mangler lige lidt endnu, som jeg skriver. :rolleyes:

Faktisk tog det 3 1/2 time bare at klippe de 22 tylstykker ud! :biggrin:

Redigeret af Naztrida
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes jeres ringe er utroligt fine - må man være så fræk at spørge hvor de er købt, og hvad de kostede? Er de lavet i hvidguld? Det kunne nemlig lige være sådan nogle vi har i kiggerten!

Selvfølgelig da! :wink: De er fra Chanti - vi var i flere offline butikker uden rigtig at finde det, vi ville have, og vi var ret enige om, at de her var virkelig flotte. Vi bestilte en prøveboks, og det gjorde os sikre. Så vi sad derhjemme og prøvede ringe - det var faktisk også ret hyggeligt. :loveflag:

De er her - så der kan du også se prisen.

0

Del dette indlæg

Så for den! Så er der godt nok blevet maratonsyet i Karens stue i weekenden - og klippet!

ADVARSEL - MASSER af billeder!!

5874405984_f88a505153.jpg

The busy sewing room by Naztrida, on Flickr

5873836957_8a9c6d172d.jpg

Drawing the final pattern by Naztrida, on Flickr

5873838345_c854be0d1b.jpg

Making the pattern for the tulle skirt by Naztrida, on Flickr

Vi skulle først lave et revideret mønster til tylskørtet, som så skulle klippes. Alt stoffet skulle klippes (mange dele skal jeg love jer for) - corsagen består af et foer, et yderstof og en faststofdel med stivere, som skal være imellem de to lag. Skørtet består af foer, yderstof og tyl udenpå. Foret er den skønneste bløde svagt vandblå silke, som Karen har købt i New York, hvor hun lige har været, og yderstoffet til corsagen er en kraftigere silke med en slags læg syet i. Yderstoffet til skørtet er silke. Tyllen er brudetyl, og der er 11 lag - dvs. 22 kæmpe stykker, som vi har kravlet rundt på gulvet og klippet (det tog 3 1/2 time!)

Vi er ikke helt færdige, men de sidste billeder herunder viser mig i kjolen - den er nålet sammen, for lagene er ikke syet sammen endnu, men vi var for trætte, så det sidste når vi på en hverdagsaften. :wink:

5874401052_21d2129d08.jpg

Cutting the inner corsage by Naztrida, on Flickr

5874403346_fd6bba6810.jpg

Laying the pattern onto the tulle by Naztrida, on Flickr

5873846235_cb7745f045.jpg

Pinning the outer skirt prior to sewing by Naztrida, on Flickr

5874410798_7a7ecc013e.jpg

Tulle on the couch by Naztrida, on Flickr

Her er kjolen uden tylskørtet på. Den trækker lidt sjovt nogle steder, men det er mest fordi den stadig kun er lukket med nåle. Derudover resterer der små tilretninger.

5873861073_852468feaa.jpg

Dress from the back - the tulle skirt goes over this one by Naztrida, on Flickr

5874439904_b2dc466d34.jpg

Evaluating the amount of tulle by Naztrida, on Flickr

5874441142_3ce7fbf8a7.jpg

Happy! by Naztrida, on Flickr

Vi mangler sammensyning af lagene, belægning og oplægning nederst, et par lag tyl mere, grosgrainbånd i taljen skal sys fast, foer skal sys fast i lynlåsen, små tilretninger.

Det er vist det, men I spørger bare, hvis der er noget, I vil vide.

:BKSTREET:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer