Guest SigneFlor

Jeg tager chancen!

11 indlæg i dette emne

Skipper eventyrfortælleren og holder selv en tale...

Da jeg var nede hos hestene for nogle dage siden, gik jeg og tænkte på alle de kvinder som kan rejse sig op og holde en tale, og hvad der egentlig afholdte mig fra det.... Sætninger som: ''Jeg er jo ikke den person som rejser sig op'', ''folk vil ikke synes jeg er sjov'' osv. osv. dukkede op i mine tanker. Og lige pludselig slog det mig:

Hvorfor ikke overraske samtlige gæster til det bryllup og gøre det UMULIGE, nemlig at holde en tale :loveshower:

Som person er jeg IKKE en som holder taler, ja jeg siger sku egentlig ikke så meget hehe, så folk vil tabe næse og mund hvis jeg rejser mig op og holder en tale for min kone......

Mine forældre, min søster og et par veninder ved at der kommer en eventyrfortæller pga. min frygt for at holde en tale...

Jeg har bedt toastmasteren som jævnligt holder foredrag for 200-300 mennesker om at hjælpe mig med projektet, samt min veninde til at øve med mig :thumbsupsmileyanim: Det er de 2 personer som ved det...

Så spørgsmålet er hvordan jeg skal gribe det an når jeg står foran alle 75 mennesker hvoraf nogle tror at der kommer en eventyrfortæller....Nogle ideer ?

Det er et kæmpe skridt for mig, og INGEN i min vennekreds eller familie vil tro at jeg ville turde det, men jeg har lyst til at gøre det for mig selv og selvfølgelig min kone (o;

Puha det bliver spændende......... :a1221:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor er det dejligt at læse! Stort held og lykke med det taleskriveri og at holde talen, jeg er sikker på at både gæsterne og din kone vil blive meget glade og rørte over at du holder tale, især når de slet ikke venter det. Det lyder bare godt at du har indviet to gode venner i dine planer, så de kan hjælpe dig lidt med talen.

Jeg har desværre ikke selv rigtigt nogle gode råd, men fik bare lige lyst til at sende lidt hep og hurra og held og lykke herfra :-)

0

Del dette indlæg

Jeg ville nok tage lidt gas på det - sige at den rigtige eventyrfortæller var blevet syg, tage en høj hat på og så fortælle mit og min kommende ægtefælles eventyr...

Eller sige at jeg havde fundet eventyrfortællerens hat, tage en sort hat frem med små historier om min tilkommende nede i, som gæsterne så kunne skiftes til at trække fra hatten...

Tænker lige om jeg har flere ideer og så vender jeg tilbage, hvis du har brug for det :-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Total cool du gør det. Ville ønske jeg kunne … Jeg synes godt om ideen med, at sige at eventyrfortælleren er blevet syg -HAHA-

Men kunne du egentlig ikke få eventyrfortælleren til at skrive historien/talen, og så du selv skal læse den op?

Pøj pøj med det :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Hatten af for det mod, du nu finder frem!!!

Og det SKAL til, tænker jeg. Du får ALDRIG chancen igen!

Hvis du træner og øver, bliver det jo også afdramatiseret - det vigtigste er, at du selv har skrevet talen, så du føler dig hjemme i den og at det er ord, der kommer fra dit hjerte!!!

Den behøver jo ikke være lang!

Til gengæld overskrider du en grænse, som løfter dig op og gør dig stolt!

Jeg synes også godt om idéen med, at du joker lidt med, at du egentlig havde tænkt, at det skulle være en eventyrfortæller, der skulle have gjort det, men at du alligevel må tage "tørnen" selvom alle ved, at det ikke liiige er dig ;-)

Jeg håber, at det lykkes og at du holder fast i modet!!!

Bedste hilsner...

Redigeret af romance
0

Del dette indlæg

Jeg havde tænkt noget i stil med dette:

Jeg rejser mig op og fortæller som jeg skulle have gjort hvis eventyrfortælleren var der; At jeg har glædet mig meget til denne dag, vidste ikke helt hvad jeg skulle overraske hende med, men i går fandt jeg denne kiste hvori der lå et eventyr... Og mærkeligt nok passede det godt på os to..

Alt dette fortæller jeg, hvorefter jeg afventer at eventyrfortælleren kommer ind og tager over, præcis som hun skulle have gjort.

MEN der kommer ingen!! Og nu begynder nervøsiteten at brede sig hos især min mor hihi !!!

Jeg skal have is i maven og lader der gå nogle sekunder hvor jeg undrer mig over hvorfor hun ikke kommer.

Jeg beder nu toastmastern om at gå ud og kigge efter ''hende der skulle komme''... Han går ud og kommer ind igen, og siger noget med: ''Der er lige en eventyrfortæller som har ringet at hun ikke kommer da hun (noget sjovt, f.eks taget på værtshus!!)''.

Nå for satan siger jeg så må jeg selv holde en tale... Så spørger jeg toatsmasteren om han ikke har en tale jeg kan låne, hvorefter han fisker ''min tale'' frem...

Har I input ? Ændringer eller meninger om dette, kom hjertens gerne med dem :)

Ja jeg er allerede nervøs nu, men jeg ved inderst inde at det er den rigtige beslutning....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes det er super sejt at gøre noget, som er lige på grænsen til hvad man egentlig tør. Et bryllup skulle jo gerne blive en dag helt udover det sædvanlige, så derfor er der vel ingen bedre anledning til at presse sig selv lidt og gøre noget man føler for, selvom det er svært.

Jeg tager virkelig hatten af for dig og jeg er sikker på du bliver en stor success!

0

Del dette indlæg

Det er fedt, godt gået, og jeg synes din forklaring om hvad der skal ske, er helt i top.. og så husk, at det er dit bryllup, og alle er kommet for at se jer, og alle vil jer kun det bedste, så der kan intet ske ved at holde talen.. you go girl :wink::heart:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer