Guest Christian7

Overtro omkring ringene??

11 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Annonce ♥

Det som jeg har hørt om gammelkone-snak og vielsesring er:

Man ikke må have ringen på inden vielsen, ellers bringer det ulykke. (men man skal jo prøve den, så man ved den passer)

Man ikke må prøve andre giftede folks ringe, hvis man ikke selv er gift, for så bliver man ikke selv gift.

Og så den som Mistel skriver, at den, der i kirken sætter ringen først på ægtefællens finger, er den der får magten i ægteskabet

Så hvis det er en gift mand der har prøvet din ring, har du ikke noget at være nervøs over

Redigeret af fanja
0

Del dette indlæg

Jeg har hørt at hvis man prøver en gift kvindes ring, bringer det ulykke, men at man kan tage det "tilbage" ved at hoppe over ringen. :thumbsupsmileyanim::griner:-

(synes mine forældres ringe altid har været sååååååååååååååå fine så har i min barndom prøvet mors ring nogle gange - skal da lige hjem og hoppe over den nogle gange :shooter: )

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kender slet ikke til noget overtro om det, men jeg kan huske, at det føltes LIDT grænseoverskridende, da en af mine veninder prøvede min forlovelsesring (hun tænkte ikke over det, og tog den bare på, efter at have fået lov at se den), så nu gør jeg et STORT nummer ud af at folk må gerne SE min vielsesring, men de må IKKE tage den på. :tunge: Tror dog bare det er min egen lille hjemmebryggede overtro. Det er MIN ring og ingen andres! :tunge:

0

Del dette indlæg

Hmmm . vi har bestemt at vi ikke vil give hinanden ring på i kirken .. da vi fik ring på sidste sommer da vi var på ferie i Tyrkiet

Og så slipper vi for at vi ikke kan få ringene på i kirken .. hvis fingre er hævet sådan en dag

0

Del dette indlæg

Jeg kender slet ikke til noget overtro om det, men jeg kan huske, at det føltes LIDT grænseoverskridende, da en af mine veninder prøvede min forlovelsesring (hun tænkte ikke over det, og tog den bare på, efter at have fået lov at se den), så nu gør jeg et STORT nummer ud af at folk må gerne SE min vielsesring, men de må IKKE tage den på. :tunge: Tror dog bare det er min egen lille hjemmebryggede overtro. Det er MIN ring og ingen andres! :tunge:

Man får vel en lille følelse af, at det så er hende der er forlovet med ens mand, da ringen i sig selv jo er hele symbolet for forlovelsen ;)

Og jeg skal da også hjem og hoppe over min mor forlovelses- og vielsesringe.. Eller mon ulykken bliver brudt når hun er skilt? Jeg skal jo trods alt giftes næste år ;)

Men som andre har nævnt har jeg heller ikke hørt andre regler end dem der er nævnt.. Kunne forstå hvis du var nervøs over en kvinde skulle prøve din ring, men en gift mand kan der vist ikke være noget problem i ;)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer