Guest MichaelRiosaNielsen

Gift med navneforandring i udlandet

4 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Vi blev gift i New York men ændrede først navne efter vi kom hjem, så der ikke skulle blive bøvl med passet. Men eferfølgende er jeg blevet gjort opmærksom på at det blot er navnet i passet og på billetten der skal passe sammen. Men må indrømme at jeg ikke havde lyst til at tage nogen chancer især fordi de er helt bims i USA pga sikkerhed osv...

Vi skal til Italien i næste uge, og da vores navneændringspapirer ikke var kommet da vi bestilte billetter, har vi bestilt i vores gamle navne, som er dem der står i vores pas. Jeg satser på der ikke bliver nogle problemer :17:

0

Del dette indlæg

Jeg er lige blevet gift hernede i Italien, hvor jeg gerne havde skiftet navn, men orker det ikke - heller ikke oekonomisk.

Der skal laves nyt pas gennem ambassaden(900 kr), nyt koerekort i Italien(900 kr), nyt codice fiscale(borgerkort), nyt sygesikringskort, min bil skal omregistreres til det nye navn(1900 kr) og saa koster det vist lidt i "bollo" at skfte navn :blink:

Det er heller ikke spor almindeligt at skifte navn hernede og i og med at jeg kan kalde mig signora Cameli alligevel, saa har jeg valgt ikke at goere mere ved det :)

0

Del dette indlæg

Jeg er lige blevet gift hernede i Italien, hvor jeg gerne havde skiftet navn, men orker det ikke - heller ikke oekonomisk.

Der skal laves nyt pas gennem ambassaden(900 kr), nyt koerekort i Italien(900 kr), nyt codice fiscale(borgerkort), nyt sygesikringskort, min bil skal omregistreres til det nye navn(1900 kr) og saa koster det vist lidt i "bollo" at skfte navn :blink:

Det er heller ikke spor almindeligt at skifte navn hernede og i og med at jeg kan kalde mig signora Cameli alligevel, saa har jeg valgt ikke at goere mere ved det :)

Ja, jeg synes hun naevnte, at hun officielt i italien stadig vil have det gamle navn, selvom hun i Danmark har det nye. Saa hvis vi venter til DK sparer det nok en hel del trouble.

Red: Hmm, nope, der er ikke noget problem for hende at skifte navn - hun siger det gaar helt automatisk og det er kun passet, der koster et signifikant beloeb (som hun kun skal bruge, hvis vi skal rejse udenfor EU alligevel).

Redigeret af MichaelRiosaNielsen
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer