morogsnarthustru

bibelcitat

15 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Fra Paulus' 1. Korintherbrev:

"Kærligheden er tålmodig, kærligheden er mild, den misunder ikke, kærligheden praler ikke, bilder sig ikke noget ind ... Den tåler alt, tror alt, håber alt, udholder alt ... Så bliver da tro, håb, kærlighed, disse tre. Men størst af dem er kærligheden."

Har selv tænkt mig at bruge denne passage :loveboard:

1

Del dette indlæg

Fra Paulus' 1. Korintherbrev:

"Kærligheden er tålmodig, kærligheden er mild, den misunder ikke, kærligheden praler ikke, bilder sig ikke noget ind ... Den tåler alt, tror alt, håber alt, udholder alt ... Så bliver da tro, håb, kærlighed, disse tre. Men størst af dem er kærligheden."

Har selv tænkt mig at bruge denne passage :loveboard:

Sikke smukt, lige sådan et citat jeg ledte efter. Tak :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så bliver da tro, håb, kærlighed, disse tre. Men størst af dem er kærligheden.

1. Korinterbrev 13,13

denne her blev også læst op under vores vielse! meget rammende for os, min kæreste er atheist, og derfor var den her bare fin for os begge to. for uanset hvad man tror på eller håber på så er kærligheden vigtigst :)

0

Del dette indlæg

Lige et spgm Mette.... var der nogen hentydninger fra præsten eller nogen andre problemer ift, at manden er ateist ? Jeg har nemlig en kæreste, der hverken er døbt eller konfirmeret og overhovedet ikke tror på Gud, hehe.

0

Del dette indlæg

Lige et spgm Mette.... var der nogen hentydninger fra præsten eller nogen andre problemer ift, at manden er ateist ? Jeg har nemlig en kæreste, der hverken er døbt eller konfirmeret og overhovedet ikke tror på Gud, hehe.

Haha vores præst Stine-Helene (som faktisk også er herinde) tog det faktisk MEGET pænt synes jeg! men ved at præster faktisk godt må sige nej til at vie folk hvis den ene ikke er troende. men jeg havde talt lidt frem og tilbage med kirken inden og de havde lovet at det ikke ville være et problem! og det var det så heller ikke. jeg ved min mand havde det meget svært ved at skulle vies i kirken i starten, men vi havde en god samtale med præsten inden og så opdager han jo at præster ikke er freaks men helt almindelige søde mennesker der bare tror på noget andet end ham, og det hjalp meget på det hele. og jeg ved at han her bagefter er glad for at vi valgte kirken.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der var massere af hentydninger fra præsten, for hun er nemlig vildt streng ;) Mettes fantastiske mand! Fik lov til at forklare sig og forsvare sig, jeg skulle da lige have lov til at dyppe næsen i årsager, grunde og andet godt når nu man har en selvproklameret ateist i stolen. Men nu var mettes søde mand jo også døbt, såvidt jeg faktisk husker. og i dåben afgiver Gud et løfte, som mennesker er bedre til at vende ryggen til, en Gud er (som vi siger det i kirken) Så fint at den unge mand ikke tror på Gud, meeeen Gud tror på ham :loveshower::loveshower:

Men du siger din forlovet ikke engang er døbt, det skal du lige have forbi præsten eller kordegnen inden vielsen. Visse præster kan godt være lidt kradse i det, men det kommer man fint uden om ved at dukke op på kirkebænkene et par gange inden det går løs.. Det bliver vi SÅ glade for sådan noget, skal jeg sige dig :cheerleader3:

Ps. Præsterne i DK har en §37 der trumfer enhver Kristelig-Dagblads trumf... ;)

Redigeret af stinehelene
1

Del dette indlæg

Der var massere af hentydninger fra præsten, for hun er nemlig vildt streng ;) Mettes fantastiske mand! Fik lov til at forklare sig og forsvare sig, jeg skulle da lige have lov til at dyppe næsen i årsager, grunde og andet godt når nu man har en selvproklameret ateist i stolen. Men nu var mettes søde mand jo også døbt, såvidt jeg faktisk husker. og i dåben afgiver Gud et løfte, som mennesker er bedre til at vende ryggen til, en Gud er (som vi siger det i kirken) Så fint at den unge mand ikke tror på Gud, meeeen Gud tror på ham :loveshower::loveshower:

Men du siger din forlovet ikke engang er døbt, det skal du lige have forbi præsten eller kordegnen inden vielsen. Visse præster kan godt være lidt kradse i det, men det kommer man fint uden om ved at dukke op på kirkebænkene et par gange inden det går løs.. Det bliver vi SÅ glade for sådan noget, skal jeg sige dig :cheerleader3:

Haha hvor er du sød Stine-Helene, ja han fik lov at forklare sig gjorde han ;) men helt rigtig ja, han er både døbt og konfirmeret og hele baduljen, meldte sig først ud for et par år siden.

0

Del dette indlæg

Citater:

Johannes 13:35

Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal også I elske hinanden. Deraf kan alle vide, at I er mine disciple: hvis I har kærlighed til hinanden.

Johannes 15:9 - 14

Som Faderen har elsket mig, har også jeg elsket jer; bliv i min kærlighed. Hvis I holder mine bud, vil I blive i min kærlighed, ligesom jeg har holdt min faders bud og bliver i hans kærlighed. v11 Sådan har jeg talt til jer, for at min glæde kan være i jer og jeres glæde blive fuldkommen. Dette er mit bud, at I skal elske hinanden, ligesom jeg har elsket jer. Større kærlighed har ingen end den at sætte sit liv til for sine venner. I er mine venner, hvis I gør, hvad jeg påbyder jer.

Du som har dig selv mig givet,

lad i dig mig elske livet.

Så for dig kun hjertet banker,

så kun du i mine tanker,

er den dybe sammenhæng.

DDS 192,7

2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Citater:

Johannes 13:35

Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal også I elske hinanden. Deraf kan alle vide, at I er mine disciple: hvis I har kærlighed til hinanden.

Johannes 15:9 - 14

Som Faderen har elsket mig, har også jeg elsket jer; bliv i min kærlighed. Hvis I holder mine bud, vil I blive i min kærlighed, ligesom jeg har holdt min faders bud og bliver i hans kærlighed. v11 Sådan har jeg talt til jer, for at min glæde kan være i jer og jeres glæde blive fuldkommen. Dette er mit bud, at I skal elske hinanden, ligesom jeg har elsket jer. Større kærlighed har ingen end den at sætte sit liv til for sine venner. I er mine venner, hvis I gør, hvad jeg påbyder jer.

Du som har dig selv mig givet,

lad i dig mig elske livet.

Så for dig kun hjertet banker,

så kun du i mine tanker,

er den dybe sammenhæng.

DDS 192,7

ikke et citat, ikke to citater men tre citater - du er sådan en blærerøv stine-helene :P

0

Del dette indlæg

Haha..... jamen kan godt se, at han kommer til at snakke for sin sag så :P Men han er hverken døbt eller konfirmeret faktisk. Det er sådan, at hans mor er dansker og hans far var tyrker .... og alle ungerne blev hverken opdraget muslimer eller kristne .... forældrene blev enige om, at religion var noget, de selv måtte tage stilling til, når de blev ældre.... og det har han så gjort... han tror ikke på noget af det, haha. Men det gør jeg og har betalt min kirkeskat altid! :P ..... (selvom jeg ikke har fået meget for pengene lol)

Men så vidt jeg har læst kan kirken ikke nægte os at blive gift, da jeg er medlem .... og den med at møde op et par søndage før selve vielsen ... lol ... får jeg ham sgu aldrig til, no chance.

Mht §37 ... fair nok .... :P Uden at gå ind i private anliggender, så har jeg før erfaret, at det med at arbejde på Kristeligt Dagblad, kan åbne døre i kirkelige sammenhænge uden lige :P haha.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer