peddy84

Broche brudebuket

10 indlæg i dette emne

For at lave en broche brudebuket skal du bruge:

Ståltråd

Knibetang

Kunstige blomster

Bånd

Nåle med hoved

Brocher (antal kommer an på størrelsen og hvor mange man ønsker at have i)

Sølv blade eller en anden farve - kan undværes

Blosmter ståltråd - hvi man vælger der skal blade med i buketten

Blomstertape

Dråpeformede diamantsten - kan undværes

Elastik

Steder tingene kan købes:

Ståltråd: Næsten alle butikker

Knibetang: Lånte min af svigerfar, ellers kan de købes i mange butikker

Kunstige blomster: Plantorama, Ikea, Bauhaus

Bånd: Købt i søsterne grene, man kan også vælge stof 2000

Nåle med hoved: Panduro hobby

Brocher (antal kommer an på størrelsen og hvor mange man ønsker at have i)købt på nettet og i genbrugsbutikker

Sølv blade eller en anden farve: købt over nettet kan købes i plantorama og panduro

Blosmter ståltråd: Nettet eller panduro

Blomstertape: Nettet eller panduro

Dråpeformede diamantsten: Nettet eller Panduro

Elastik: alle supermarkeder - for det meste har man en til at ligge i skuffen :)

Jeg har brugt denne hjemmeside til at købe mange af mine ting, de er en del billigere end plantorama og panduro, de er også super søde til at hjælpe en hvis man har nogen spørgsmål

http://kpkram.dk/

Andre hjemmesider:

www.trendsales.dk

www.guloggratis.dk

www.dba.dk

Videre beskrivelse følger herunder :)

Redigeret af peddy84
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har fundet en video på youtube som jeg brugte, den fortæller godt hvad det er man skal gøre, den er i 3 dele.

Del 1:

I videoen bruger hun kunstige hortensia, men da jeg ikke kunne finde nogen som jeg synes var pæne tog jeg i plantorama og fandt nogen kunstige hvide pæoner, hvor jeg skilte bladene fra hinanden de sidder sammen med lim og klippede nogen gule plastik dutter af dem som sad i midten af blomsten, jeg synes det gjorde dem kønnere : )

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg gjorde det samme med min brocher som hun gør i videoen, men fordi jeg valgte nogen andre blomster, så satte jeg dem i på en lidt anden måde, jeg delte bladene på blomsten ud til hver side så godt som jeg nu kunne også puttede jeg brochen ind i mellem og slap bladene, rettet dem og brochen til indtil de sad som de skulle, så gav jeg brochen en tur med blomstertapen så den sad fast på blomsterstilken, og så forsatte jeg indtil jeg havde 4 brocher i hver blomst (jeg brugte 4 blomster) også satte jeg de 2 af dem sammen igen med blomster tape også kom de 2 andre på også fik alle 4 en tur med blomster tapen så de hang sammen.

Bladene jeg har lagt under, har jeg taget noget blomster ståltrå og stukket op nede fra og op så langt ned på bladet som muligt, derefter stak jeg ståltrådet ned lidt længere oppe og bukkede så stålstråden indtil bladet var bukket det om det skulle også snoede jeg stråltråden sammen og puttede blomster tape omkring, så tog jeg diamant stene og limede på bladende som ligner små dråber også stak jeg dem in mellem stilkene og brocherne nedenunder, og da eg havde gjort det med alle 4 bøjede jeg dem ned så de passede med resten også fik det noget blomster tape igen.

Da det var gjort, klippede jeg de kunstige blomster stilker til med tangen så de passede i længden med resten, så gav jeg det hele en tur med blomstertapen godt stram så der er styr på det hele, også klippede jeg et stykke bånd af på ca 10 cm og satte på forneden hvorefter jeg satte det fast med en elastik, dette er er gjort for at undgå at kjolen bliver flosset der hvor man har buketten.

Derefter, begyndte jeg at ligge båndet rundt helt øverst af buketten, jeg gave det et par omgange, klippede, begyndte forfra med båndet oven på og efter en omgang satte jeg en nål i, derefter satte jeg båndet rundet 3-4 gange da det var meget gennemsigtig også satte jeg igen en nål i, ligesom i videon. I bunden vippede jeg lige det bånd in der sad også satte jeg en nål i til sidst.

post-44225-0-56918200-1310389287.jpg

post-44225-0-85102200-1310389317.jpg

post-44225-0-10723300-1310389328.jpg

post-44225-0-49352000-1310389340.jpg

post-44225-0-17942000-1310389357.jpg

post-44225-0-94988500-1310389372.jpg

post-44225-0-82009500-1310389385.jpg

post-44225-0-07772200-1310389426.jpg

post-44225-0-86295200-1310389436.jpg

post-44225-0-31945200-1310389449.jpg

Redigeret af peddy84
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sjov idée, så lige man også kunne lave dem med knapper. Kunne desværre ikke se videoerne, den skriver de er private...også selvom jeg er logget ind på youtube :S

Tænker jeg måske skulle lave sådan en til min brudepige... Måske kunne man også bruge dem som bordpynt.

Da vi skal vies på stranden har vi valgt at have strandtema. Kunne være lidt sjovt at lave sådan en buket med strandskaller i :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer