Guest Christine Rasmussen

SØLVBRYLLUP - HJÆLP

4 indlæg i dette emne

Er der nogle som kan hjælpe mig med en henvisning til f.eks. udlejer af æresport.

Jeg er klar over at skiltet på æresporten skal være blåt og navnene skrevet med sølv, men er der nogle sjove traditioner i forbindelse med et sølvbryllup, der evt. er ved at gå i glemmebogen? På Fyn pynter man normalt æresport om eftermiddagen / aftenen før den store dag, og bliver derefter inviteret ind på aftensmad - den tradition er vidst ikke brugt på Sjælland.

Er der tradition for at børnene holde tale til forældrene ved selve festen? Eller er det overladt til parterne selv og evt. venner?

Jeg glæder mig til at høre fra alle jer, da jeg og min yngre bror er lidt i vildrede om hvordan vi griber dette an. Det skal jo helst gøres "rigtigt".

På forhånd mange tak for hjælpen

Med venlig hilsen

Christine Rasmussen

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Christine

Der er ikke nær så mange traditioner til sølvbryllup som til bryllup, så bare slap af. Det er tradition at æresporten laves og sættes op aftenen før dagen (på privat adressen) og om eftermiddagen for festen på feststedet.

Det er altid rart/sjovt hvis børnene holder en tale til festen.

Sølvbrudeparret vækkes tidligt om morgenen med hornmusik og sang fra familie og naboer, herefter er der som regel morgenmad.

Til festen er traditionen at der sakl danses brudevals inden kl. 24 og mange steder bruger man at klippe herrens sokker også.

Håber at det hjalp lidt.

0

Del dette indlæg

Hej Christine

Til mine forældres sølvbryllup havde vi lavet en sang, sangskjuleren var lavet som et skab (ægteskab) som man lukkede op og deri lå sangen (et nøgleskab kan også bruges) og uden for døren både ved hjemadressen samt feststedet stod der henholdsvis en herresko med en husfred og en damesko med en brændende kærlighed som var farvet sølv.Derudover havde jeg været i genbrug og finde nogle fine sko til dem begge og de blev også sølvfarvet og pakket ind denne gave fik de med en lille seddel hvor der stod at de skulle bruges til brudevalsen. Håber du kan bruge det til noget. Held og lykke med festen.

mvh

Lone T.

0

Del dette indlæg

Hej Christine

Udover hvad der allerede er nævnt, lavede vi følgende løjer til vores forældres sølvbryllup.

- Dækkede udgangsdøren med folie og hang en saks, så de skulle klippe sig igennem for at komme ud til gæster og musikken om morgenen.

- Larmede med boremaskine op mod muren, så de troede at vi var ved at vælte hele huset da vi lavede æresport om aftenen inden sølvbryllupsdagen.

- Dækkede vinduerne med sorte plastikposer, så de ikke kunne følge med i hvad der foregik da vi lavde æresport.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer