Sign in to follow this  
Followers 0
Meggers

Har I ændret jer, efter at I blev gift?

17 posts in this topic

Hej smukke gifte brude!

Jeg sad lige og tænkte på den lille "joke" at kvinder gifter sig med mænd, og regner med at de ændrer sig (men det gør de ikke), mens mænd gifter sig med kvinder og regner med at de ikke ændrer sig (men det gør de!).

Det er nok de fleste af os (hvis ikke alle :)) der svæver rundt på en lyserød sky herefter brylluppet :7himmel: Men jeg kan faktisk godt mærke ændringer udover det!

Jeg havde ikke regnet med det, men jeg er blevet mere "huslig". Jeg har lyst til at lave mad (hvilket jeg ellers ALDRIG har gidet), jeg har lyst til at forny og pynte vores hjem (købe nye sofapuder, hænge nye billeder op og den slags - noget der ellers ikke rigtig har interesseret mig ret meget siden vi flyttede sammen for 4 år siden), jeg har meget mere lyst til at se familien (og endda svigerfamilien), og jeg er blevet total billedfreak. Og det gælder ikke kun bryllupsbilleder, pludselig vil jeg have kamera med over alt, og drømme om en hel reol fuld af fotoalbums. :7himmel:

Jeg har da "altid" gerne villet hygge og sådan, men jeg synes godt nok at jeg lige pludselig er blevet MEGET mere "Fru husmus" end jeg ellers har været. :tunge:

Har I andre oplevet ændringer? :)

0

Annonce ♥

kan faktisk ikke rigtig mærke nogen forskel!

Tænker lidt over hele tiden at være der for veninderne og gøre nøjagtig de samme ting som før - vil ikke have det der "gift og kedelig" stempel på mig haha.

må dog indrømme jeg også har hængt nye billeder op, nye sofapuder, nyt spisebord, nye lamper siden brylluppet - men tror bare mere det var fordi jeg trængte til der skete noget nyt...

kan mærke jeg har flere penge mellem hænderne nu ;) ikke nogen bryllupsopsparing mere :griner:-

edit: jo forresten. kan mærke jeg har brug for at nyde alt lidt mere, bruger flere penge på mig selv/os, oplevelser, forkælelser og at købe det jeg altid har drømt om.. tror det er ved at gå op for mig at jeg er blevet sådan RIGTIG voksen, og før jeg har set mig om har jeg børn, biler, masser af lån osv...

0

Jeg tror ikke ægteskab som sådan ændre folk og deres forhold - i hvert fald ikke mig.

Børn er en anden snak... Det kan ændre forhold, prioriteringer, økonomi mm SUPER SUPER SUUUUUUUUUPER meget. (det er nok derfor at rigtig mange nybagte forældre går fra hinanden i barnets første år). Men vores forhold har været udsat for det "stress" 3 så børn kan give, så et bryllup ændre bare ikke ved så meget (hverken sofapuder, madlavning eller andre ting).

0

Vi har også stadig de samme sofapuder og lamper som før vi blev gift.

Spisebordet er på vej ud, det har det nu været det sidste år, men denne gang er det altså alvor... :)

Aftensmaden står Dean for som han plejer og børnenes madpakker smører jeg...

Hmmm, alt er vist som det plejer. Et bryllup har ikke ændret på noget, men nu har vi også boet sammen i over 12 år og det fungere bare skønt :cheerleader3::thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Hahaha, jeg mente altså ikke lige om I havde skiftet sofapuderne. :tunge:

Men det kunne jo være, at nogen følte at de havde fået mere overskud fordi de ikke længere skulle planlægge/spare penge, mere selvtillid (over f.eks. at have arrangeret en stor fest), følt sig mere kreative (fordi de pludselig ikke længere havde invitationer mv. at nørkle med) eller andet. :)

0

Nej, jeg tror også, jeg er ret meget den samme. Er hverken mere huslig eller har mere lyst til madlavning og er heller ikke blevet skruk. Og ny sofa og nye puder har jeg ønsket mig i flere år.

Jeg føler dog en ændring i vores forhold på en lidt udefinerbar måde, hvilket vi er enige om. Føler mig på en eller anden måde tryggere, mere som "vi" end før. Det er en anden form for ro i sjælen. Lidt svært at forklare. Og underligt, fordi jeg troede bare, det ville være det samme. Men for os er det bestemt ikke det samme at være gift som at være kærester.

0

Hahaha, jeg mente altså ikke lige om I havde skiftet sofapuderne. :tunge:

Men det kunne jo være, at nogen følte at de havde fået mere overskud fordi de ikke længere skulle planlægge/spare penge, mere selvtillid (over f.eks. at have arrangeret en stor fest), følt sig mere kreative (fordi de pludselig ikke længere havde invitationer mv. at nørkle med) eller andet. :)

Nåå...haha :)

Jeg har bgt et par gange og malet malerier sammen med mine drenge. Det gjorde vi ikke så meget den sidste måned inden brylluppet. Men tror nu mere at det er fordi deres venner trækker mere end deres moar... Ikke at jeg kan forstå hvorfor... Mor er jo den bedst i verden

:thumbsupsmileyanim:

Jeg synes ikke vores hverdag har ændret sig fra før. Nu er ferien jo slut og skolen, arbejdet og fritids interresser startet igen, så synes vi laver lige så meget nu, som før :)

Men det er dejligt at ære gift :loveshower: :loveshower: :loveshower: :loveshower:

0

Nej, jeg tror også, jeg er ret meget den samme. Er hverken mere huslig eller har mere lyst til madlavning og er heller ikke blevet skruk. Og ny sofa og nye puder har jeg ønsket mig i flere år.

Jeg føler dog en ændring i vores forhold på en lidt udefinerbar måde, hvilket vi er enige om. Føler mig på en eller anden måde tryggere, mere som "vi" end før. Det er en anden form for ro i sjælen. Lidt svært at forklare. Og underligt, fordi jeg troede bare, det ville være det samme. Men for os er det bestemt ikke det samme at være gift som at være kærester.

Sådan har vi det også :) Men det havde vi nu regnet med, og faktisk også snakket med præsten om. Men ja, det er lidt svært lige at forklare det med ord. :)

0

Annonce ♥

Vi har overhoved ikke ændret os, men det var vel også at forvente efter 10 år sammen.

Vi er dog hoppet med på nye puder og andet gejl til huset bøljen ;) Men tror mere det var pga. gavekort i bryllupsgave end så meget andet.

Dog synes jeg at vi er endnu værre til at sørge for husholdningen her efter vi er kommet hjem fra bryllupsrejse. Måske vi stadig ikke er færdige med brylluppet og skal holde festen lørdag, så tankerne er stadig på det.

Må se engang når de hele er overstået om man så er mere som "en gift kone" :wink:

0

Altså på den anden side af festen, har jeg fået lyst til flere store og dejlige fester :)

0

Altså på den anden side af festen, har jeg fået lyst til flere store og dejlige fester :)

Tyl & Bling? :wink:

0

nå ja også det - men bare sådan lidt... der skal da være en stor fest snart :loveshower:

0

Annonce ♥

Jeg maerker altsaa ogsaa at vaere gaaet fra at vaere kaerester til at vaere mand og kone - det er bare ikke det samme, men meget bedre...

Maaske kan jeg beskrive det disse ord: stoerre samhoerighed, mere tryghed, endnu mere kaerlighed og respekt, en stoerre aabenhed i forhold til sensible emner - and more passion!

0

Jeg har faktisk flere gange hørt om brude der får en tomhedsfornemmelse efter at være blevet gift fordi det som de har gået og set frem til og har lagt rigtig mange ressourcer i er "overstået" på blot én dag.

0

Her er det stadig manden der laver mad, og jeg klarer stadig vasketøjer.... alt er det samme som før vi blev gift. Økonomisk er det kun ændret for mig, idet jeg nu har en motorcykel jeg skal betale til (kombineret morgengave/fødselsdagsgave).

Pynteting er der ikke blevet flere af, de lanterner vi fik i bryllupsgave står stadig i det bagerste værelse. Og det til trods for at vi ønskede os dem :fløjt:

Ville gerne holde nogle flere fester, men de fleste er mc venner og det passer ikke med lange kjoler og det helt store. Jeg har dog købt 3 lange kjoler efter jeg blev gift... så må vi se om jeg får luftet en når vi snart har 1 års bryllupsdag... Ved ikke om jeg gider tage den med til Tyskland..

0

Flere fester hopper jeg med på :)

Jeg er gået i gang med at planlægge en halloween fest, så vi kan få drukket nogen af alle de drikkevarer der er tilbage efter brylluppet :)

Det er godt nok ikke en fest i det store fine tøj, men en fest- det er det :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Jeg har faktisk flere gange hørt om brude der får en tomhedsfornemmelse efter at være blevet gift fordi det som de har gået og set frem til og har lagt rigtig mange ressourcer i er "overstået" på blot én dag.

Det er faktisk lidt den følelse, jeg sidder med.. Vi har dog ikke fået bryllupsbillederne endnu eller lavet takkekort, så der er stadig lidt bryllupsting at sysle med.. Selvom jeg snart skal i gang med min bachelor og sikkert får super travlt det næste halve år, synes jeg, det er mærkeligt, der ikke længere er noget stort i vente i mit privatliv.. For mig er det virkelig underligt, at brylluppet er så godt som ude af verden og jeg ikke længere har spekulationer om alle mulige detaljer..

Til gengæld kan jeg - som nogle af jer andre også beskriver - føle en forskel i at være gået fra kærester til mand og kone.. Vi er nærmest som nyforelskede for tiden, men på en anden måde end før.. Der er en stærkere samhørighed og tæthed nu efter vi er blevet gift..

0