tineuc86

Mangler idéer til gæsterne

13 indlæg i dette emne

Hej alle

Jeg har med stor glæde fulgt med i forskellige opslag angående bryllupsforberedelser herinde, og har da også fundet en masse inspiration... tak for det :)

Jeg her helt tosset med idéen om, at gæsterne kan tage noget med hjem fra festen, hvor de ligesom kan sige, at det her er fra Tine og Anders' bryllup (skal giftes d. 4. august 2012). Jeg faldt over gaveæske-idéen, hvor man kommer forskellige ting i sammen med et lille digt. Men men da vi ca. bliver 90 gæster, så synes jeg, at udgiftsposten til gaveæsker bliver al for stor. Har også læst herinde, at nogle har indgraveret gæsternes navne i glassene, og brugt disse som bordkort - igen er jeg bekymret for udgiftsposen.

Derfor spørger jeg om hjælp herinde... kom med alle jeres gode forslag til billige penge :)

/Tine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa og velkommen til :)

Mht gaveæsker.... altså sidder og tænker på - det behøver måske slet ikke at blive så dyrt igen :) Altså hvad er budgettet her ?

Altså gaveæsker kan man jo selv lave med lidt karton og lim ..... kommer måske til at stå dig i 100-150 kr til 90 mennesker. Så skal der lidt bånd - det er 15 kr for en kæmpe rulle, hvis man vælger det alm, som man pakker julegaver ind i. Altså det behøver jo ikke være silkebånd og alt ting .... jeg tror det kan komme til at se ligeså fint ud med det andet :)

Men mht at putte ting ned i ..... altså jeg tænker lidt .... hvis du har et budget, der hedder 10 kr pr gæst..... daf da en tur i søstrene grene ? De har alt muligt mærkeligt til 89 øre osv :) Du må helt sikkert kunne finde et el andet der ! Der er masser af små sæber m.v. ..... altså jeg ved, at der også er nogle folk herinde, der har haft held til at få vareprøver hjem fra fx Nivea & Gosh, men dunno om de sender ud til 90 gæster :) Linket til tråden omkring vareprøver, finder du HER

Held og lykke - var mit bedsteste bud ;)

Redigeret af MariaSchmidt
0

Del dette indlæg

Men hvis det vitterligt skal være et minde synes jeg måske bare at de der gaveæsker bliver fyldt med ting man ikke gider gemme. Bare mere gøgl og noget til samme aften.

Vi brugte et postkortstativ med personlige postkort ikke noget folk var tvunget til at tage med, men noget man godt kunne bruge - i bedste cafe stil

Hvad med at bage verdens bedste cookies og putte i en flot æske? Læg opskriften ved ;)

Eller blomsterfrø ?

1

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan rigtig godt lide idéen med blomsterfrø... for det er ligesom noget, som folk kan tage med hjem, og hvis de så får frøene til at gro, så har de virkelig et minde fra vores bryllup. Men er det ikke lidt tamt kun at lægge blomsterfrø i gaveæsken?

Jeg tænker også lidt - hvad med børnene? Blomsterfrø er måske ikke lige dem :) Til dem tænker jeg måske slik eller noget???

0

Del dette indlæg

Altså vi er enige om, at man kan få meget ubrugeligt lort i Søstrene Grene :) hehe ..... men kunne jo være, at der var et el andet blandt alt det ubrugelige tænkte jeg :P

Men jeg kan godt forstå synspunktet omkring at ville give folk et minde..... vil egentlig også helst gøre det sådan selv og ikke fylde æsken med plastre, hovedpinepiller og sytråd.... men hellere noget, som man kan tage med hjem :) Men spgm er så, hvis du laver menukort/program og ligger ved hver gæst, om det måske ikke bliver mindet for de fleste alligevel ? :) Ved da ihvertfald, at det er sådanne ting + sange, der bliver gemt i min familie.

0

Del dette indlæg

Jeg er helt enig med Miss-Lena om at hvis det er for et personligt minde, skal i passe på med at fylde alt muligt tilfældigt i. Ikke at der er noget i vejen med plster, chokolade og lign, det er da sødt at give væk som en lille gave synes jeg. Dog er det ikke noget som man ligesom vil huske jeres bryllup for.

Så i må nok starte med at beslutte om det virkelig skal være et minde om jer, eller om i bare gerne vil lave nogle små søde gaver til jeres gæster som de nok bliver glade for, men nok ikke ikke gemmer.

Glæder mig til at høre hvad i finder ud af! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

De spiselige, tidskrævende, men "billige" favors (Og iøvrigt - SUPER fine):

6776_146303504950_77096689950_3379351_3669723_n.jpg

mwd103201_wi08_pinkbox_l.jpg

homemade-wedding-favors-scrub.jpg

valentine1.jpg

CrystalNick_Halo_375.jpg

Et varigt minde, som samtidig falder i alles smag, og som skal koste under 10kr - det bliver nok MEGET svært at finde.. Men en personlig ting som der er lagt tid og kærlighed i, det tror jeg langt de fleste ville sætte pris på.. Jeg ved at jeg ville! :) De små glas kan man købe i Netto osv - 6 glas for 20kr tror jeg.. Sæt en personlig mærkat på (kan laves på pc og printes) og et fint bånd - og vupti så er det ikke BARE marmelade, men "Kærlighed på Glas" fra JERES bryllup.. :)

Hvis du er til nethandel kan Ebay anbefales.. Her kan man finde MANGE MANGE MANGE mærkelige ting og sager - også til billige penge.. Husk at kigge efter "Shipping costs" - og husk at kigge efter hvor lang tid det tager at sende - nogle af tingene tager 6 uger at komme frem.. Søg efter "Wedding favors" - der kommer omkring 35.000 forskellige forslag mener jeg..

0

Del dette indlæg

Hej....

Jeg har tænkt på at købe små glas m. låg hos creative company og fylde det med the og små sukkerhjerter i den farve som vores farvetema bliver. på toppen vil jeg binde hvidt tyl, og på selve glasset udstikker jeg et hjerte, i karton, med gæstens navn.

Til børnene kommer jeg m&m I. Derudover laver jeg en lille lege pose til hvert barn med farver m.v fra Søsternes Grenes.

Er selv vild med blomstrefrø ideen.. Isabella Smidt plejer, at have udsalg på blomster frø i august, mener jeg. Og hendes frø poser er temmelig pæne.

Jeg tænker også, at det med kagerne er en god ide`. Bag nogle lækre småkager kom dem i cellofan med bånd sammen med opskriften.

Du kan også lave små perleskåle og komme et stk. lækkert sæbe i. For vejledning til perleskåle se sirlig.dk og badeanstalten har lækre små udgaver af deres sæber. Igen pak dem ind i cellofan med sløjfe omkring.

Håber det hjælper lidt... glæder mig til, at høre hva det ender med

0

Del dette indlæg

Små glas fra Creative - 12 stk for 46kr (Hvis du køber 90stk)

Tyl koster ikke så meget - vel ca. 15kr meteren..

Noget fint silkebånd i den farve du vil have..

Og så fylde glassene med slik i den farve temaet er...

Små fine glas, der både pynter og vækker glæde hos dine gæster er jeg sikker på.. :)

Hvis du samtidig vil bruge dem som bordkort kan man hos Creative købe små manillamærker der kan sættes fast i båndet - og få limet en lille sommerfugl, hjerte, blomst eller lignende på..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er super glad for alle jeres forslag... jeg tror helt klart, at det bliver glassene med noget i med samme farve som vores farvetema - som er guld :) Vi har lige rejst i Australien i et år, hvilket vi nu betragter som vores andet hjem. Derfor synes, at det kunne være fedt at putte noget i glassene, der repræsenterer vores eventyr... meeen den skal jeg lige tænke lidt over :)

Måske komme lidt sand i glasset og så nogle frø fra vores favorit blomst i Australien - hvis vi kan skaffe dem

post-51662-0-00508900-1310452274.jpg

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer