Cindiej

Nyt efternavn

9 indlæg i dette emne

Hej.

Når vi skal giftes, tager jeg mandens efternavn, og har opgivet det. Men hvordan med nyt sygesikring, kørekort osv? Skal man lave det om? Skal man selv ændre det på ens arbejde, forsikringsselskaber, osv? :blink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror nok, at man automatisk får et nyt sygesikringskort, når man skifter navn ved vielse. Pas og kørekort skal man selv sørge for (og betale for), så vidt jeg kan læse her. Jeg er lidt i tvivl om forsikringsselskaber osv, men der kommer nok en klog forbi der kan svare på det :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Da vi blev gift, kom der automatisk et nyt sygesikringsbevis med posten efter 14 dage eller deromkring, og jeg skulle selv bestille kørekort og pas. Mener jeg gav omkring 800 for pas og kørekort. Nogle steder ændrer de selv ens navn, andre steder ikke :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det eneste jeg ved er man får et nyt sygesikringskort.

Jeg skiftede også navn, men har ikke skiftet hverken kørekort eller noget andet endnu. for ganske rigtigt skal man selv betale;-)

Kan man komme i knibe, hvis pas og koerekort har det gamle navn i et aars tid?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nej, så længe du sørger for at navnet på den billet du bestiller, stemmer overens med det som står i passet :thumbsupsmileyanim:

Lige præcis. Jeg skifter navn til bryllupet, men vi har bestilt bryllupsrejsen i det gamle navn, da vi allerde rejser om mandagen og jeg ikke kan få et nyt pas så hurtigt :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer