Maria_Sohnemann

Flemming & Maria - Part 2

1 indlæg i dette emne

Hvem er vi så?

Flemming, 29 år, soldat på Varde Kaserne, min soulmate. Jeg, Maria, 24 år, pt. sygemeldt fra mit arbejde i Forenede Service. Vi har været gift siden d. 29. marts 2008. Siden er det blevet til 3 hunde, 2 katte og eget hus på landet... Og herude er livet bare fantastisk!

Det er efterhånden nogle år siden, jeg har været herinde sidst, og med god grund, for jeg er jo lykkeligt gift. I hvert fald nu...

Vores ægteskab har virkelig været en karruseltur uden lige, og det har virkelig set sort ud. Men... Nogen gange er det åbenbart nok, at man bare elsker hinanden og kæmper for det man tror på. Vi er vokset meget med opgaven, og vores forhold er ikke længere det, det var dengang vi blev gift - det er faktisk blevet meget bedre... (Yaaaii!! :cheerleader3: ) Vi ramte bunden sammen, men vi rejste os også sammen - og her står vi så i dag... Klar til at fornye vores løfter foran venner og familie endnu engang.

Og hvorfor så lige det? Jo, det er der faktisk et par rigtig gode grunde til...

Først og fremmest, er der sket så meget i vores liv indenfor de sidste par år, at det ville være rart, at "viske tavlen ren", og starte med en gang helt nye og friske løfter.

For det andet, havde jeg ikke kontakt til min familie, da jeg blev gift (længere historie), så jeg havde ikke min mor med på min bryllupsdag. Min mor betyder alt for mig, og det har hun egentlig altid gjort, og nu, hvor hun er blevet meget syg, vil jeg gerne, at hun oplever, at Flemming og jeg siger JA til hinanden, selvom det aldrig rigtig vil blive det samme som første gang. Om ikke andet, bliver det første gang for hende...

- Og den tredie og sidste grund, så skal jeg desværre undvære Flemming fra februar måned næste år, da han skal udsendes. Især efter det er blevet en realitet, at han skal ud, er det blevet mere relevant, at fornye vores løfter. Jeg kan næsten ikke bære at sige farvel til ham, men tanken om, at vi får fornyet vores løfter inden, trøster mig en del.

Nogle vil måske ikke mene, at det er en rigtig "fornyelse" af løfter, for vi har ikke tænkt os at tage i kirke eller på rådhus. Vi har ikke brug for velsignelsen i det - vi har været i kirke en gang, og det er ikke det, vi har brug for nu. Vi har brug for at vise for hinanden og vores familie, at et nyt kapitel starter, og derfor de nye løfter. Så det bliver en lille (alternativ) intim ceremoni, hvor vi går igennem vores ægteskab fra vi blev gift til nu - den rejse vi har taget sammen, og hvad vi håber fremtiden vil bringe.

Alt er egentlig på tegnebrættet indtil videre, og vi har ikke fastsat nogen dato. Det eneste vi ved med sikkerhed er, at vi vil det her, og at vi har inden februar til at få det ønske opfyldt.

Så, gode ideer modtages med kyshånd, og i takt med, at ting besluttes, vil denne tråd selvfølgelig blive opdateret.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer