tschultz

talen til min mand

32 posts in this topic

så har sat talen ind igen,, da der er rigtig mange der gerne vil læsen den.. :biggrin:

kære skat, kære lars, og fra i dag af min mand.

Så blev det min tur til at sige nogle ord, men inden jeg kommer til dig skat, vil jeg også gerne sige nogle ord til nogle vigtige personer i mit og vores liv.

Først til min mor, far og lillebror

Mor og far Uden jer stod jeg ikke her i dag, I har givet mig livet, og et godt liv. I er der altid for mig, I har lært mig mange gode værdier som jeg har og vil tage med mig videre til mine børn.—og tak fordi i altid vil give en dejlig hånd i at hjælpe med at passe Christine, Og tak fordi I er der for mig – for os, i tykt og i tyndt far. Tak fordi du førte mig op ad gulvet og gav mig væk. Jeg har altid følt mig som ”fars lille pige” og det ændrer ægteskabet så sandelig ikke på!

Jeg elsker jer meget højt.

thomas Lillebror– ja vi har jo haft vores søskende skænderier, jeg glemmer aldrig, da du havde forstuvet din fod, og jeg sparkede til den, da vi var uvenner, jeg underskylder mange gange. Men vi har selvfølgelig også haft vore gode ture, fx da vi cyklede rundt på gaden, og lege at vores cykler var heste. :) der skal også lyde en stort tak til dig for den du er. brormand, du er der altid, når jeg har brug dig, og jeg elsker dig meget højt.

Kære svigermor og svigerfar. Jeg vil starte med at takke jer, for at have fået sådan en dejlig søn, og at jeg måtte få ham. Tak for jeres dejlige måde at være på, I har altid fået mig til at føle mig velkommen. Og tusind tak, for I vil passe Christine, hvis vi skal noget.

Polterabend teamet:

Brudepiger:

tak til mine brudepiger, I ser vidunderlige ud og har gjort det godt i dag!

Også selvfølge alle jer andre, tusind tak for I er kommet her i dag og vil fejre vores store dag sammen med os, I ved jo vær i sær hvad i betyder mig

Kære Lars, kære skat!

ja vi jo kendt hinanden en del år før vi fandt sammen, som jeg har sagt til dig før, så er jeg jo haft et godt øje til dig, men du var jo optaget, øv øv. Men så hørte jeg i min øresnegl at du var blevet single, yes! Tænkte jeg, så kunne det jo være jeg kunne få dig. og det gjorder jeg!

Ha ha jeg kan grine over det endnu, hvor jeg mødte dig og din kammerat på vej ned til ringridning (det skal lige nævnes at de var meget fulde.), hvor du råber meget højt ”MOJN SCHULTZ” hvor jeg siger HEJ lars. Og så sidder vi og snakker, og lige pludselig kyssede du mig. Dagen efter spørger jeg om jeg ikke må komme oppe og sove ved dig, og ja så er jeg jo sovet hos dig lige siden.

For ca. 20 måneder siden kom Christine til verden. Det var det største der sket i mit liv. Du er en fantastisk far. Jeg nyder og se hvert et sekund når du leger med Christine, i griner og har det sjovt.

Jeg glæder mig til at vi skal have mange gode år som familie..

Da ord ikke kan omfavne, hvad du betyder for mig.. har jeg fundet et digt, som passer rigtig godt på hvad du betyder mig. Så det vil jeg læse op for dig

Kærlighed er som floder af lykke

Du vækker mig, du gør mig hel

Din sjæl er min sjæls perfekte modstykke

Alt ved dig gør mig lyk’lig for at være til

Denne dag har jeg ventet på

Denne dag hvor du gør mig til din

Resten af livet skal vi ikke skilles

End ikke af døden, for nu er du min

Det er lys som fylder min dag

Hvis dag blir’ til nat, vil du vise mig vej

Du gør det så godt, med din støtte og varme

Når du er mig nær, når mørket mig ej.

Jeg håber at jeg gir’ blot halvdelen af

Hvad du giver mig hver eneste dag.

Du får altid det bedste frem i mig

Jeg håber jeg gør det samme for dig.

Nu begynder et nyt kapitel, hvor vi er mand og kone

Vi bestiger sammen, ægteskabets trone.

Tak fordi du er min, tak for din kærlighed

Jeg glæder mig til resten, af livets herlighed.

Jeg elsker dig skat, og Du er virkelig den perfekte mand for mig, du er min eneste ene, min bedste ven. Sammen har vi skabt et hjem, en hverdag en familie og en fremtid. Du har gjort mig til den lykkeligste kvinde på jorden og jeg glæder mig til hvert minut af fremtiden, hvor vi skal indfri alle vores håb og drømme sammen

Jeg synes vi skal råbe et trefoldigt leve for min dejlige mand.

Lars længe leve…… hurra hurra hurraaa Skål!!!!

Edited by tschultz
0

Annonce ♥

Syntes det ser fint ud

Rigtig godt digt (tror måske jeg "stjæler" det :rolleyes: - hver dog lige obs på at du har skrevet de 3 sidste vers i digtet 2 gange.

0

Syntes det ser fint ud

Rigtig godt digt (tror måske jeg "stjæler" det :rolleyes: - hver dog lige obs på at du har skrevet de 3 sidste vers i digtet 2 gange.

tusind tak for rettelsen :) det havde jeg da slet ikke set.. du stjæler bare :)

0

Rigtig fin tale! :thumbsupsmileyanim:

Hvem har skrevet digtet? -det er virkelig godt, kan være, at jeg også lige låner det :)

0

Annonce ♥

Hvem har skrevet digtet? -det er virkelig godt, kan være, at jeg også lige låner det :)

jeg har fundet her inde, men kan ikke huske hvem det er fra:)

0

jeg har fundet her inde, men kan ikke huske hvem det er fra:)

Okay, tak for svar :)

0

wow.. rigtig god tale.. ik for lang eller kort.. god inspiration til mig nu hvor jeg selv skal til at skrive min tale.

0

deligt at høre at andre synes den er god:)

0

Annonce ♥

Har du tænkt på at skrive nogle mere personlige ting til din mand, på samme måde som du gør med din familie ovenover? Det er jo trods alt din mand du holder tale til, så måske han føler sig "spist af" med et digt?

Blot en tanke - det er jo din tale :-)

Held og lykke.

0

Jeg synes, det er en RIGTIG fin tale. Det eneste jeg hæfter mig ved er, at du efter hvert "afsnit" slutter med "jeg håber, vi får lige så mange gode år sammen endnu". Jeg tænker 1) det bliver gentaget flere gange 2) gad vist om hun forventer det modsatte?

Men altså, det er jo bare en detalje og en kommentar herfra - talen er god, synes jeg :-)

0

Annonce ♥

Den tale kunne jeg godt tænke mig at læse, den har fået såmeget ros, men kan ikke længere se den :)

0

jeg kan sende den til dig:) den er rette til endnu og er dog heller ikke færdig.. sender den i pm

0

Ville også helt vildt gerne se talen, den lyder til at være rigtig god

0

Annonce ♥

Må jeg også se den?? :rolleyes:

0

Hejsa.

Hvis du stadig deler ud af den, vil jeg rigtig gerne læse den...den har fået så meget ros :)

0

Annonce ♥

Jeg vil også virkelig gerne se den, den lyder god, med alle de roser de andre skriver...

0

Nu har jeg læst den og jeg synes den er fantastisk :cheerleader3:

0

Det lyder som om du har fået skrevet dig en god tale .. må jeg se den? Bliver nysgerrig. :)

0