Guest SigneFlor

I tvivl

32 posts in this topic

Og omvendt: er det overhovedet i børnenes interesse? Her tænker vi at holde en meget traditionel fest, med taler, osv... Det gider små børn da virkelig ikke vente på og høre på... Det er ALT for kedeligt for dem... Så omvendt, så gider ungerne det altså heller ikke... :griner:-

Det er ikke altid helt rigtigt. Jeg havde min egen søn DJ Lillemand med ude og spille bryllupsfest (med sin egen pult) første gang da han var 5 år, fordi parret (og ikke mindst deres brudesvend havde ønsket det). Han talte om det i flere uger efter: Kysserunderne, brudevalsen, talerne og de andre ritualer. Det samme oplever man (ikke altid) med andre børn ude ved festerne.

Når børn bliver 5 år, så kan det også begynde at blive lidt spændende med sådan noget bryllup, de bliver jo større børnehavebørn lige pludselig... De børn jeg tænker på, og som nok primært er i vores omgangskreds er mellem 10 mdr'er og 3,5 år år på det tidspunkt (der ER også ældre børn, men her må vi skærer alle børn over én kam, kan jo ikke forskelsbehandle)... Tror liiiiiiiiiiiige de er små nok til at høre på alt det voksenhalløj, taler, osv...

En anden god pointe er det med fuldskab, det sys jeg heller ikke hører sammen med børn... Ikke at vi skal drikke os i hegnet, men vi skal da have drinksbar og ja, håber da at få en en lille bimmer på må jeg indrømme... :badgirl:

Til sidst vil jeg nævne det med uopdragne børn... Vi holdt min datters barnedåb (for ALLE selvfølgelig) sidste år, og de fleste af ungerne gjorde det bare såååå godt... Kirken tog lidt lang tid, hele 5 kvarter, puhaaa... Så var der festen, hvor vi havde et helt rum til ungerne, med balloner og lego... :balloon: Skide god idé... MEN H2B har en bror og en kone, der har 3 unger... Og ja, jeg må indrømme, at jeg sys de er lidt uopdragne sgu... Der sættes sjældent grænser for dem og hvis der gør, så overholdes de aldrig, forældrene skændes ofte højt og indbyrdes, ligemeget hvor de er... Den ene af deres sønner stod og ragede den ene håndfuld slik ind i munden efter den anden (det her var efter en stor flot middag, hvor alle havde spist)... Herefter savlede han ned i slikken og tabte tilsavlet slik ned i skålen... Efterfølgende laver han glansnummeret og klasker hænderne ned i den lagkage, som H2B havde brugt lang tid på at lave... Deres andre to børn er ældre og har nogle andre områder at agere "anderledes" på end andre børn... Fx har deres ældste temperament, hun skriger, hyler og kæmper en indædt kamp for forældrenes opmærksomhed... Og nej, jeg mener bestemt ikke at det er ungernes fejl... Jeg synes selvfølgelig det er i orden, at børn leger, snakker, synger, "larmer" om man vil, det hører sig jo med... De skal bestemt også være der, men der er bare grænser... Nå, blev lidt langt det her, men hvis nu andre kender "uopdragne" unger, som vi gør, så er det jo derfor det altid bliver nævnt... Jeg må også hellere nævne, at jeg til hverdag er den første til at sætte mig ned med de føromtalte 3 unger, forsøger at hygge med dem, lege og være dér, give dem opmærksomhed... Men ved barnedåben havde jeg bare ikke tid og tvivler på, at vi har tid til brylluppet...

Edited by NBN84
0

Annonce ♥

Vi inviterer børn med til vores bryllup, fordi de børn, vi kender, betyder meget for os.

Vi inviterer en pige på 5, en pige på 6, en dreng på 4 og en dreng på 8 år, som man kan kalde børn-børn... Derudover har vi en pige med på 13 år, som er blevet konfirmeret 14 dage i forvejen, så hun må være at regne for "voksen"...

Vi sørger for at de får en aktivitetskuffert (deres lille favour-boks) med farvekridt, malebog, spillekort osv. Derudover engagerer vi en god veninde til at være barnepige, som kan sørge for at børnene kan lege nogle små lege, se noget fjernsyn og bliver lagt til at sove, når de er trætte, så forældrene ikke rigtig skal bekymre sig så meget...

Jeg tror ikke på at de kommer til at larme, og hvis man kender en pige på de der 15-18 år, som gerne vil tjene 500,- en aften, kan man jo få hende til at hygge sig med børnene, så de ikke keder sig mellem retterne og samtidig får noget at spise, når der er mad :-)

MEN det tog os lang tid at komme til den løsning, så jeg tror rigtig meget på at det er en smagssag og noget, man skal tænke meget over hvordan man kan gøre...

0

Har ikke lige læst alle de andres svar, men vil fortælle at jeg ELSKEDE at have børn med til vores bryllup :)

Vi havde 8 stk:

2 babyer

2 3-årige, der begge blev hentet lige inden middagen (forældrenes eget valg, men nok fornuftigt nok)

1 5-årig

2 9-årige

1 14-årig

De var alle sammen SÅ søde og velopdragne, og de gav festen et uformelt og hyggeligt "pift" og larmede altså ikke ret meget. :) Det kommer selvfølgelig lidt an på hvad slags fest man holder og hvad slags børn man har med, men altså vi holdt det på en fin restaurant og det var ikke noget problem. :) Børneposer med lidt slik og legetøj kan anbefales ;)

0

Vi skal giftes næste sommer, og på det tidspunkt har vi 2 drenge på 5 og næsten 7 år.

De skal selvfølgelig med :loveshower:

Men ellers vil vi ikke invitere børn med..

Den dag er VORES og vi vil ikke forstyrres af børn der skriger, eller forældre der bliver nødt til at gå midt i maden, fordi de skal skifte en lorteble ;)

Lyder måske tarveligt, men vores venner (som hovedsageligt er dem med børn til festen) har fuld forståelse for det og glæder sig bare til at komme ud og feste uden at tænke på ungerne :cheerleader3:

Mht. vores egne, er der heldigvis et rum med sofa, bord og fjernsyn i forbindelse med pejsestuen (hvor middagen holdes), og vi påtænker at tage x-box, Nintendo DS osv. med, som de så kan underholde sig med, mens vi spiser ;) Tænker også lidt, at vi vil købe et nyt spil til x-box'en i dagens anledning, så der forhåbentlig er underholdning et par timer :fløjt:

Desuden bliver det også bedsteforældre, onkel osv., der kommer til at hjælpe dem, hvis der er noget, da mor og far skal hygge sig i fred (dermed ikke sagt, at vi naturligvis slet ikke vil snakke med vores drenge den dag- for selvfølgelig vil vi det :blush: ), men de er klar over, at det hovedsageligt bliver mormor, farmor osv. som de skal henvende sig til i løbet af middagen :)

Er dog sikker på, at det ikke bliver noget problem med dem overhovedet, og ville da for alt i verden ikke undvære dem til vores bryllupsfest :bearhug:

0

Annonce ♥

Vores bryllup var i en stor have, fin og laekker fest, dejlig lidt uformel stemning osv...

Vi endte vist med at have 10 boern med: 4 9-10 aarige, 5 2-3 aarige og en baby. Det var en stor succes, ligesom de smaa dansede til musikken under middagen. Det eneste aergerlige var de to-tre moedre, som gik tidligt, fordi deres kaereste smaa stoerrelser skulle i seng. Dem, der larmede var italienerne, der havde svaert ved at tie under taler.

Hvis nogen ikke oensker boern, saa forstaar jeg godt, det var ogsaa min foerste plan, men langsomt endte vi med at tale med foraeldrene og fortaelle dem, at vi meget gerne saa deres boern i kirken og til aperitivo, men at vi ogsaa haabede, at de ville feste med os uden boern om aftenen, hvis de havde lyst og mulighed for at faa dem passet. Jeg havde lavet et papirspose med tegenskabeloner, farvekridt, en saerlig aldersbetinget ting/figur og saebebobler til dem, der saa var med, saa de havde noget at give sig til.

Min lille niece paa 3 er vant til at vaere med til bryllupper og havde glaedet sig i maanedsvis - maaske forstaar hun ikke helt, hvad det handler om, men jeg kan bare sige, at intet barn gav mere end et lille bip i kirken og intet barn var paa nogen maade i vejen til vores bryllup (som ikke var helt aedrueligt og jeg er enig i at det ikke er fedt for boern, naar far og mor og fulde!)

Edited by cmtoft
0

Vi har valgt at det er en fest UDEN børn. Heller ikke vores egne på 6 og 3. Den store har selv valgt at han hellere vil være hjemme og spise Pizza, chips masser af slik og sodavand end at sidde stille på en stol i flere timer. Ja gjorde nok heller ikke lige noget for at han skulle vælge festen.

Mine unger er (når jeg selv siger det) velopdraget og høflige, men jeg vil ikke have den samme tid til dem sådan en dag. De andre gæster der har børn vil alligevel vælge at få deres børn passet. For inden vi kommer til at spise vil det næsten være deres senge tid og derfor dødtrætte og ikke ha noget som helt ud af at være med til bryllupsfest. VI har dog et hold der kommer fra Sverige, hvor barnet ikke bliver inviteret med, kender ikke barnet og hvis de ikke vil komme uden må de blive væk (det er ikke et hold jeg vil savne, jeg er kæmpe ego :badgirl: )

Det eneste barn der bliver inviteret er H2Bs søster på 14 og min papsøster på 17, så det er jo ikke "rigtige" børn.

0

Vi har 4 børn med til vores bryllup, i alderen 8-12. Vi har været ret enige om, at vi ikke ønskede at have småbørn med, heldigvis berører dét kun to par, og de har taget det rigtig fint :)

0