Vanggaard

Pæn i kjole med topmave....(ikke gravid mave..!)

18 indlæg i dette emne

Hej Piger

Mit første indlæg herinde :-)

Jeg skal giftes 4.8.12, og har ikke prøvet nogen kjoler endnu Jeg har bestilt tid imorgen ved Panayoties i Vejle, men er usikker på om noget overhovedet vil være pænt til mig. Jeg vejer 10-15 kg. for meget, og det sidder mest rundt om maven og på måsen. Jeg har dog aldrig haft en flad mave, altid topmave. Kuren er jeg i gang med, og jeg skal nok få tabt mig, men maven slipper jeg aldrig helt af med (har også fået to børn)

Så mit spørgsmål er, hvad gør man i en brudekjole, hvor de fleste er meget afslørende omkring maveregionen...stram ind undertøj, strammer kjolen ind i sig selv eller hvad?

Jeg er en str. 40/42.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hej du!

Det er godt du er igang med at prøve kjole, det er helt klart på tide :)

De fleste kjole har et meget godt korsage indbygget i kjolen som virkelig holder på plads. Så kan du derudover hjæpe med en rigtig god bh og shapewear hvis du syntes du behøver lidt ekstra :)

Jeg har ikke ret store bryster så jeg skal ikke have BH under.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Se, barmen er faktisk mit næste problem. Jeg har også en lille barm, en lille B skål, så jeg var faktisk ude i at få indlæg eller noget i?? For synes min krop er lidt uproportionel ud med lille barm og større hofter, og tænker det vil blive endnu mere tydeligt i en brudekjole....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

de fleste brudekjoler giver lidt større bryster end man i virkeligheden har da der er stivere i og en del lag stof ;)

hvis du er bredest om maven "skal" du vælge en kjole der ikke går ind ved hoften. altså en kjole der faktisk sidder tættest i taljen og så går ud af derfra :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mit bedste bud vil være en kjole med "kort" corsage, som så går ud i a-form ved hofterne- lidt samme form som min kjole..

På den måde bliver taljen fremhævet, og hofterne/maven mere skjult..

Glæder mig til at se hvad du finder på..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var selv afsted og prøve kjoler i går- dog i lilly i Vejle - men da jeg var lidt træt af en mindre topmave - trylle trylle - så hev ekspedienten lige et "talje korset" frem - lidt ligesom det shapewear man kender, men som kun sidder fra under brystet og til lige omkring trussekanten (hvis lavtaljet ;) )

Der er stivere i den, og den er svær at få på, men når man har lavet hoppe-dansen og fået den over røven... ehmmm.. så er det magi :) Og magien koster kun 299 :) Og så behøver man ikke være bange for at maven bliver større når man har spist hele aftenen :P

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan kun sige: BARE ROLIG!!!! Jeg har lige været igennem præcis det samme, jeg vejer også for meget og har grim fødselsmave osv... Alt sidder på mave, hofter, røv og lår! så jeg tænkte også, at jeg da umuligt kunne blive smuk... Men en brudekjole kan noget, som almindelige kjoler ikke kan! Det skærer på en anden måde, og der er kjoler til alle kropsformer.. Er sikker på, at der også er en til dig!!! Venter spændt på at høre hvad du synes når du kommer hjem...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg var selv afsted og prøve kjoler i går- dog i lilly i Vejle - men da jeg var lidt træt af en mindre topmave - trylle trylle - så hev ekspedienten lige et "talje korset" frem - lidt ligesom det shapewear man kender, men som kun sidder fra under brystet og til lige omkring trussekanten (hvis lavtaljet ;) )

Der er stivere i den, og den er svær at få på, men når man har lavet hoppe-dansen og fået den over røven... ehmmm.. så er det magi :) Og magien koster kun 299 :) Og så behøver man ikke være bange for at maven bliver større når man har spist hele aftenen :P

Man kan få det samme i Missya for 229 med hægter foran, så man nemmere kan få det på og det er supergodt! Der ryger lige 10 kilo lige på mavsen :)

:cheerleader3: HUHUUUUU DATOSØSTER! :cheerleader3:

Udover det, så er der som sagt korset i mange kjoler, så man bliver strammet godt ind. Hvis du gerne vil have mere bryst, så kan du jo overveje en selvsiddende push-up bh med indlæg.

Hvad angår maven og kjolestørrelser, så synes jeg ikke du skal bekymre dig så meget over, hvad der kan ses og ej. Jeg er selv en rund str 46 og jeg synes helt ærligt at kjolen sidder godt (du kan se den i min planlægning), den strammer min mave pænt ind. Jeg vil så også gerne tabe mig og er i gang. Derfor hørte jeg lige om kjolen kunne sys de to størrelser ind, som er mit mål. Det er måske en ting, der er værd at huske at spørge om, hvis du nu gerne vil tabe dig :)

tag det roligt, se frem til dagen - du bliver overrasket over hvor smuk du bliver i de kjoler. Og hvis du ikke synes det ( jeg havde personligt en pænt negativ oplevelse ved Panayotis - de havde 2 jeg kunne passe), så lad være med at lade det tage modet fra dig. Prøv videre i næste butik og pludselig, så dukker kjolen op :D Jeg glæder mig til at se hvad du vælger!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De fleste kjoler har det med at skjule vores skavanker :wink: og så gør de deres brud smuk. Bare rolig du skal nok finde en kjole der gør dig smukkere.

Er enig med Snuske, og jeg er ret sikker på at du nok skal finde en kjole som sidder perfekt på dig og som skjuler det den skal skjule :rolleyes:

der er så mange kjoler derude, og osse en til dig :thumbsupsmileyanim:

Håber at du bliver frisk til at komme afsted, god bedring :bearhug: knus og kram.

Redigeret af Andrup pigen :))
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har også topmave - ikke fordi jeg har født nogen børn eller deromkring, er bare naturlig buttet på en underlig måde.. :biggrin: Men det lykkedes mig at finde en kjole som fik min svigermor og brudepige til at få tårer i øjnene.. Det er godt nok en kjole som jeg ved første øjekast ALDRIG ville ha' valgt, men så kom den på og jeg lignede næsten en million - så var den købt :) Den virkede bare rigtig, da det hele blev strammet ind og løftet på den rigtige måde, kunne næsten ikke kende mig selv.... Havde overvejet korset, men blev anbefalet at lade være, for hvis kjolen bliver syet til en med korset på og man i løbet af dagen ikke kan holde ud, at have det på - er der nogen som har observeret det ret umuligt at få sin kjole på igen- æv!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har selv topmave. Jeg prøvede også kjoler hos panayotis.

Jeg endte med at købe min kjole der. Jeg fandt en der skjulte det hele. Helt fantastisk.

Du kan kigge min tråd og se både hvad jeg prøvede og min smukke kjole jeg endte med.

Den strammede ikke og var så behagelig at have på.

Det kan være at snittet kan være til inspiration.

Glæder mig til at se hvad du finder

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du skal ikke tvivle, dem der designer kjolerne ved at det er helt normale piger, som skal giftes, og det tager de højde for i designet. De kan få selv lille mig (1.58 m) til at se høj og tynd ud... (Meget stor præstation).

Jeg har selv været så (u)heldig, at jeg har fået fat i en super smuk kjole fra Lillys lagersalg :) som ikke har stivere i livet, så der er ingen opstrammende effekt omkring min topmave :( Men der findes løsninger... Jeg har fundet en brudebutik i Odense (Glamour brudekjoler), og de sælger super lækkert lingeri (som passer til os med et par ekstra kilo på sidebenene), og jeg skal helt sikkert ind og have købt et sæt, så man ikke kan se topmaven i kjolen.... :biggrin:

Og god kjolejagt, når du kommer så langt... :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer