Guest fladstjerne

Musik - hvad gør I?

28 indlæg i dette emne

Kære alle,

Vi skal have en reception i haven hos mine forældre efter vielsen - behøver der være musik dér? Havde egentlig ikke tænkt mig det, men hørte så om nogen, der mente, at det skulle man da.

Til selve festen regner vi med at have levende jazzmusik under velkomstdrinken og den første time til dansen. :song: Derefter enten CD'er eller jukebox - hvad er jeres anbefaling? Har hørt om nogen, der har dårlig erfaring med jukebox, men synes på den anden side også, det må være meget sjovt????

Knus Fladstjerne :sun:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Fladstjerne (forklar gerne dit navn :o )

Jeg synes bestemt ikke, at det er nødvendigt med musik ved receptionen. Det havde vi ikke, men havde vi haft det, var der nok ingen, som havde lagt mærke til det.

Folk hyggede og snakkede på livet løs, så det ikke var til at få et ord indført, så musik havde været totalt spild...

Hvad aftenen angår lyder det helt vildt fedt med jazz-musik, ville dog nok vælge en dj fremfor jukebox, når der skal danses, mest fordi folk hurtigt finder reset-knappen eller ønsker den samme åndsvage sang 45 gange i streg...

Bare en lille tanke fra mig

KH

Mette

0

Del dette indlæg

Vores musiker som også er forloverens far (derfor har vi fået det billigere) spiller fra kl. 18.00 til 01.00 eller var det 02.00 kan ikke endgang huske det for det er svigermor der har lavet aftalen.... Han stiller op allerede om eftermiddagen...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er der nogen af jer, der har erfaring med at bruge romantisk bryllupsmusik på CD under middagen i stedet for en pianist?

Fladstjerne er den vej, jeg bor på - og det er i øvrigt også en sød lille grøftekants/ukrudtsblomst.........det kan man så lægge i, hvad man vil!!!

KH Fladstjerne :sun:

0

Del dette indlæg

Jeg er 100% enig med de øvrige i at der ikke behøver at være musik til receptionen. Det er faktisk heller ikke normalt. Det tidspunkt hvor jeg typisk går og stiller op til et bryllup er ofte sammenfaldende med at der holdes en reception lige i nærheden, eller at gæsterne drikker kaffe i et tilstødende lokale som en forløber til festen lige efter kirken. Folk får rigeligt musik til selve festen.

Nu skriver du at I forventer at have levende jazzmusik til velkomstdrinken og til 1 times dans. Det er heller ikke normalt at have musik til velkomstdrinken. Musik bruger man primært til under maden (dinnermusik) og til bagefter.

Når vi taler om jazzmusik vil jeg da ikke undlade at gøre opmærksom på at "vores egen" pianist, udover at være egentlig dinner-pianist, også gør meget i jazz og spiller i flere anerkendte jazz-bands.

Her kunne vores pakkeløsning derfor måske netop være interessant, da I herved også undgår de ulemper som Mette påpeger vedr. jukeboksen (og har jazz og dansemusik fra start til slut).

Tilføjelse: Det er så ikke tilfældet da vi inkl. pianisten er helt booket op den 21/8 2004.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Hej Fladstjerne

Til vores bryllup d.17/7 (om lidt over en uge wheeee :o ) skal vi have en jukebox til efter maden.

Under maden vil en af min søsters veninder sidde og spille guitar samt synge, hun har bare en utrolig flot stemme!

Jeg var til et bryllup i August måned sidste år hvor brudeparret havde lejet en jukebox og det fungerede helt fint!

Jeg ved godt at mange har dårlige erfaringer med jukeboxen, men jeg foretrækker den fremfor en Dj, da jeg synes en dj er lidt halbalagtig (bare min mening!)

Efter vores bryllup skal jeg gerne melde tilbage angående brugen af jukeboxen :)

JJ

Ps. Vi holder også reception og har snakket om bare at have anlægget kørende...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

da jeg synes en dj er lidt halbalagtig (bare min mening!)

Det er selvfølgelig din mening og derfor naturligvis helt fair - men måske handler det om at du ikke har oplevet en bryllupsdj før, men forbinder en DJ med netop halfester ? Jeg kunne eks. aldrig selv drømme om at spille til et halbal og det tætteste jeg kommer på det er firmafesterne.

0

Del dette indlæg

da jeg synes en dj er lidt halbalagtig (bare min mening!)

Det er selvfølgelig din mening og derfor naturligvis helt fair - men måske handler det om at du ikke har oplevet en bryllupsdj før, men forbinder en DJ med netop halfester ? Jeg kunne eks. aldrig selv drømme om at spille til et halbal og det tætteste jeg kommer på det er firmafesterne.

Nej jeg har ikke hørt en bryllupsdj før, men til gengæld været til mange fødselsdage hvor en dj har spillet...

Men tanken om en dj leder mig tilbage til 80érnes halballer hvor man æskestiv vandrede rundt for at finde veninden :o:)

JJ

0

Del dette indlæg

Ang. dj, så er det jo, hvad man gør det til...

Ønsker men gang i festen og en dj, så gør sit dertil, er det en mulighed.

Vi ønskede os, hvad jeg kalder en levende jukebox, altså en man kan ønske sange ved, og som kan lave lidt sammenhæng i musikken, så det ikke er danskpop og metal i en pærevælling...

Det blev Hans Lynnerup fra Limelight, som ikke kunne have gjort det bedre - det var perfekt

KH

Mette

0

Del dette indlæg

Er der nogen af jer, der har erfaring med at bruge romantisk bryllupsmusik på CD under middagen i stedet for en pianist?

KH Fladstjerne  :sun:

...ville blot lige nævne at vi har lavet en CD boks med 3 CD'er i som kun indeholder instrumentalt musik, specielt velegentet til bryllupper og andre arrangementer ... :o

Den kan købes via vores hjemmeside TrioPop.dk

Kærligst Heidi

Redigeret af TrioPop
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi ønskede os, hvad jeg kalder en levende jukebox, altså en man kan ønske sange ved, og som kan lave lidt sammenhæng i musikken, så det ikke er danskpop og metal i en pærevælling...

Hej mflask

Med en levende jukebox mener du så en dj???

Da min kæreste og jeg i sin tid skulle bestemme musikken ville jeg mægtig gerne have haft et band men budgettet var ikke lige til de 8-10000 det koster :(

Så var det at min søsters veninde tilbød at synge til bryllupet og ovenikøbet gøre det ganske gratis, og det tilbud kunne vi simpelthen ikke sige nej til :)

Hun er vant til at spille ude og har bl.a indspillet diverse cdér med andre danske kunstnere :mellow:

Til min 30 års fødselsdag overraskede min dejlige kæreste mig da han havde betalt hende for at komme og spille og hun satte udstyret op inde i vores stue og sad der og leverede et fantastisk stykke arbejde :o

Ja faktisk var der mere gang i den oppe i stuen end nede i kælderen hvor anlægget drønede :o

Knus

JJ

0

Del dette indlæg

Det skal ikke være nogen hemmelighed at Mette fik anbefalet Limelight og Hans Lynnerup af mig. Hans Lynnerup er ligesom jeg selv en af de såkaldte bryllupsdj's. Når jeg anbefaler eksempelvis ham til andre hvor vi ikke selv kan, er det ikke helt uden grund.

Vores branche er nemlig lidt af en gråzone. Der findes et hav af Dj's og mobildiskoteker i dette land. Ca. 90% er i alderen 13 - 22 år, og de fleste mellem 13 og 19 år. Det er typisk dem man oplever til halballer, gymnasie-og skolefester, fødselsdage etc. Det er også dem som næsten betaler for at få lov til at komme ud og spille fordi de syntes det er smart.

Efter et par år syntes de fleste ikke at det er så smart mere, eller også får de ingen jobs ind, taber derved interessen.

Det er ikke i blandt disse 90% at du finder den typiske bryllupsdj. Folk som Hans Lynnerup, Jesper Brock, Allan Flyverskjul og jeg selv er nogle af de få der har holdt ved. også selvom man har rundet de 30 og enddog 40, og har kone og børn. Vi er blevet for gamle til at lave halballer og skolefester og laver stort set kun bryllups, runde fødselsdage og firmafester.

Der er bare som sagt ikke så mange af os, hvad man også kan se på antallet af annoncerende bryllupsdj's her.

Jeg oplever ofte folk der har hørt os før kontakter mig fordi de skal holde sølvbryllup, 50 års fødselsdag o.l. Noget de fleste aldrig kunne drømme om hvis der havde været bare den mindste snert af halbal over det.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

I forhold til mit ovenstående indlæg skal det så også retfærdigvis siges at alderen heller ikke er en måleparameter i sig selv. Jeg kender flere Dj's på eks. 19 år som er glimrende. De er typisk bare ikke så meget hjemme i det lidt ældre musik (60,70,80) som den lidt mere modne DJ.

En anden og mere vigtig ting end alder er spillestil. Langt de fleste DJ's idag har hang til house, hip hop, teckno og dance. Det er heller ikke dem du oplever annoncere her.

Men det kan såmænd også være at DJ musik bare ikke er din stil. Noget ingen kan bebrejde dig, hvis det er tilfældet. Der er jo ingen der er ens - gudskelov.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Men det kan såmænd også være at DJ musik bare ikke er din stil. Noget ingen kan bebrejde dig, hvis det er tilfældet. Der er jo ingen der er ens - gudskelov.

Vil såmænd ikke sige at dj-musik ikke er min stil..

Det er bare ikke det jeg vil foretrække til mit bryllup ;)

JJ

0

Del dette indlæg

Jeg kan snart ikke rose det nok - som i måske også snart har fundet ud af - helt anonymt i baggrunden, når det er det som ønskes, og mere "fart" på, når danseskoene kommer frem...

Den eneste grund til, at jeg ikke dansede mere, var bestemt ikke pga. af musikken, men nærmere pga. mine sko, som ikke var så behagelige efter 12 timer :o

Det er helt bestemt ikke sidste gang, at vi benytter os af den "genre" - vi skal jo bare lige finde et arrangement ;)

Mette

0

Del dette indlæg

Det er bare ikke det jeg vil foretrække til mit bryllup

Det var egentlig også det jeg mente mellem linierne: at det er dit/Jeres bryllup, og der har I selvfølgelig nogle ønsker om stil etc. og dem skal I da følge.

Mette: Du kan jo begynde at planlægge kobberbryllup eller sølvbryllup i god tid. Det gør vi nemlig også en del i, og det vil jeg næsten tro at Hans også gør

0

Del dette indlæg

Hej Fladstjerne

Jeg kan da lige tilføje at vi har et anlæg samt en erfaren dj ledig denne dato, hvis det har din/jeres interesse.

Vi kan også lave en totalløsning med en pianist under maden og dj´en efter. Den anden mulighed kunne være at dj´en spiller dinnermusik under maden.

Du er meget velkommen til at kontakte os for yderligere information.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan jo ikke være mere enig med Bent i det han skriver. Dels fordi han jo fremhæver mig (tak for det, og tusind tak også til dig Mette!), men mest fordi jeg ikke kan være mere enig i det der skrives om de mange typer af DJs der findes.

Et af de typiske spørgsmål jeg får fra de kunder der ringer og er i tvivl om de vil have en DJ til at underholde til deres fest eller ej, er netop spørgsmålet om hvilken type musik jeg spiller, hvordan jeg håndterer festen, osv. Og man kan mærke på dem at de i de tilfælde kan have nogle fordomme fra tidligere negative oplevelser fra andre fester hvor en umulig DJ nærmest har ødelagt festen.

Heldigvis får jeg i den indledende snak beroliget dem, ligesom mange efter festen giver mig ret i at en DJ var det perfekte valg - selvom de måske var lidt skeptiske i starten. Derfor er min største glæde også der hvor en kunde en anden gang kontakter mig, enten fordi der nu skal være en fest i firmaet, en rund fødselsdag, eller en af deres venner/veninder skal giftes. -Man kan jo lige så godt vælge det man ved er en succes...

Mange hilsner

Hans Lynnerup

-------------o------------

Seriøs underholdning fra et seriøst diskotek, så se: www.limelightdisco.dk

0

Del dette indlæg

Det er bare ikke det jeg vil foretrække til mit bryllup ;)

JJ

Hmmm ja nu er smag og behag jo forskellig, men om det, under middagen, er musik fra en dame med guitar eller fra en DJ kan da næsten være det samme....... Jeg ville dog fortrække en DJ( hvilket vi også gjorde), da jeg næsten ville føle mig forpligtet til at klappe ad damen med guitaren.

Vi havde selv Diskobil til dinnermusik og dans efter middag. Det skal siges, at det var helt perfekt og ikke spor halbalagtigt - Diskobil kan sit kram......

:guitar:

0

Del dette indlæg

Hmmm ja nu er smag og behag jo forskellig, men om det, under middagen, er musik fra en dame med guitar eller fra en DJ kan da næsten være det samme....... Jeg ville dog fortrække en DJ( hvilket vi også gjorde), da jeg næsten ville føle mig forpligtet til at klappe ad damen med guitaren.

Her må jeg altså erklære mig dybt uenig!!

Jeg synes der er meget stor forskel på en sangerinde der giver en speciel fortolkning af en sang eller om det er en dj der bare står og vender skiver!

Hvis det var samme oplevelse kunne man jo lade være at gå til koncert, man kunne jo bare købe cdén :o

JJ

Redigeret af JJ1
0

Del dette indlæg

Jamen hvem har vi dog her - Tak for de meget pæne ord Elvis (man forbavses jo hver dag - det brugernavn havde jeg ikke gættet).

Jeg må så give JJ ret. en DJ eller en musiker til maden er to forskellige ting, som ikke må sammenlignes.

En sangerinde eller en musiker vil uanset hvordan man vender og drejer det altid være længere fremme i manegen og være mere synlig, hvor DJ'en først bliver mere synlig efter maden/kaffen og pænt holder sig i baggrunden indtil da.

Dog skal det retfærdigvis siges at det for mig som dinner-DJ ikke bare handler om at stå og vende skiverne til maden. Så kunne jeg ligeså godt lave en blandet CD og lade den køre. Men det handler også om at tilpasse musikken så den lige passer på det pågældende tidspunkt. Det gælder såvel stilmæssigt som niveaumæssigt (det sidste er faktisk en kunst).

Elvis: Du må hilse M. mange gange.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer