Jeanp

Mine erfaringer med Imercos ønskeliste

10 indlæg i dette emne

Hej hej :)

Jeg blev lykkelig gift den 27. august :loveshower: , men som overskriften indikerer så handler denne beretning knap så meget om den vidunderlige dag i sin helhed, men indslaget er mere en fortælling om vores oplevelser med Imercos ønskeliste. Lad mig starte med at sige, at jeg ikke er i tvivl om, at der er brugere som har haft god erfaring med Imerco, men vi fortryder bittert, at vi valgte Imerco som gavekoordinator.

Inden brylluppet havde vi forberedt os grundigt på, hvilke ønsker der skulle på vores ønskeseddel, og vi smuttede derfor en tur i Imerco, hvor vi brugte et par timer på at rende rundt og scanne produkter til vores ønskeseddel. Vi havde rigtige mange ønsker, fordi der skulle være lidt i alle prisklasser og vi havde jo også mange ønsker, så da vi tog fra Imerco troede vi, at alt var som det skulle være, men det fandt vi ud af flere måneder efter at det ikke var :unsure:

Efter vielsen tog vi ud til feststedet, hvor vi startede med at byde velkommen og gæsterne blev budt på bryllupskage. Allerede på dette tidspunkt undrede det mig, at gaverne fra Imerco var pakket ind i gavepapir, da jeg udtrykkeligt havde bedt om, at gaverne skulle pakkes ind i gavefolie. Nå, men på sådanne en dag var det jo det mindste af det hele, og efter kagen smuttede vi med fotograferne ud for at få taget billeder. Da vi kommer tilbage til gæsterne er der til vores glædelige overraskelse tid til at pakke gaver ud, og vi springer jo straks over de fine pakker. Den første gave var en personvægt, og jeg må tilstå at jeg blev nok lidt stille, hvilket min bror bemærkede, hvorefter han sagde; "jamen, sådan en ønskede I jer jo". Mit svar var vidst "jo,ja, jo, det var måske rigtigt nok", fordi jeg blev jo helt i tvivl, om vi havde sat en personvægt på ønskesedlen. Derefter fulgte der 11 andre gaver købt i Imerco, fra vores såkaldte ønskeseddel, hvoraf kun ét ønske var rigtigt, og det var en elektronisk p-skive! Jo, vi fik skam i alt 12 gaver fra Imerco, og 11 stod ikke på vores ønskeseddel :boohoo: 11 forkerte gaver!!!

I sådanne en situation er det lidt svært at finde ud af, hvordan man skal reagere, fordi man vil jo heller ikke være utaknemmelig, men det var på ingen måde det vi ønskede os. Så vi valgte at fortælle gæsterne, at der måtte være sket en fejl, men at det skulle vi ikke tænke på i dag, fordi det jo var vores bryllupsdag :blush:

Flere gæster gav straks udtryk for, at de faktiske var lettede, fordi da de havde set ønskesedlen havde de tænkt, at de nok ikke kendte os så godt, som de gik rundt og troede, men de var selvfølgelig også kede af det på vores vegne. Flere af gæsterne havde faktisk kæmpet med at få produkterne hjem :unsure: Nå, men vi tog en beslutning på stedet om, at det ikke skulle have lov til at ødelægge vores dag, og vi festede videre med vores gæster.

Dagen efter blev jeg så ramt af realiteterne, og jeg blev utrolig ked af situationen. Vi havde undladt en gavekoordinator i form af familiemedlemmer, da jeg personligt synes, at det tit kan blive lidt bøvlet, og vi havde fuld tiltro til Imerco. Vi forventede at Imerco kunne varetage vores ønskeseddel, så vi undgik alt for meget gavebytning, samtidig med at vi fik "personlige" gaver. Vi sætter utroligt meget pris på, at der kan sættes navne på vores gaver, ja, det er faktisk halvdelen af det, men det måtte vi så sande at vi ikke kunne få.

Om mandagen ringede jeg til Imerco på Nytorv i Aalborg, hvor vi havde oprettet ønskesedlen, og jeg forklarede situationen, hvorefter jeg blev tilbudt en kompensation på 5 % oveni de 5 % man får i forvejen. Da der var gaver for ca. 5600.- ville vi få en kompensation på lidt under 300.-, og det var jeg naturligvis ikke tilfreds med. Derefter rettede jeg henvendelse til distriktschefen, hvor jeg efter vedholdende forhandlinger til sidst blev tilbudt en undskyldning og 15 % i kompensation, dvs. lidt under 1000 .-. Derudover fik jeg lov til at bytte gaverne den dag, hvor der var minus 20 % i butikken, og vi valgte at slå til.

Efterfølgende var vi så nede i butikken for at bytte gaverne. Da vi kommer hjem opdager vi, at vi er blevet snydt for 1200.-, hvilket retfærdigvis nok skal tilskrives manglende overblik fra personalets side i sådan en situation. Så os tilbage til butikken, hvor vi blot fik vores 1200.- med os, fordi nu gad vi altså ikke mere!

Da vi får pakket varerne ud viser det sig, at to af produkterne er i stykker, og i den ene gryde ligger et bryllupskort til et andet par - ja, det er måske hvad der kan ske, men nu er jeg altså ved at være godt tosset på Imerco!

Der er nu gået over 1 måned siden vi fik byttet gaverne, og vi har endnu ikke modtaget vores gavekort på de 15 % + vores egne 5 %, og jeg synes derfor, at jeg vil fortælle om vores oplevelser med et Imerco. Imerco lover på deres hjemmeside, at man seneste en måned efter begivenhed står med sit gavekort......, og vi venter stadig :td:

Så herfra skal der lyde et råd! Hvis I vil være sikre på at I får det I ønsker jer, så drop turen til Imerco. Vi kan på ingen måde anbefale Imerco :huh:

Normalt er jeg altså ikke så negativ, men jeg føler virkeligt at Imerco har ødelagt en del af vores bryllup. Nu er gaverne heldigvis ikke alt, og vi havde faktisk den bedste dag i vores liv, så det er selvfølgelig det vigtigste ()()

Held og lykke til alle jer kommende brude. Og ud over mit råd om at droppe Imerco, så vil jeg også gerne give et andet råd. Nyd dagen, hvert eneste sekund, fordi det går så stærkt :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af Jeanp
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da bare en POKKERS træls oplevelse! :td::(

Vi har valgt at bruge Inspiration - og jeg tænker at det er samme "princip" - men.. Vi har fået en email hvor hele gavelisten er på - så vi kunne se om det var rigtigt.. Efterfølgende har vi været nede og tilføje noget til listen - og har herefter fået en bekræftelses mail inkl. hele gavelisten igen igen...

Min pointe er - ikke at DU kan bruge det til noget som helst - men måske andre der læser dette og har brugt Imerco/Inspiration eller deslige, kan bruge det - at måske kan man bede om en mail med HELE listen - så man er sikker??? :):huh:

Og nu ved jeg ikke hvad jeres gæster har brugt for at identificere at det er jer - men vi har oplyst navne, adresse, dato, emailadresser og tlf numre - og så har vi modtaget et nummer - altsammen noget de kan bruge til at identificere os med...

Ihvertfald: :bearhug: RIGTIG øv behandling fra Imercos side!!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er da bare en POKKERS træls oplevelse! :td::(

Vi har valgt at bruge Inspiration - og jeg tænker at det er samme "princip" - men.. Vi har fået en email hvor hele gavelisten er på - så vi kunne se om det var rigtigt.. Efterfølgende har vi været nede og tilføje noget til listen - og har herefter fået en bekræftelses mail inkl. hele gavelisten igen igen...

Min pointe er - ikke at DU kan bruge det til noget som helst - men måske andre der læser dette og har brugt Imerco/Inspiration eller deslige, kan bruge det - at måske kan man bede om en mail med HELE listen - så man er sikker??? :):huh:

Og nu ved jeg ikke hvad jeres gæster har brugt for at identificere at det er jer - men vi har oplyst navne, adresse, dato, emailadresser og tlf numre - og så har vi modtaget et nummer - altsammen noget de kan bruge til at identificere os med...

Ihvertfald: :bearhug: RIGTIG øv behandling fra Imercos side!!!

Hos Imerco oplyser man navn og bryllupsdato, så det lyder unægteligt til at Inspiration har et mere sikkert system. Vi spurgte også om vi måtte få tilsendt ønskesedlen, men det kunne ikke lade sig gøre, men vi så den efter vi havde oprettet den, og der var den korrekt. Efter brylluppet har vi fundet ud af, at der var 4 ønskesedler i vores navn! I følge Imerco skyldes det, at de gik over til nyt it-system, netop da vi var inde og lave ønskesedlen!

Det er ikke min mening at skræmme de brude der allerede har lavet ønskeseddel hos Imerco, og jeg er da også sikker på, at der er nogle der har gode erfaringer. Men jeg ville personligt selv gerne have hørt sådan en beretning, hvis jeg stod og skulle lave ønskeseddel, så derfor min beretning.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil lige komme med vores erfaring med Imerco, bare for at sige at der er flere sider til enhver sag. Men vi hedder så heller ikke lige noget, mange andre hedder osv. Vi valgte Imerco fordi vi tidligere har haft dårlige erfaringer med Inspiration, selvom det dog virker til at de har mere styr på det end navn og dato som hos Imerco.

Anyway, vi oplevede ingen problemer, hverken med listen som folk fandt uden problemer eller med gaverne derfra.. Alle var hele og vi fik super service, både da vi registerede og var inde og købe ting efterfølgende (for gavekort).. Her fik vi også at vide, at der går ca. 1,5 mdr. fra brylluppet til man får gavekortet med posten og det passede næsten på datoen. De gik over til et nyt system herovre, da vi var inde og registrere vores gaver og det eneste problem, som vi heldigvis opdagede selv var at det var ikke alle mængderne der var rigtige...

Men hold op for en træls situation I endte i - kan godt forstå at I er utilfredse med det...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er helt enig med de andre i, det har været en sur oplevelse for jer..

Men vi brugte også Imerco på Nytorv i Aalborg og der var igen problemer med, vi fik forkerte ting og heller ikke efterfølgende med at bytte osv.Jeg fik endda en udskrift af ønskeseddelen, så vi var sikre på, den var korrekt..

Så vil bare sige, man ikke behøver være nervøs, hvis man har brugt Imerco's ønskeseddel eller gerne vil gøre det.. Det kan lige så vel være en god oplevelse :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er helt enig med de andre i, det har været en sur oplevelse for jer..

Men vi brugte også Imerco på Nytorv i Aalborg og der var igen problemer med, vi fik forkerte ting og heller ikke efterfølgende med at bytte osv.Jeg fik endda en udskrift af ønskeseddelen, så vi var sikre på, den var korrekt..

Så vil bare sige, man ikke behøver være nervøs, hvis man har brugt Imerco's ønskeseddel eller gerne vil gøre det.. Det kan lige så vel være en god oplevelse :)

Det er nu også det at jeg pointerer, at der givetvis er mange der har positive erfaringer, men jeg synes at det er på sin plads med en beskrivelse af en mindre god oplevelse. Ikke mindst fordi jeg selv søgte her på sitet om erfaringer med brug af Imercos ønskeliste-system, og det virkede kun til at være positive erfaringer. Vi fik også en udskrift på stedet efter vi havde oprettet listen, og som jeg skrev tidligere var den som den skulle være, og da min mands navn tilmed er meget sjældent troede vi jo ikke, at der ville blive problemer med at finde os i systemet :unsure:

Ledelsen hos Imerco fortalte, at de kun oplever en fejl i 1 ud af 50.000 ønskesedler, så ja, sandsynligheden er nok god i forhold til at få det man ønsker sig, men det er bare utroligt ærgeligt, når man er den ene ud af de 50.000 :huh:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer