PiaAsta

Anderledes bryllup

13 indlæg i dette emne

Hej alle i skønne kommende brude,

Jeg skal giftes den 28. april - jubiii :heart:

Vi vil gerne holde et anderledes bryllup, men har ingen idé om, hvad det "anderledes" skal bestå i.... Vi har det nok bare sådan, at vi synes traditionerne kan blive lidt stive og kedelige og følge et bestemt skema. Vi vil gerne have en hyggelig, festlig og romantisk dag.

Er der nogen af jer skønne quinder, som har nogle idéer?

Kh. den glade :tunge:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa :)

Tillykke med brylluppet og frieriet. :)

Det er godt nok et rimeligt bredt spørgsmål du får smidt på banen der. Nu er det et april bryllup, så I kunne vælge forårs-tema (picknick kurve, masser af blomster, tæpper etc). - Men det er måske lidt kedeligt.

Personligt ville jeg elske et Bossa Nova tema eller endnu bedre, - Et Buena Vista Social club tema. Uhlala. Cubanske cigarer, smægtende salsa rytmer, masser af dans, grin, spicy food, og varme farver, Mmmmmmm. Plus. I får lov til at køre rundt i en gammel amerikaner drøm (fordi det er de biler de har på cuba)

- I kan eventuelt hyre en danse-instruktør til at komme og starte dansen med lidt undervisning. - Det skal nok få en masse grin frem - og få gæsterne til at indtage dansegulvet hele natten!

Skulle jeg ikke giftes på en strand var det klart blevet mit tema. :)

Her er den officielle side for Buena Vista, hvis du ikke kender historien. (Ellers få set dokumentaren. Den er SKØN - og musikken noget der kan få selv mine hofter i svingninger... )

http://www.buenavistasocialclub.com/

Held og lykke.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak tak for gode idéer og lykønskning :)

Uhh, det lyder godt nok festligt med et Buena Vista-bryllup! Men måske lige i overkanten af, hvad jeg havde forestillet mig, det "anderledes" skulle være :lol:

Strandtema - det er også fedt, men vi vil gerne have mange med (50 gæster).

Et vikingebryllup - det er i hvert fald anderledes. Har du nogle billeder og en lokation? Fortæl, fortæl.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså vi har strandtema, men vi skal ikke vies på en strand, vores strandtema er med konkylier, søstjerner, sand, og med blå (sådan en hav farve) og beige/lyse farver.

Og vi bliver ca. 70 gæster.

Vi har så valgt at leje et beboerhus så vi selv kan pynte det, så vi kan få det lige som vi vil have det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak tak for gode idéer og lykønskning :)

Uhh, det lyder godt nok festligt med et Buena Vista-bryllup! Men måske lige i overkanten af, hvad jeg havde forestillet mig, det "anderledes" skulle være :lol:

Strandtema - det er også fedt, men vi vil gerne have mange med (50 gæster).

Et vikingebryllup - det er i hvert fald anderledes. Har du nogle billeder og en lokation? Fortæl, fortæl.

Haha. Ok. Jeg har siden i morges siddet og overvejet, hvordan jeg kan komme til at holde Buena Vista fest snart... Må blive en sommerfest måske næste år.

Vi bliver også omkring 50... Men nu er vores strandtema jo noget specielt - eftersom det er på en "rigtig" strand. I Kenya. Med gæster fra hele verden. Så vi har ikke gjort specielt meget ud af konkylier osv - eftersom det hele er der og vi håber at tropenatten og fantastiske gæster gør hele stemningen perfekt :)

- Mit profilbillede er et billede af restauranten, hvor vi skal feste om aftenen og natten... Det bliver skønt :)

Redigeret af Bibi yake
1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal vies i en skov af en gode, altså en "præst" fra asetroen. Vi gennemføre det ikke helt, men jeg skal have en middelalderkjole på. Min brudebuket skal være med rødløg og bordpynten skal være gulerødder.

Vi skal holde det på en skole men en gammel en med en gammel sal der minder om en riddersal.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak tak for gode idéer og lykønskning :)

Uhh, det lyder godt nok festligt med et Buena Vista-bryllup! Men måske lige i overkanten af, hvad jeg havde forestillet mig, det "anderledes" skulle være :lol:

Strandtema - det er også fedt, men vi vil gerne have mange med (50 gæster).

Et vikingebryllup - det er i hvert fald anderledes. Har du nogle billeder og en lokation? Fortæl, fortæl.

Haha. Ok. Jeg har siden i morges siddet og overvejet, hvordan jeg kan komme til at holde Buena Vista fest snart... Må blive en sommerfest måske næste år.

Vi bliver også omkring 50... Men nu er vores strandtema jo noget specielt - eftersom det er på en "rigtig" strand. I Kenya. Med gæster fra hele verden. Så vi har ikke gjort specielt meget ud af konkylier osv - eftersom det hele er der og vi håber at tropenatten og fantastiske gæster gør hele stemningen perfekt :)

- Mit profilbillede er et billede af restauranten, hvor vi skal feste om aftenen og natten... Det bliver skønt :)

Det lyder rigtig spænende, men må man spørge, hvor meget det løber op i?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Den med danseinstruktøren kan jeg ikke anbefale. Det kan måske gå til en firmafest men også derfra er min erfaring at det ikke skal vare meget mere end en halv time før folk bliver trætte af det. Sidst jeg oplevede det over på Varna stod de første 15 gæster udenfor efter blot 10 minutter. Jeg har sagt det før og jeg siger det igen: Man kan ændre på talerrækkefølger, man kan helt frabede sig taler og sange, man kan lave anderledes indslag, diverse temaer m.v. men uanset hvad er der ingen bryllupsfester i dag der er ens og alle fester er anderledes på en eller anden måde. De her meget formelle bryllupsfester hvor alt bare går på en snor og alle sidder ved bordet hele tiden under middagen oplever man ikke rigtig længere

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak tak for gode idéer og lykønskning :)

Uhh, det lyder godt nok festligt med et Buena Vista-bryllup! Men måske lige i overkanten af, hvad jeg havde forestillet mig, det "anderledes" skulle være :lol:

Strandtema - det er også fedt, men vi vil gerne have mange med (50 gæster).

Et vikingebryllup - det er i hvert fald anderledes. Har du nogle billeder og en lokation? Fortæl, fortæl.

Haha. Ok. Jeg har siden i morges siddet og overvejet, hvordan jeg kan komme til at holde Buena Vista fest snart... Må blive en sommerfest måske næste år.

Vi bliver også omkring 50... Men nu er vores strandtema jo noget specielt - eftersom det er på en "rigtig" strand. I Kenya. Med gæster fra hele verden. Så vi har ikke gjort specielt meget ud af konkylier osv - eftersom det hele er der og vi håber at tropenatten og fantastiske gæster gør hele stemningen perfekt :)

- Mit profilbillede er et billede af restauranten, hvor vi skal feste om aftenen og natten... Det bliver skønt :)

Det lyder rigtig spænende, men må man spørge, hvor meget det løber op i?

Den med danseinstruktøren kan jeg ikke anbefale. Det kan måske gå til en firmafest men også derfra er min erfaring at det ikke skal vare meget mere end en halv time før folk bliver trætte af det. Sidst jeg oplevede det over på Varna stod de første 15 gæster udenfor efter blot 10 minutter. Jeg har sagt det før og jeg siger det igen: Man kan ændre på talerrækkefølger, man kan helt frabede sig taler og sange, man kan lave anderledes indslag, diverse temaer m.v. men uanset hvad er der ingen bryllupsfester i dag der er ens og alle fester er anderledes på en eller anden måde. De her meget formelle bryllupsfester hvor alt bare går på en snor og alle sidder ved bordet hele tiden under middagen oplever man ikke rigtig længere

HVis det er mig du spørger Stephanie K D, Så har vi fakisk ikke overblik over det fulde beløb endnu. Jeg kan dog sige, at det helt sikkert koster mere end vi havde regnet med :blink: - Men mon ikke de fleste bryllupper ender med at gå liiiidt over budgettet.

Fordelen er dog, at vi bor i Kenya - derfor skal vi ikke rejse ned og planlægge osv osv. MEN. Vores gæster bor ikke i Kenya (de fleste i alt fald) og dem har vi jo ikke kunnet betale for - REALLY wish we could, for jeg har det ret skidt med at bede folk om at betale alt for mange penge for at fejre os. Heldigvis har vi verdens bedste familier. - Ikke mindst min store fantastiske familie - der kommer hele 20 (!!!) familiemedlemmer fra Danmark og 4 venner. Det er godt nok en vild fornemmelse, når man ved, hvor meget de skal punge ud.... :heart: :heart: :heart: Det betyder bare så sindssygt meget! YAY :lol:

- Så. Med alles rejser (fra Danmark, USA, Philippinerne osv osv) så ender det med at blive et kvalmefremkaldende beløb. Så det tør jeg slet ikke tænke på. Vores egen "lile" del er såmænd nok til at give grå hår i hovedet herhjemme ;)

@ Diskobil. Ja. Jeg kan godt forestille mig, at en danseinstruktør kan blive for meget - har faktisk også selv droppet at vores gæster skal lære traditionelle afrikanske danse. Men, jeg så lige i ånden for mig, en svedig salsa-bule hvor en fræk instruktør (m/k) fik hofterne i svingning hos alle. - Måske jeg bare blev en smule grebet af mine egne dagdrømme om Buena Vista party ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det nu var en fræk kvindelig sexet sag så kan det også godt være det havde været anderledes men dem har jeg bare ikke oplevet endnu. Jo der er ikke meget frafald når det er mavedans der undervises i. :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer