Christoffersbrud

Bryllupskage med mazarin

4 indlæg i dette emne

Jeg er vild med mazarin, jeg elsker denne svampede, dejlige søde kage :-) :metteholm Så var det jeg tænkte, om man kunne lave et lag med mazarin i bryllupskagen. Min bager er bange for, at den bliver for sød. Men kunne man ikke kombinere det med nogle friske bær? Jeg synes selv det lyder lækkert, men hvad tænker I andre? Min kæreste er ikke kagemenneske, så det er rimelig meget op til mig... (Han står mere for sandwichfyld til receptionen :-))

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det kan man da sagtens! :) Vil gå så langt som at sige - at man kan lave hele kagen som mazeriner..

Man kan bage store mazerinbunde, pensle med chokolade, og så en god creme med den smag i synes (måske mest dig :metteholm ) der er bedst - jordbær, hindbær, vanili, kakao, kaffe, citron, nødder osv osv - og så toppe op med masser af lækre friske bær..

4658541440_7f6e317671.jpg

Man kunne også bage tynde mazrin"bunde" - og ligge den sammen med noget mere smørcremes agtigt - og smøre den op med flødeskum, creme eller lignende - og igen - pynte med bær..

decorate-wedding-cake-fresh-fruit-800x800.jpg

Eller hvad med små mazeriner med bær??

186_280_csupload_21041644.jpg?u=2381440931

0

Del dette indlæg

Flotte billeder, tusind tak for inspiration!! Jeg synes muffins er lækre (specielt i gulerodsversion med ostecreme, haps), men jeg tror mere vi er ovre i en traditionelt udseende kage, men så med mazarinbunde i stedet for lagkagebunde eller hvad man nu ellers bruger.... Nu kan jeg godt selv lide søde kager, men håber ikke at mine gæster finder den vammel! :pokey: Men jeg tænker, med masser af friske bær, så kan det vel veje op mod det søde?

0

Del dette indlæg

Langt de fleste bryllupskager er jo faktisk på grænsen til det kvalmende søde! De er - som regel - lavet med en eller anden sød sukkerbrødsbund og med noget chokolade og bær skum - og smurt op med smørcreme - og belagt med monster sød fondant..

Sååå.. Tror ikke kager med mazerin blir sødere end så meget andet! :)

Men hvis du gerne vil have en traditionel udseende kage, ville jeg nok vælge at smøre den op (eller få bageren til det) istedet for at overtrække den.. Eller evt. vælge at lade den overtrække med chokolade..?

chocolate-covered-strawberry-wedding-cake-2.jpg

(Se bort fra de der - imo, klamme chokoladeklumpekanter de åbenbart synes de skulle pynte med.. :unsure: )

Lige et sidespor - se iøvrigt de jordbær her:

6989a_Bride_and_Groom_Strawberries.jpg

Noget helt andet (Jeg ved det - jeg har mange sidespor når først snakken falder på kage :fløjt: ) - når du nu godt kan lide mazerin, så var fraglité måske noget for dig? Det er også sødt, mandler, marcipan - men sprødt og lidt mindre "tungt" end fx. mazerinen...? Og hvis man så gerne ville have en "traditionel" kage kunne man fx. lave 2 lag alm. lagkagebunde - og så en fraglitebund i midten? Så fik kagen også lidt tekstur indeni.. :metteholm

Redigeret af Shedevil
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer