Bm2012

Vores bryllup august 2012 - Gift i 3 uger i dag

361 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Annonce ♥

Tak for jeres søde kommentarer :loveflag: I dag har vi været gift i 3 uger - hvor er det bare skønt :heart: Vi har haft en travl start på livet som nygifte, vi er nemlig begge lige begyndt på nye studier.. så vi er i fuld gang herhjemme. og så venter vi stadig spændt på fotografens billeder.. iiih kan snart ikke vente længere altså! :biggrin: Har slet ikke hørt fra fotografen siden brylluppet, så er ved at være lidt utålmodig :tunge:

Så har vi besluttet os for at bryllupsrejsen går til Rom, i uge 42 :7himmel: Vi har endnu ikke fået bestilt rejsen (regner med vi gør det mandag) så hvis nogle har erfaringer med Rom, gode hoteller, spisesteder osv. som kom endelig gerne med forslag :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor er de bare flotte dine macaroons. Jeg har også en drøm om at lave sådan nogle til vores bryllup, men jeg synes jeg drukner i forskellige og ret indviklede opskrifter på nettet. Har du en opskrift du kan anbefale ?

Ja det er utroligt hvad man kan finde af opskrifter. Jeg har prøvet et par stykker, men jeg synes at den jeg lånte af Lene Mai herinde fra, var dejlig nem.

Du får den lige:

125 g Mandelmel (el. finthakkede mandler)

175 g Flormelis

3 store æggehvider

75g sukker

Vanille

Den farve, man nu ønsker

125 g Mandelmel (el. finthakkede mandler)

175 g Flormelis

3 store æggehvider

75g sukker

Lime

Vanille

Den farve, man nu ønsker (kan købes i Panduro)

Metode:

1. Blend flormelis og hakkede mandler til en meget fin blanding. Kom blandingen i en skål ved brug af en sigte.

2. I en separat skål piskes æggehviderne med en knivspids salt til en temmelig fast masse. (Der skal piskes i noget tid)

Derefter piskes sukkeret i lidt efter lidt, indtil massen bliver tyk og blank.

Nu kan du blande farve i.

3. Hæld halvdelen af mandel/flormelisblandingen i marengsen og bland grundigt.

Tilsæt den resterende halvdel med en spatel og vend blandingen indtil den nærmest er blevet lidt sej i det. Den skal være blank (uden klumper) og man skal kunne trække den i nærmest lange tråde.

Man kan vælge at komme blandingen i en sprøjtepose med en 1 cm almindelig dyse.

Eller man kan komme den i en alm. frysepose og klippe et lille hul i et hjørne.

4. Kom bagepapir på 2 bageplader.

Lav små klatter af "dejen" på bagepladerne, de skal være ca. 3 cm på tværs.

5. Giv bagepladerne nogle hårde/skarpe slag ned i bordet, for at sikre en god flade på makronerne samt at luftbobler slipper ud.

6. Lad makronerne stå i noget tid, gerne 2 timer, før de sættes ind i ovnen.

De skal have en fin hinde, før de sættes i ovnen, således at man kan røre let ved dem, uden at massen sætter sig fast på fingeren.

7. Ovnen forvarmes til 160 grader. Ved varmluft, kun 140.

Makronerne bages i 10-15 min.

Cremen

200 g Hvid Chokolade

100 g frosne eller friske hindbær

1 dl piskefløde

Bring fløden i kog, tilsæt finthakket chokolade, tag gryden af varmen og rør til chokoladen er helt smeltet. Tilsæt mosede hindbær, rør godt og sæt det i køleskabet til cremen er stiv, formentlig mindst 3 timer.

Sprøjt cremen ud på halvdelen af makronerne og læg dem sammen.

Jeg synes cremen var meget sød, men du kan jo prøve dig frem. For at gøre det lettere for mig selv har jeg fornylig anskaffet mig sådan en bageplade, så de bliver helt lige :thumbsupsmileyanim:

Den ligner denne

post-53968-0-83469000-1345485319.jpg

Tusinde tak. den vil jeg bestemt prøve. :thanks:

0

Del dette indlæg

Kagen indeholder citron og hindbærdfyld med mandelbunde. I stedet for smørcremen lagde hun et lag af flødeskum blandet med hvidchokolade på og fondanten

blandede hun op med marcipan. Jeg er lidt ked af farven men det smagte meget bedre :metteholm Så nu er bryllupskagen reddet :thumbsupsmileyanim:

Man kan få farve til at få marcipanen til at blive mere hvid... Eller købe farvet marcipan...

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer