shell

kage bagning

5 posts in this topic

Ved ikke lige hvor jeg skal ligge det så prøver her :metteholm

Har nogle spørgsmål ang. kager og fondant :biggrin: håber nogen vil svare på det :biggrin:

Skal have bagt en :b223: kage til på lørdag, til min mand der bliver 30 :hug: men har aldrig prøvet det før, så vil da lige høre hvordan det er nemmest at lave den?

Og så en kage til barnedåb i november til min søn, hvilken kage vil I bruge og hvad vil I forslå af "pynt" når man er pænt ny ud i det?

post-54698-0-17271700-1316606070.jpg

lidt a la det her bare i sort i stedet

eller

post-54698-0-83286800-1316606088.jpg

meget gerne detaljeret forklaring :blink:

0

Annonce ♥

altså skulle jeg lave sådan en der ville jeg nok lave en forholdsvis massiv kage og ikke noget med fyld i... nu gætter jeg på du ikke har nogle bryste-forme? ellers må du jo skære dig frem til dem! det smarrteste er at have nogle halvrunde bageforme her!

Til overtrækket ville jeg købe noget fondant og indfarve i forskellig farve!

0

mange takk for svaret :)

Nejj har desværre ingen forme :(.. må prøve mig lidt frem :)

0

Personligt, på arbejde laver jeg en bund, gerne choko bund som jeg skærer ud som kroppen, fra nakke til lige over hofterne - husk taljen og så oparbejder jeg brysterne i lag med henholdsvis mousse og lagkagebunde. De lagkagebunde der er imellem mousselagene er stukket ud med en ganske normal rund udstikker i forskellige størrelser der bliver mindre og mindre selvfølgelig.

Seelve "maven"/kroppen får også et tyndt lag mousse således det ikke kun er en chokobund, dog skal kroppen ikke være høj, men lidt flad og elegant for at få mest samspil i kagen....

Håber det giver mening ellers er du velkommen til at skrive en PM til mig og få en mere udførlig forklaring...

0

Annonce ♥

Jeg har engang lavet en kage som en fodbold. Der brugte jeg en skål som jeg lagde film i, derefter lagde jeg kagebund i bunden og op ad siderne - så et lag creme/mousse - et lag kagebund - creme/mousse - og til sidst kagebund.

Det stod så i køleskabet et par timer så det kunne sætte sig ordentligt. Herefter var det lige til at tage ud af skålen. Så blev den smurt op og overtrukket med sugarpaste eller fondant som normalt.

Du skal bare huske, at sætte Sugerør/kagepinde i kagen der hvor "brysterne" skal placeres, så de ikke synker ned! og kageplader under brysterne!

Prøv evt. at se på denne vejledning - så er det måske lidt nemmere at forstå.

http://www.baby.dk/debat/22429pi1/snak-om-kager/trin-for-trin--mariehoeneiglohalvrundkage.aspx

0