AnnaPerenna

Var det noget med pudebetræk og chair covers?

26 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Altså jeg har set et par inspirations billeder rundt omkring - du kan lige få dem jeg har:

IMG_8068blog2.jpg

chair+pillowcase+cover+and+Yummy+cupcake!+010.JPG

draft_lens3106202module20851622photo_1257796116pillowcase_for_part_chair_cover.jpg

De første er rigtig fine synes jeg - men umiddelbart tror jeg slet ikke det kan svare sig rent økonomisk.. Pudebetræk er fra nye ret dyre i en ordentlig kvalitet - og hvis man skal have vintage/genbrug er der nok ikke så stor sandsynlighed for at finde nok ens/ens-agtige... Men man kunne jo købe dem i genbrugsbutikker og så gå efter x antal forskellige - og så med ensfarvet bånd? :)

Men du kan købe chaircovers (og sløjfer) på Ebay til ingen penge.. (Læs: omkring 2 dollars stykket) så det skal vist ikke være pga. pengene men mere pga. udseendet..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Man kan få LILL gardiner i IKEA til 19 kr for 2 stk (Det er dem vi har købt og skal bruge til bordene - vi klipper bare "toppen" af :) )

De ser sådan her ud:

lill-gardiner-pakke-m-stk__0099863_PE242253_S4.JPG

Se dem HER:.

Og så kan man købe billige organza sløjfer på Ebay - se HER... De koster 1 dollars stykket inkl. gratis fragt... Og fåes i alle (næsten) farver..

0

Del dette indlæg

Hej tøser

Ja jeg har også kigget på de der fine gardiner fra Ikea - jeg kan bare ikke lige se hvordan jeg skal bruge dem på stolene?

Jeg regner med at købe dem og vikle omkring foden på mine stativer til blomsterne som er sådan ufancy stålpæl dims så shopper i Ikea uanset

Jeg kan leje stole-covers til 15 kr på nettet kan jeg se så det skal være billigere end det som minimum :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har grå plastikstole der hvor vi holder bryllup, det er i og for sig ikke sååå slemt, men alligevel... Så jeg tænker at klippe mine egne stolecovers, på én meter stof kan jeg få to covers... Jeg vælger det billigste stof i ikea, tror jeg nok, til 10 kr meteren... Det er 5 kr pr stol... Så tænker du måske, jamen hvordan gør hun så?

Tænker det er noget med, at jeg så har et stykke stof der er 100x70cm, de 70 cm er bredden på stolen, plus lidt til og så de 100 cm løber fra foden af stolens bagende og op over ryglænet om på sædet og ned foran... Tadaa... Altså lidt a la dem her:

ChairCover-HVID.jpg

De her er bare "kun" 50x95 cm... Man kan også klippe 10 cm af i siden og bruge til sløjfen... Endeligt kan man jo sy en stikling hele vejen rundt... Tror virkelig ikke der er så meget andet i det, end klippearbejde... :wink:

Det helt hvide stof i Ikea kostede jo 14 kr meteren og så ville de koste 7 kr pr stol... :biggrin:

Redigeret af NBN84
0

Del dette indlæg

Ahhh den forklaring tror jeg faktisk godt jeg forstår! MIt problem er jo så den runde ryg på skalstolen så tror næsten vi er nødt til at sy dem - ikke at det ikke godt kan lade sig gøre, min svigermor vil helt sikkert gerne hjælpe med at sy dem men det kan næsten ikke gøres til under 15 kr tænker jeg?

0

Del dette indlæg

Jo sagtens, for det er samme mængde stof der skal til... For at de bliver runde klipper man stykket over i to og klipper rundt, for derefter at sy sammen... Ellers laver man indsnit, men det første er nok nemmest... Ville mene at det var samme mængde stof, helt klart... Den kommer så ikke helt ned foran eller i sidderne, men det blå bliver da dækket... Men det er rigtigt, skal det dækkes helt kan det ikke gøres billigere end de 15 kr... Hvor er det man kan leje dem?

Altså selvfølgelig koster sytråd lidt, men det er en 20'er for 1000 meter, eller sådan noget... Tror det holder rigeligt med en rulle... :biggrin:

0

Del dette indlæg

Mht. "gardinerne" - så tror jeg at jeg ville klippe det øverste af - og så ville jeg dele gardinet i 2 både på langs og i bredden.. Så at der bliver 4 stykker ud af 1 gardin - aka. 8 stykker ud af en pakke med 2 gardiner = 2,5kr stykket.. Og så ville jeg "drapere" stolen med stofstykket - altså rundt om "skallen" nærmest - og så binde en organza sløjfe på.. De kostede 1 dollar stykket.. Så har du en chaircover for 8,5kr ca... :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har fulgt med på sidelinjen da vi står med den samme udfordring. Vores stole er bare skrig orange hvilket gør, at jeg også er noget i tvivl om et almindeligt stykke bomuldsstof kan dække farven helt :blink:

0

Del dette indlæg

Det her er min inspiration http://www.dba.dk/stolebetraek-til-salg-65/id-79852798/billeder/2/

Lagen fra IKEA http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/00142740/

gardinerne her er lige så gennemsigtigt som et barnevogns fluenet http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/90111980/ så der vil den blå gå igennem

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

4-5 covers af et lagen? nårh du laver bare til ryggen? Vi har tænkt at putte det over hele stolen. JF min link... så jeg skal bruge et lagen til hver stol...

Ja ligesom det billede jeg lagde længere oppe... Men tror lidt vi dropper de chaircovers, vi har trods alt kun lysegrå plastikstole... Det må være til at leve med... :wink:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har koboltblå rørstole med lilla/slidt gammelrosa og de er SÅ grimme og slidte, så vi har valgt at leje stole. Vi får grå plaststole med polstring på sædet for 8,5 stykket. Det er meget billigere og nemmere end at skulle lave stolecovers til 60 mennesker. Men det er jo så selvfølgelig i Jylland :) Vi lejer stole her

1

Del dette indlæg

Vi har koboltblå rørstole med lilla/slidt gammelrosa og de er SÅ grimme og slidte, så vi har valgt at leje stole. Vi får grå plaststole med polstring på sædet for 8,5 stykket. Det er meget billigere og nemmere end at skulle lave stolecovers til 60 mennesker. Men det er jo så selvfølgelig i Jylland :) Vi lejer stole her

DET er godt nok billigt, på fyn koster runde borde fx det dobbelte at leje! Helt vildt... Og 8,5 kr for at leje en stol, ej men det er sgu billigt... :biggrin:

0

Del dette indlæg

Det er altså en rigtig god pris som I har fundet! Vi har selv kigget på noget tilsvarende men det billigste vi kan finde omkring Skive er til 14 kr. pr. stk. + fragt på 350 kr.

Tilsammen giver det en lejeris pr. stol ved 40 gæster på 22,75 kr. Hmm, det er alligevel mere end vi havde håbet :blush:

0

Del dette indlæg

DET er godt nok billigt, på fyn koster runde borde fx det dobbelte at leje! Helt vildt... Og 8,5 kr for at leje en stol, ej men det er sgu billigt... :biggrin:

Det er altså en rigtig god pris som I har fundet! Vi har selv kigget på noget tilsvarende men det billigste vi kan finde omkring Skive er til 14 kr. pr. stk. + fragt på 350 kr.

Tilsammen giver det en lejeris pr. stol ved 40 gæster på 22,75 kr. Hmm, det er alligevel mere end vi havde håbet :blush:

Jeps, det er en kanonpris, men det tog også en pokkers lang surfen rundt på internettet for at finde det billigste!!! :shopping::pokey: Men enten skulle det koste under 10,- pr stol, om det så blev andre stole eller stolecovers, eller også måtte jeg leve med rædslerne... og DET vil jeg sgu ikke! Stolene der er på stedet er SÅ grimme!! Og så er det jo også fedt, at det ligger tæt på hvor vi bor, så vi selv kan fragte dem :) Det får min svoger lov til, han ved det bare ikke endnu (y):lol:

Redigeret af Lene T
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer