louisevibe

Dilemma med brudekjoleprøvning..

16 indlæg i dette emne

Hej kære medzillaer,

Vi runder snart de 10 måneder til vores bryllup, og jeg får mere og mere stress på, selvom jeg egentlig ikke synes, der er mere jeg kan gøre pt. Nå, men mit største problem er kjolen! Sagen er den, at vi er i fertilitetsbehandling - dog har vi valgt at holde pause til december. Det betyder at jeg forhåbentlig er gravid, når vi skal giftes.

Men hvad gør jeg så lige med kjole?

Vil jo rigtig gerne ud og prøve nu som mange af jer andre... Er det dumt? Hvad skal jeg prøve - drømmekjolen eller typer, der kan bære en mave? Kan jeg købe og så senere bytte, hvis jeg er så heldig at blive gravid?

Ved virkelig ikke, hvad jeg skal gøre...

Det skal måske siges, at jeg har tænkt mig at prøve i Kennedys i Århus, Panayotis i Vejle og evt. Skott i Rold.

Redigeret af louisevibe
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej kære medzillaer,

Vi runder snart de 10 måneder til vores bryllup, og jeg får mere og mere stress på, selvom jeg egentlig ikke synes, der er mere jeg kan gøre pt. Nå, men mit største problem er kjolen! Sagen er den, at vi er i fertilitetsbehandling - dog har vi valgt at holde pause til december. Det betyder at jeg forhåbentlig er gravid, når vi skal giftes.

Vil jo rigtig gerne ud og prøve nu som mange af jer andre... Er det dumt? Hvad skal jeg prøve - drømmekjolen eller typer, der kan bære en mave? Kan jeg købe og så senere bytte, hvis jeg er så heldig at blive gravid?

Gå ud og prøv - en hel masse - og vent så med at bestemme dig indtil du ved om du er gravid eller ej - og hvor langt henne du så vil være til bryllupet.

Måske er du kun 3 mdr henne og det kan slet ikke ses - måske er du 6 mdr henne og det kan ses meget... der er jo stor forskel. Men ta ud og prøv, både kjoler med og uden plads til maven - så har du en ide om hvad der klæder dig, når du i sidste øjeblik skal bestemme dig ;)

Der er ingen der siger man skal købe en kjole hele og halve år forinden ... man kan godt købe en f.eks 3 mdr inden.

0

Del dette indlæg

Hej kære medzillaer,

Det skal måske siges, at jeg har tænkt mig at prøve i Kennedys i Århus, Panayotis i Vejle og evt. Skott i Rold.

Ingen kloge ord herfra, men jeg krydser fingre for både fertilitetsbehandling og kjole :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Allerførst vil jeg sige, at jeg virkelig krydser fingre for, at du bærer på guldklumpen under vielsen :17: :17:

Når det så er sagt, så synes jeg, at du skal kigge på begge typer kjoler. Hvis du finder KJOLEN til hvis du ikke er gravid, så tal med dem i butikken om din situation og få navn og model skrevet ned, så du evt. kan bestille den 3 mdr. før brylluppet. Samtidig kan du jo også lede efter kjolen til den dejlige gravide mave. Så er du jo godt forberedt på begge muligheder :wink:

Held og lykke med det hele :hug:

0

Del dette indlæg

Hej kære medzillaer,

Vi står i lidt samme situation. Vi har forsøgt at blive gravid i 5 måneder, uden det har lykkedes. Jeg ventede til nu med at prøve kjole, der er 2½ månede til brylluppet. Så selvom det lykkedes før brylluppet, risikere jeg ikke at blive for tyk, før jeg skal have kjolen på.

Jeg skal så vente til sept. med at få lagt kjolen ind til figuren, så hvis jeg får vand i kroppen eller noget, kan det nåes og sys efter det.

Det er træls at vente til så kort tid før, men det er nok nødvendigt, for at være sikker på, at det er den rigtige kjole.

Hvis du skulle være så heldig at være gravid til jeres bryllup, kan du vælge en graviditetskjole, de kan fåes mange steder. Håber det lykkedes for jer.:thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Jeg stod selv i samme situation mht. fertilitetsbehandling og bryllup. Jeg prøvede en masse kjoler, men undlod at købe fordi jeg jo ikke vidste, hvordan tingene ville se ud til den tid. Jeg startede med at prøve et års tid i forvejen. På den måde vidste jeg så, hvad der klædte mig, og hvad jeg gerne ville have, hvis ikke behandlingen lykkedes.

I februar stod vi så langt om længe med en positiv test, og det blev derfor nogle lidt andre kjoler, jeg gik på jagt efter. Vi skal giftes om 2½ uge, og det bliver med mig gravid i 33. uge :):heart:

Jeg synes bare, du skal få prøvet en masse kjoler! :)

Held og lykke med behandlingen! Jeg ved selv, hvor hårdt det kan være..

:bearhug:

0

Del dette indlæg

Tak for jeres dejlige svar :)

Synes det er rart at tage andre med på råd, da det kan virke helt overskueligt! Tror helt sikkert jeg vil prøve i efteråret så, men helt sikkert ikke købe.

Så må tiden vise om det bliver det ene - eller forhåbentlig det andet :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Synes det er rart at tage andre med på råd, da det kan virke helt overskueligt! Tror helt sikkert jeg vil prøve i efteråret så, men helt sikkert ikke købe.

Så må tiden vise om det bliver det ene - eller forhåbentlig det andet :cheerleader3:

Held og lykke med det Louise!!!!

Krydser virelig fingre for dig!!!!

0

Del dette indlæg

Held og lykke med det Louise!!!!

Krydser virelig fingre for dig!!!!

Tak :blush:

0

Del dette indlæg

Kan godt forstå, du vil prøve kjoler i Panayotis.

Jeg købte selv min der, og deres service er simpelthen så god!

Hvis du køber en kjole hos dem, kan du til enhver tid bytte den til en anden. På den måde kan du jo købe kjole eller skifte mening alt efter om du bliver gravid eller ej :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Jeg stemmer for bare at PRØVE løs, det er jo ikke hverdag man får lov at prøve smukke kjoler og lege prinsesse ;) Også snak med dem i butikken om du kan bytte/reservere kjolen, hvis du skulle være så heldig at blive gravid inden. Også kig da også på ventekjoler, hvad der lige findes.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er enig med de andre pige. Gå ud og prøv nogle kjoler, find den stil du kan lide og så vent med at købe noget. Syntes man læser om flere herinde som ikke har haft lige nemt med at komme retur med en kjole fordi de har købt den som det første i planlæggeningen og bagefter fundet en anden.

Men prøv kjoler, det er det alle vi brude ser mest frem til. Min veninde stod lige som dig med behandling, bryllup og så kjolen. Nu ville hun ikke have en stor kjole, så hun valgte på forhånd en med A form så maven kunne være der. Skal så siges at selv om hun var 5 mdr gravid kunne man ikke se det. Så du ved hellerikke hvor stor du bliver:-)

Håber virkelig det lykkes jer med en lille, min omtalte veninde, fødte en lille bitte mus (2300 gram) for en uge siden, alle har det godt tros størrelsen, og det var bare fantastisk at se hende sidde der med lige præsis det de her kæmpet sådan en hård kamp for i over 2 år.

Så pøj pøj med baby projektet, huse at brug bryllupsplanlæggeningen på at tænke på noget andet for en stund:-)

Kh janni

0

Del dette indlæg

hej.

ville bare lige sige at jeg stod i næsten sammen sitaution som dig.

jeg havde lige opdaget at jeg er gravid 2 uger før jeg skulle prøve kjole, jeg valgte at prøve kjolen, men sagde det til personalet.

sagen er at jeg har mistet baby 4 gange inden før 1½ år, så havde ikke lyst til at stå med en graviditets brudekjole hvis babyen ikke blev der..

heldigvis blev den der og min drømmekjole er en alm brudekjole i a form så den sidder jo lidt til på maven. vi fik lavet et par ændringer på kjolen (som først blev tilpasset 1 mdr før bryllup) så som at pille stiverne ud foran på kjolen, sætte et lidt størrer rygstykke i så kjolen kan åbnes lidt hvis den klemmer på maven. jeg er en lille pige, men maven er allerede rimelig stor, pga de mange graviditeter hurtigt efter hinanden. men det kan lade sig gøre at prøve nu, selvom du måske er gravid til den tid. jeg synes i hvertfald jeg min løsning var rigtig god for mig og jeg glæder mig til at stå hvid brud i flooot kjole, med den perfekte mave på om små 3 uger hvor jeg er 5½ mdr henne..

så mit råd er bare: prøv prøv og prøv kjoler og forklar personalet hvordan landet ligger. det er ikke første gang de har en brud son bliver gravid mens der bliver luret brudekjoler..

held og lykke med både bryllup og projekt baby.

kram lille83.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer