Guest Shedevil

Personlige chokolader

76 indlæg i dette emne

Dette er for dem som ikke gider/har tid til at lave chokolader helt fra bunden og selv pakke dem ind og så videre.. Derfor jeg kalder det "Den nemme løsning".. :thumbsupsmileyanim:

Du skal bruge:

Marabou Premium æsker med 21 stk små firkantede chokolader. (De kan købes i supermarkeder, jeg fandt dem i Netto til 32 kr pr. æske)

Dobbeltklæbende tape (Kan købes i hobbyforretninger - man kan sikkert også bruge lim)

Udprintede omslag (De kan laves ret nemt i Word med en tekstbox og de billeder man har lyst til)

Saks

Pincet (Hvis ikke man har lange negle kan det være lidt trælst at få papiret af tapen)

Har målt chokoladen, på den ene og den anden led.. Og så har jeg tegnet en tekstbox inde i word som har samme bredde som chokoladen, og samme længde som det papir jeg tog af chokoladen. Så fandt jeg et billede på nettet som jeg gerne ville have på, og lagde det ind i word dokumentet. Det lavede jeg samme str. som selve chokoladen - så det kommer på forsiden når man "wrapper" omslaget omkring..

De så sådan her ud:

1a9d80bf.jpg

Dem printer man så ud, det kan anbefales at printe på en laser printer, så blir det altså noget pænere.. Og hvis jeg havde haft muligheden havde jeg nok også printet det på lidt tykkere papir end alm. printer papir, men det kan man jo lege lidt med..

216839_10150269915769096_554759095_7375345_6577155_n.jpg

Jeg satte dobbeltklæbende tape bag på papiret:

282439_10150269916289096_554759095_7375352_3977565_n.jpg

Og så tog vi det yderste papir af alle chokoladerne.. Det kunne man principielt set godt undvære, men jeg havde valgt hvidt til omslaget, og så synes jeg de sorte kanter (Som der ville være hvis ikke man tog papiret af) så fjollet ud, men hvis man nu fx. skal have sort papir rundt om ville jeg ikke gide tage det yderste af.. Men ja, smag og behag!

284467_10150269916074096_554759095_7375349_5528318_n.jpg

Og så er det ellers bare at pille papiret af det dobbeltklæbende tape, og så "wrappe" omslagene omkring chokoladen, således at chokoladen ligger der hvor billedet er..

Resultatet:

262562_10150269916514096_554759095_7375355_365700_n.jpg

Og de 5 forskellige motiver vi havde valgt:

189340_10150269916729096_554759095_7375358_4014334_n.jpg

Det tog ca. 1 time at klippe alle omslagene ud, 10 min. at sætte tape på bagsiden, 20 min at pakke 60 chokolader ind - alt i alt - ca. 1½ time at lave 60 stk.

God fornøjelse med jeres bryllups DIY! :cheerleader3:

12

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

super fine :)

og godt med en vejledning, fik det aldrig rigtig lavet da jeg lavede mine, og der er vist mange der efterpørger det :thumbsupsmileyanim:

Men synes nu ikke du har ret i det med at et laserprinter gør det bedre end en blæk printer. jo når vi snakker alm sort skrift på hvidt papir, men ikke altid ved billeder må jeg nu sige...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er helt hooked på at skal have personlige chokolader..

Men, men, men - hverken H2B eller jeg kan lide mørk chokolade, og det er knap så sjovt at have noget man ikke selv kan lide.. :unsure:

Findes der samme type/størrelse chokolade i lys og evt. hvid? Gode råd og ideer modtages meget gerne.. :)

0

Del dette indlæg

Skabelonen er 6 x 10 cm..

Og der hvor chokoladen skal ligge (Der hvor billedet er) det stykke er 4 x 6 cm (6cm bred ligesom skabelonen naturligvis)

Mette: Jeg kan ikke udelukke det bare er fordi at vores blækprinter er utrolig dårlig! :thumbsupsmileyanim:

Kimse - ved faktisk ikke om man kan få dem i hvid eller lys.. Men.. Man kan jo også sagtens bruge andre typer chokolade og så selv lave "omslag" - hvad med fx de små Rittersport?? Så kan man få den type smag man vil have..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ej hvor er det blevet flotte! Bare ærgeligt at jeg først lige ser denne tråd her i dag, når jeg netop er blevet færdige med min 60 stk i går aftes :)

Men en god vejledning du har lavet!

Jeg har bare printet det på almindeligt papir, og selv om jeg er helt tilfreds, så ville de være blevet flottere med noget bedre papir. Jeg benyttede ikke dobbeltklæbende tape, men bare en smule lim.

Desuden satte jeg tekstboksen for neden på arket således at den fremkommer på bagsiden af chokoladen i stedet.

1

Del dette indlæg

Annonce ♥

Men, men, men - hverken H2B eller jeg kan lide mørk chokolade, og det er knap så sjovt at have noget man ikke selv kan lide.. :unsure:

Findes der samme type/størrelse chokolade i lys og evt. hvid? Gode råd og ideer modtages meget gerne.. :)

Jeg kan heller ikke lide mørk chokolade, men man kan købe dem med mint, og så bliver det noget helt andet. Dem skal jeg selv bruge. Jeg har kigget efter nogle andre små chokolader, men synes ikke rigtig jeg har kunne finde nogle.

0

Del dette indlæg

Jeg kan heller ikke lide mørk chokolade, men man kan købe dem med mint, og så bliver det noget helt andet. Dem skal jeg selv bruge. Jeg har kigget efter nogle andre små chokolader, men synes ikke rigtig jeg har kunne finde nogle.

Jeg stod også og kiggede HELE chokoladereolen i Bilka igennem forleden, og kan heller ikke rigtigt finde andre små enkelt-indpakkede chokolader.. Overvejer dog at købe plader af forskellig slags, dele dem ud i mindre stykker og så selv komme staniol omkring.. Det giver godt nok en del mere arbejde, men så får man i hvert fald noget man for enhver smag.. :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer