JanniTR

Vores drømme bryllup!

777 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Det er såå rart at få vielsesstedet på plads :) kan huske at jeg rigtig følte vi skulle giftes der, for nu kan man jo se det hele for sig.

Synes forresten at brudebuketten er fantastisk, den er sådan lidt sød/smart. Og så er den grøn!! yay elsker grøn :a1221:

Jaaa - det var godt nok en lettelse :loveflag: .

Kan ikke være mere enig i forhold til brudebuketten - er ret vild med den som den er, men da det ikke er en farve som vi har med, skal jeg måske prøve at teste med nogle andre sammensætninger :unsure: Men håber den bliver lige så FANTASTISK alligevel :loveshower:

Dejlig i har fået det på plads med kirken. Kristrup kirke er også en rigtig fin kirke med en god udsigt over Kristrup

Ja det er skønt det er på plads - svæver vidst lidt lige nu :7himmel::a1221: Og den har som du selv siger en fin udsigt og så er rammerne bare rigtig for vores bryllup, da den ikke er for stor. Vi vil gerne det er mere intimt i kirken og at den er fyldt op - det lugter bare lidt mere af :heart: for os.

0

Del dette indlæg

Fine ringe og lækkert med kirke på plads :)

:thanks: vi er også rigtig glade for dem - de kan slet ikke forlade vores fingre :a1221: Men jeg må desværre ikke bruge dem på job :(

Jaa det er bare så skønt der kom styr på det med den kirke, så nu kan planlægningen fortsætte stille og roligt - vi skal dog lige have styr på festlokation :fløjt:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er nok hver at huske og kigge på indimellem :fløjt: - så her er den:

Den Store Plan (iflg bogen "Ja, vi skal giftes")

Dag 1 og tiden herefter:

• Nyde vores forlovelse og fejre det med et glas bobler

12 Måneder før

• Find en dato
  • Lav en gæsteliste
  • Hvordan og hvor vi vil giftes
  • Fortæl datoen til de nærmeste - STD kort
  • Undersøg steder, reservere kirken og find festlokation.
  • Lav et budget overslag
  • Drømme om kjolen

6 Måneder før

• Lav et realistisk budget (sidste frist)
  • Reserver festlokation (sidste frist)
  • Tag kontakt til præsten der skal forrette vielsen
  • Tag kontakt til kok
  • Lav en opgaveplan og spørg de ansvarlige om de vil hjælpe

4 Måneder før

• Kontakt kommunens bryllupskontor for anskaffelses af prøvelsesattest (sidste frist)
  • Få kreeret invitationer
  • Send invitationer
  • Uddelegere opgaverne som toastmaster, forlover, gavekoordinator og brude"terne".
  • Stable madhold på benene (kok)
  • find serveringspersonale og lav en fast aftale (sidste frist)
  • Book en fotograf
  • Bestilling af Bryllupskage (sidste frist)
  • Arrange pynt - ideer mv.
  • Låne/leje service, borde og stole
  • Book bil til transport
  • Arrangere/bestille bryllupsrejse/nat
  • Begynde at lede efter kjole (sidste frist)

3-2 Måneder før

• Book hotelværelse til bryllupsnatten.
  • Find og bestil ringe
  • Book Dj/musik
  • Dobbelt tjek bestilling af mad
  • Dobbelt tjek lokation
  • Dobbelt tjek/bestil blomster mv.
  • Anskaf kjolen
  • Arrangere bryllupsrejse
  • Kontakt advokat, hvis brug af ægtepagt/testamente.

4 uger tilbage

• Få styr på hvilke gæster der kommer og lav bordplan
  • Lav bordkort, menukort
  • Hvis rejse - kontrol af pas/vaccine.
  • Anskaf gommens tøj og sko (sidste frist)
  • Øve brudevalsen

3 uger tilbage

• Skriv og øv jer på evt taler
  • Meddel kok det nøjagtige antal gæster
  • Mød op til bryllupsseminar hos præsten/generalprøve i kirken.
  • Køb og gå bryllupsskoene til
  • Finjustere kjolen og få den hjem
  • Find på gaver eller gode anerkendelser til alle hjælpende hænder
  • Hente ringe og morgengave
  • POLTERABEND - du ved jo ikke hvornår det er, men slap og nyd det når det kommer.

Ugen op til

• Få ro på - er der styr på alt og alle?
  • Lav en tidsplan for dagen
  • Gå til frisør, kosmetolog (NB ikke dagen før!)
  • Spa bad og massage - forkæl os selv
  • Dekorer/pynt kirke, feststed og receptionssted
  • Pak kufferter til bryllupsrejsen/natten

Dagen før

• Sluk mobilerne i min 2 timer og nyd en middag/frokost sammen.
  • Øv tale for dig selv - læs højt!
  • Have forlover til hjælp dagen efter, muligvis overnatte. Ligeså brudepige/terne. B2B overnatte hos familie
  • Stil vækkeuret, så I kommer op i god tid.

Den Store Dag

• Spis luksusmorgenmad i ro og mag
  • Få sat hår og lagt makeup
  • Nyd dagen alt det i kan
  • Fest igennem

Dagen efter

• Sikre jer et oprydningshold
  • Aflevere lånte, lejede ting

Efter bryllupsrejsen

• Meddel navneforandring til relevante offentlige steder
  • Få navn ændret i passet
  • Send takkekort/mails
  • Få bryllupsbillederne samlet og fremkaldt
  • Lav en scrapbog om jeres livs store dag.

0

Del dette indlæg

Så gik weekenden med lidt i brylluppets tegn. Vi skulle besøge svigerfamilien i Grenaa og tænkte at så var muligheden der for at få kigget nærmere på lokale til feststedet :fløjt:

Vi har tre steder i sigte, så det var nu rart at kigget nærmere på det. Kun to af stederne kendte jeg til.

Det var dog en blandet oplevelse :pokey::unsure:

1. Sted: Noget der hedder Djursborg, lidt udenfor Grenaa.

Det er et ABSOLUT fantastisk sted, MEN sikke noget gammelt L..T. Der skal jeg ikke godt nok være på min ()() . Der var beskidt og meget slidt. Det er slet ikke i vores ånd heller ikke selvom omgivelserne var skønne.

2. Sted: Min svigermor og hendes mand holdte deres bryllup på stedet, det er en del af naturskolens lokaler og ligger midt i sandbunker/naturen og tæt på vandet.

Omgivelserne er lige som vi gerne vil, MEN lokalet passer skidt til vores tema og der vil skulle en del arbejde til for at det ville. :blink: Det skulle dog ikke afholde os, hvis det var det vi ville. Men køkkenet var heller ikke det bedste, der var 3 kogeplader og meget lidt bordplads. TRor ikke det er omgivelserne vores kok kan lave lækker gourmet mad i.

3. Sted: Og stadig mit foretrukne sted - Solhytten i grenaa. Solhytten er også en del af naturskolen.

Det er et rigtig skønt sted og indretningen passer rigtig fint ind i temaet, med kun få tilrettelser :fløjt: Køkkenet er fint.

Det hele er renoveret og der er sengepladser til primær min familie.

Jeg så det på nettet og var helt solgt :blush: I virkeligheden er det nok lidt anderledes, men jeg var nu stadig interesseret.

Vi er bare bange for om selve festlokalet er for lille. Vi vil kun blive max 34 personer og vi vil gerne have den "intimitet" med vores gæster. Men når der også skal være plads til musik og dansegulv er der ikke meget plads. :pokey:

Åhh jeg ved ikke hvad vi skal gøre - :help: Er der nogen der kender et dejligt feststed i Grenaa og omegn, hvor vi selv kan medbringe mad og drikke??

Det må meget gerne inddrage naturen.

I skal da lige se et par billeder fra Solhytten :a1221: :

post-51277-0-69732600-1326725822.jpg

post-51277-0-39300100-1326725851.jpg

post-51277-0-47214700-1326725891.jpg

post-51277-0-33536100-1326725918.jpg

Redigeret af JanniTR
0

Del dette indlæg

I weekenden fik vi også styr på vores toastmaster. Vi fik spurgt vores svoger og han sagde ja :cheerleader3: Tror måske han blev lidt beæret over det - vi syntes virkelig også bare han vil være den bedste, så det var bare skønt.

Så TJEK til den post :biggrin::loveflag:

Fik skam også lov til at låne H2B´s mormors skæremaskine, så jeg ikke skal sidde og fedte med lineal og hobbykniv :biggrin: GREAT :thumbsupsmileyanim:, så kan jeg måske komme videre med STDér :fløjt:

Redigeret af JanniTR
0

Del dette indlæg

Uhh der er sket meget.. :o

Fede ringe!!

Buketten- Nice! Har selv været meget inde på sådan en til brudepigerne :):thumbsupsmileyanim:

Og den kirke der er så smuk! Der kan blive taget nogle RET fede billeder med jer på trappen, taget nede fra så man får hele trappen og kirken med.. :thumbsupsmileyanim::cheerleader3:

Sidst men ikke mindst.. Super cool monogram i har fået jer!

Redigeret af Mightystar
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fede ringe!!

Buketten- Nice! Har selv været meget inde på sådan en til brudepigerne :):thumbsupsmileyanim:

Og den kirke der er så smuk! Der kan blive taget nogle RET fede billeder med jer på trappen, taget nede fra så man får hele trappen og kirken med.. :thumbsupsmileyanim::cheerleader3:

Tja der sker lidt :fløjt: Måske jeg roder med lidt for meget, men det er så sjovt og spændende. Der er jo bare LAAAANG tid til det er vores tur :pokey:

Vi er også bare glade for de ringe :heart: Tror også min bliver fin med en sort diamant i, som vi snakker om herhjemme. Men det bliver i forbindelse med vielsen og indgraveringen af denne.

Buket er jeg også bare forelsket i :a1221: Har også primært set den på billeder til brudepiger, men jeg må bare selv have sådan én. Håber jeg kan lave den selv - så der skal måske lidt øvelse til. Men den er garanteret dyr ved en blomsterhandler.

Det er nemlig en rigtig skøn trappe der går op til kirken - da vi flyttede til Randers og jeg så kirken var det også drømmen, at gå hele vejen op af trappen i :c166: og bare stråle på vej mod H2B :a1221: .

Syntes også monogrammet er fint, men jeg kan ikke finde ud af at gøre de kanter mere skarpe, så skal lige have fat i min søsters kæreste. Håber der kan gøres noget ved det. Har sådan en drøm om at det skal bruges på kuverterne.

Min søster så monogrammet, men hun kunne ikke se hvilke bogstaver det var :blink: - det er da ikke svært er det?? :help:

0

Del dette indlæg

Fede ringe!!

Tja der sker lidt :fløjt: Måske jeg roder med lidt for meget, men det er så sjovt og spændende. Der er jo bare LAAAANG tid til det er vores tur :pokey:

Vi er også bare glade for de ringe :heart: Tror også min bliver fin med en sort diamant i, som vi snakker om herhjemme. Men det bliver i forbindelse med vielsen og indgraveringen af denne.

Buket er jeg også bare forelsket i :a1221: Har også primært set den på billeder til brudepiger, men jeg må bare selv have sådan én. Håber jeg kan lave den selv - så der skal måske lidt øvelse til. Men den er garanteret dyr ved en blomsterhandler.

Det er nemlig en rigtig skøn trappe der går op til kirken - da vi flyttede til Randers og jeg så kirken var det også drømmen, at gå hele vejen op af trappen i :c166: og bare stråle på vej mod H2B :a1221: .

Syntes også monogrammet er fint, men jeg kan ikke finde ud af at gøre de kanter mere skarpe, så skal lige have fat i min søsters kæreste. Håber der kan gøres noget ved det. Har sådan en drøm om at det skal bruges på kuverterne.

Min søster så monogrammet, men hun kunne ikke se hvilke bogstaver det var :blink: - det er da ikke svært er det?? :help:

Det er et J og et N i monogrammet ikke?

Han kan helt sikkert gøre det skarpt! Jeg tegnede vores i hånden og scannede det ind.. Det krævede MEGET redigering og zoome zoome ind for at rette hver enkelt lille pixel.. Gør det aldrig igen..haha

Ja den slags buket har jeg også stort set kun set til brudepiger.. Har et enkelt billed i en mappe hvor både brud og brudepiger står med sådan nogle :)

0

Del dette indlæg

Fede ringe!!

Det er et J og et N i monogrammet ikke?

Han kan helt sikkert gøre det skarpt! Jeg tegnede vores i hånden og scannede det ind.. Det krævede MEGET redigering og zoome zoome ind for at rette hver enkelt lille pixel.. Gør det aldrig igen..haha

Ja den slags buket har jeg også stort set kun set til brudepiger.. Har et enkelt billed i en mappe hvor både brud og brudepiger står med sådan nogle :)

Jo det er J og N.

:thumbsupsmileyanim: Super du kan se det.

0

Del dette indlæg

Mit frieri :a1221:

For at gøre en rigtig lang og smadder romantisk historie kort :a1221: Så var det :heart: ved første blik.

Min H2B har dog aldrig lagt skjul på, at han ikke kunne fri til mig - om så vi havde været sammen i 30 år. Men vi har altid vidst vi ville giftes!

Det sidste 1 1/2 år har vi snakket meget om det, stil, tema mv.

I sommers tænkte jeg okay- jeg spørger svigerinden om "lov" til at fri til hendes storebror. H2B´s forældre er skilt og da dette var grænseoverskridende nok nøjes jeg med søsteren.

Hun bliver helt rørt og siger selvfølgelig måtte jeg det, det vil glæde hende :a1221:

Tiden gik og efteråret kom - jeg bad min bedste veninde tage med mig ned i byen og kigge på ringe - jeg prøvede at planlægge alt.

Jeg besluttede mig for at det skulle være på H2B´s fødselsdag - men jeg blev klogere :fløjt: Det havde jeg bare slet ikke nerver til og jeg var super nervøs. Godt så måtte det blive til juleaften. :wink:

Dagene gik og jeg var faktisk ret nervøs for om nu H2B ville blive ked af jeg friede - selvom han havde sagt han ikke selv kunne. Så jeg fiskede efter hvad han følte hvis jeg friede - men det var han nu meget cool med.

:back2topic: En fredag morgen, hvor vi lå og puttede i sofaen fik jeg en eller anden form for mod og spurgte: "Vil du gifte dig med mig?" Og det blev slet ikke som jeg havde planlagt :pokey: .

Men han kiggede på mig og sagde, hvis du mener det - så skal du ned på knæ :griner:- Så mig ned på knæ og så måtte jeg jo gentage. Jeg fik mit JA :loveshower: og så :boohoo: jeg - af glæde. Resten af dagen smilte vi begge af lykke og var sammen nede og finde vores ringe. :a1221:

Så til alle mænd - :respekt: for at i kan fri til kvinder!!!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

UPDATE - Påbegyndt STD kort.

I går fik vi produceret STD kort - H2B styrede skæremaskine og jeg saksen + blyanten.

I skal da ikke snydes for billeder af processen, selvom vi langt fra er færdige :fløjt: (Billederne er taget med iPhone - derfor den knap så gode kvalitet)

post-51277-0-38094600-1326973885.jpg

post-51277-0-62921100-1326973906.jpg

Hvor var det hyggeligt at lave det lille projekt sammen - så føler man virkelig det er et fælles projekt :a1221:

Redigeret af JanniTR
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sød historie og :respekt: for at du friede

Solhytten ser rigtig hyggelig ud, ærgerligt at det måske lige er for lidt plads

Tak - er faktisk også lidt stolt af mig selv. Frieri skulle vi have - BASTA, så måtte jeg jo igang :blush:

Men puha jeg gør det aldrig igen :wink:

Er også bare så forelsket i Solhytten, men jeg ved sørme ikke hvad vi gør - for vi kan ikke finde andet jeg syntes om i Grenaa. :blink:

Måske jeg er nødt til at se lokalerne rigtig - håber virkelig vi kan stuves sammen i lokalet. :unsure:

0

Del dette indlæg

Sød historie og :respekt: for at du friede

Solhytten ser rigtig hyggelig ud, ærgerligt at det måske lige er for lidt plads

Tak - er faktisk også lidt stolt af mig selv. Frieri skulle vi have - BASTA, så måtte jeg jo igang :blush:

Men puha jeg gør det aldrig igen :wink:

Er også bare så forelsket i Solhytten, men jeg ved sørme ikke hvad vi gør - for vi kan ikke finde andet jeg syntes om i Grenaa. :blink:

Måske jeg er nødt til at se lokalerne rigtig - håber virkelig vi kan stuves sammen i lokalet. :unsure:

Ja kan godt forstå at du er helt vild med det sted, jeg kender desværre ikke rigtig til nogle steder i Grenå eller lige omkring der minder om Solhytten med lidt mere plads

0

Del dette indlæg

Rigtig fin buket og fedt den er lidt anderledes :) Smuk kirke og lækkert feststed, en skam det bliver lidt klemt, når det nu er det sted i er så glade for :) det er nogle rigtig flotte ringe i harn fået jer og kan rigtig godt lide at de bliver brugt både til forlovelse og bryllup, synes det er en god ide med en sten i, så der sker lidt nyt til brylluppet :) Sikke en sød historie, jeg har også overvejet at fri, men tror gerne min kæreste vil have lov til det, så det ville jo også være synd at tage fra ham :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

YEAH H2B mener godt vi kan nå bryllupsmessen i Aarhus næste søndag, selvom vi er på weekendophold med hans familie.... :loveshower:

I det hele taget har han indvilliget i at tage med mig - hvor er han skøn :a1221: Han betalte faktiske også billetterne. :thumbsupsmileyanim:

Ihh glæder mig sådan til at se hvad det er for noget - så kommer jeg jo alligevel afsted på bryllupsmesse to gange :wink:

UPDATE:

Jeg er faktisk også blevet færdige med STD kort, men billederne kommer lige senere. :loveflag:

:balloons:

0

Del dette indlæg

Rigtig fin buket og fedt den er lidt anderledes :) Smuk kirke og lækkert feststed, en skam det bliver lidt klemt, når det nu er det sted i er så glade for :) det er nogle rigtig flotte ringe i harn fået jer og kan rigtig godt lide at de bliver brugt både til forlovelse og bryllup, synes det er en god ide med en sten i, så der sker lidt nyt til brylluppet :) Sikke en sød historie, jeg har også overvejet at fri, men tror gerne min kæreste vil have lov til det, så det ville jo også være synd at tage fra ham :)

Tak tak hvor er du sød :blush:

Du kan jo prøve at stikke lidt til din kæreste - det kunne jo ske han havde samme holdning som min H2B. :fløjt: Men hold da op det er grænse overskridende - men jeg er lidt stolt over jeg gjorde det idag :iloveyou:

0

Del dette indlæg

Hvor dejligt med en så vidunderlig og skøn H2B :)

Jeg glæder mig til at se billeder af STD'sne :)

Ja det er virkelig dejligt han interessere sig for det, selvom det er i små doser :lol: :fløjt:

Får lige lagt nogle billeder ind om lidt af STD - de er super simple og giver et sneak peak af vores tema. Men det er vel også sådan det skal være :unsure:

Dejligt at din H2B vil med på messe :) jeg tror måske også det lykkes mig at få min H2B med på messen i Århus :)

Skynd dig at få lagt billeder ind af jeres std-kort :)

Ja det er virkelig skønt han vil deltage og ovenikøbet betale billetterne :toot::thumbsupsmileyanim: .

Skynder mig at få billederne lagt ind, men som sagt det er nok ikke noget vildt :unsure: De er i hvertfald andre der er mere kreative :fløjt: :griner:-

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer