Sign in to follow this  
Followers 0
morogsnarthustru

Bryllupskagen

4 posts in this topic

Til jer som selv vil lave jeres bryllupskage, eller som har lavet sin egen. Er der ik en som har lyst til at Skrive en grov manual :-) Jeg er feks meget interesseret i at vide hvordan I får den stablet oven på hinanden, og om I lavede den dagen før eller flere dage før. Og pyntede I den på selve dagen?? Håber nogen har lyst til at byde ind med lidt :ilovebryllupsklar:

Edited by morogsnarthustru
0

Annonce ♥

Du kan lave bundende i forvejen og fryse dem ned. Hvis kagen skal serveres lørdag så lav fyldet torsdag morgen, læg kagen sammen om aftenen og had du tid, så dæk den til med overtræk.

Stil den i køleskabet- overtrækket kan komme til at "svede" og pynt den så for alvor om fredagen.

Der er masser af videoer på youtube om cake decorating- også hvordan man stakker kagen, dertil skal man bruge nogle træpinde og kagepap

0

jeg har opskrift og vejledning i min tråd :) se index side 1!

bagte bundende selv et par uger før - puttede dem i fryseren, tøer op på et par timer!

lavede cremen torsdag og fyldte kagen der og overtrak med fondant torsdag aften.

pyntede fredag.

stablede med kagepap og kagepinde - intet af det kan ses - du kan se bryllupskagen i min beretning - link i min signatur :)

0

Jeg bruger altid McDonalds sugerør, da de er tykke (og gratis). Dem klipper jeg af, så de passer til kagens højde og sætter ca 6-8 stk i en cirkel som passer til næste kages str.

Hvis du skal have en kage i 2 lag er det kun det nederste der skal sugerør i, hvis du skal have 3 er det de 2 nederst der skal sugerør i osv.

Du skal selvfølgelig huske, at have kagepap under hvert lag som andre også skriver.

0

Annonce ♥