FrFI

Vores perfekte Ø bryllup den 16. juli 2011

33 indlæg i dette emne

En af de bedste dage i vores liv - den 16. juli 2011 - Vores eventyrlige bryllup :)

Nu har jeg været fru i næsten 2 uger, og så er det på tid at komme igang med beretningen om den store dag! Og ja, det blev en dag hvor det hele bare kørte lige som det skulle, og i virkeligheden over alle vores forventninger og hvad vi kunne have drømt om. Min store frygt for at a) kjolen ikke blev færdig, b) gæsterne blev sø-syge, c) at der ville hele tiden kun være halvdelen af gæsterne som grinte af indslagerne (dansker/islændinge) d) at jeg ville komme til med at se dumt ud på billederne

Ingen af de ovennænvte blev som jeg frygtede, og alt muligt andet jeg troede jeg ville stresse over blev fuldstændig ligegyldig på dagen og den var bare vidunderlige perfekt ! :)

Jeg starter lige beretningen med dagerne op til, eftersom jeg venter på at få billederne fra fotografen (de er i posten på vej fra Island til Danmark). Vi har set dem på nettet (men det er en flash-billede-album, så man kan ikke gemme billeder derfra) og de ser simpelhen så gode ud!! :) - så bare glæd jer! :) Vi har dog fået nogle billeder fra venner (der var simpelhen så mange med spejlrefleks camera...heldigt for os :) - mangler stadigvæk at få mange billederne fra gæsterne)

Redigeret af FrFI
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Torsdag den 14. juli 2011

Vi skulle tideligt afsted til byen hvor jeg er opvosket. Der skulle vi mødes med fotografen for første gang :) og lige nå at handle det sidste og slappe af inden færgen skulle sejle ved 4 tiden. Vi havde også god tid og vejret var simpelhen så skønt. Det havde det faktist været hele tiden mens vi var på Island - nok det bedste vi har oplevet på vores sommerferie ture. Vi turde dog slet ikke at kigge på vejrudsigten men var begyndt at få opkald fra venner og familie med historie om sol og godt vejr på dagen. Vi spiste en hyggelig frokost sammen og nød at være kæreste :)

Vi nåede også færgen, selvom resten af min familie var meget tæt på at blive tilbage - men det hele lykkedes til sidst og vi sejlede sammen i fantastisk godt vejr ud til vores smukke eventyr-ø hvor vejret var bare så perfekt at sønnike endte med at vade rundt på stranden i en halv times tid inden sengetid! :)

Vi havde heldigvis taget min fars bil med os ud på øen (ellers er der meget få biler der) og den var PROP fuld med ting og sager!! Jeg fik lavet cremen til kagerne (bunderene var allerede lavet hjemme hos min forældre i ugen op til) og så gik vi ellers i seng, stille og rolig med fuglerne syngende udenfor vinduet og solen skinnende ind af vinduet (den går jo ikke rigtig ned på Island på dette tidspunkt af året ;) )

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Glæder mig til at se din kjole in action :-)

:) Den kommer snart! Vi har fået både rigtig mange gode billeder fra en ven som er god til at tage billeder - og så venter jeg lige på fotografens billeder, der er kjolen lidt "helt på plads" - fordi der tænkte jeg mere på at lige rette den til inden der blev taget billede ;) Og der er nogle rigtig flotte af den i helhed, både foran og bagfra :)

Jubii, du er startet. Glæder mig til at læde og se billeder :cheerleader3:

Der kommer en masse ! :D Vi har jo allerede fået over 400 fra en a min venner, så venter der ca samme antal fra fotografen som kommer med posten i ugen - og så er der flere venner som "skylder" billeder, men de er på ferie, så jeg må lige vente...så der kan godt være der bliver opdateret med lidt extra billeder senere :)

Dejligt med endnu en beretning at lade sig inspirere af. Er spændt på at se den endelige kjole! :)

:) Håber du kan bliver inspireret af vores fantastiske bryllup! Vi var mere end glade for dagen og det var så værd al den planlægning det sidste års tid....selvom det er total mærkeligt nu at sidde her og ikke have nogen "stor" begivenhed til at planlægge! Thank god for alle de bryllupsgaver jeg lige skal afprøve og bruge min tid på ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

iiih det ser så hyggeligt ud det hele :)

:cheerleader3: Det var det også! :) Var rigtig rigtig glad for at vi gjorde det her med sådan et "weekend" bryllup. Vi havde ikke regnet med at så mange kom om fredagen, men det var vi rigtig glade for. Og selvom svigemor kom lidt til skade, så var det i det hele taget en fantastisk fredag :D

Smuk kirke

Ja, den er bare så smuk og yndig - de har liiiige renoveret den udenpå, de er ikke helt færdig invendigt, men det kan man man næsten ikke se på billederne fra kirken. Sidste sommer var der stilladser udenpå den, så jeg er glad for at det først var i år vi skulle giftes :) Min mor er konfirmeret der og min morbror (som du ser senere som vores chauffør ) er også gift der i 89 :)

0

Del dette indlæg

Jamen så har jeg modtaget dvderne med billederne!! :D :D :D fik 984 billeder - ca 330 forskellige som så er i farve - sort/hvid og så bruntone :) Og det er bare super, selvom det er liiiiiiiidt svært at vælge!! :D Uha, jeg kan godt se at det bliver svært at vælge til takkekort og væggen her hjemme i stuen... ! :)

Nu går jeg i kring og vælger ud til jer og så kan jeg fortsætte min beretning :D

0

Del dette indlæg

Fredag aften/nat

Vi tog op til kirken til vores øvelse. Det er meget almindeligt på Island at "øve" bryllupet sammen med præsten, brudens far, forlover, musikanter og så videre. Jeg havde kun en af min dejlige veninder der på dette tidspunkt som skulle synge (de andre kom næste dag) men hun fik beskederne og var med. Hun tog også et par billeder som jeg desværre ikke har fået endnu. Tror de er lidt sjove, hvor vi har vores almindelige tøj på og jeg har røde hænder efter frugtfarven som jeg bruge til roserne på kagen!! :)

Det hele gik fint, selvom præsten som selv havde sin kæreste, 7 uge gammel baby og sin svigemor med up på øen (sådan til at gøre det til lidt hyggetur ! :) ) var enorm træt og kunne ikke huske det hele! Når han så sagde forkert navn til mig, så tænkte jeg lige i et øjeblik: uha, hvordan kommer det her til at gå imorgen!! Men heldigvis fik han lov til at sove godt om natten og var veludhvilet og med tingene på det rene næste dag (han havde til og med en seddel med vores navn på ind i sin bog til vielsen ;)

Når vi kom tilbage til gæsterne gik min h2b op til sin mor til at se hvordan det gik og jeg gik i gang med at sætte brudebuketten i vand, det huskede jeg lige pludseligt! Svigemor havde det fint og skulle bare til at sove og var sikker på at det hele skulle nok gå næste dag :) Vi satte os så ned sammen med vennerne over i vores extra hus og drak lidt hvidvin og snakkede om løst og fast. Det var faktist meget godt sådan til at lige glemme at nu var dagen jo lige ved at være der!! :) En af min veninders mand havde fødselsdag så vi sang for ham og hyggede lidt :) Lidt over 12 trak vi os tilbage og tog op til vores værelse til at sove - ja vi kunne simpelhen ikke se hvordan vi skulle kunne sove hver for sig og ikke se hinanden på den lille ø - så vi kunne lige så godt sove ordenligt i hinandens favn! :D Og det gjorde vi også.

Det var godt nok også planen at jeg den aften vil skrive min tale og skrive et kort til h2b's morgengave, men det fik jeg aldrig gjort. Kunne godt se på dette tidspunkt at det skulle nok gå uden :)

....og nu må jeg til at sortere i billeder så jeg kan begynde på selve dagen, lørdag den 16. juli hvor jeg blve fru :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Dejlige billeder og smuk smuk brud :denmarkflag:

Godt valg at kjolen ikke var helt hvid, da man så ikke ville kunne se de fine hæklerier og alt det arbejde I havde lagt i den :)

Ja, det er rigtigt - og så tror jeg bare at jeg ikke havde følt mig helt tilpas i en helt hvid kjole! :) Og tak, jeg var ganske tilfreds med hvordan jeg kom til med at se ud den dag :D

Øv... Hvorfor var jeg ikke med - det ser så skønt ud

Ja det var også bare så hyggeligt og skønt! Bare vent til jeg tager mig sammen til at fortsætte med festen og sejlturen...og så selvfølgeligt dansen om aftenen! :D ;)

I er bare SÅ søde at se på :) Og smuk lille kirke!

og MEGET fin kjole - og så bliver den også ekstra smuk, når man ved, hvor meget personlighed, der er lagt i den :)

Tak! :):blush:

Ja, det var også såååå sjovt at gå rundt og fortælle om kjolen hele dagen :) Folk var jo meget imponeret over at vi havde lavet kjolen selv :D

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer