Xaksia

<3 Jógvan & Ninas Hollywood Bryllup <3 - Har købt KJOLEN!

57 indlæg i dette emne

Dato, Kirken og de indledende tanker

:biggrin:

:cheerleader3: Så er kirken bestilt! :cheerleader3:

Jeg (Ja, H2B er ligeglad) har gjort mig et par overvejelser omkring dato, men det har været lidt svært. Vores årsdag er i januar, men jeg ønskede altså ikke at blive gift lige efter jul. + at jeg ville skulle vente til 2014, da vi ikke kan nå at samle pengene til 2013.

Men til zilla-dag, med Østjyde tøserne blev jeg gjort opmærksom på datoen 7-9-13, og selvom det er lidt corny, så tænkte jeg: "Hey, i det mindste vil H2B kunne huske den" :tunge:

Så det blev det, og kirken var fri.

Så: Frederikskirken lørdag d. 7. september 2013, kl 15.00(biiib)

Kirken er et ret ny kirke, men gjort i den gamle stil og haven omkring er såååå smuk!

post-20300-0-44963600-1339430195.jpg

Redigeret af Xaksia
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Tema

Ja, som overskriften siger: Vi har besluttet os for temaet "HOLLYWOOD OSCAR UDDELING" :cheerleader3:

Det skal være elegance, glamour, guld, rød, sort, oscar-statuetter, stjerner og glimmer... Det HELE!

Jeg har super mange ideer (selvom budgettet selvf hæmmer lidt), og er i fuldt gang med at samle billeder og inspiration... F.eks. de her bordpladsskilte:

post-20300-0-90586700-1340550386.jpg

Jeg skal selvfølgelig nok ligge mange flere inspirationsbilleder op :wink:

Redigeret af Xaksia
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Feststedet

Så har vi fundet og betalt depositum på et feststed :D

Det bliver et lille beboerhus ikke så langt fra kirken og hvor vi bor. Huset er ikke særlig glamourøst i sig selv, men man kan jo gøre meget med dekorationer, ik? :) Jeg har specielt været betænkelig omkring den lyserøde farve på facaden (har bare aldrig været tøzet nok til at synes lyserødt var fedt), men hva dælen? Vi skal jo være indenfor...

Her er lidt billeder:

post-20300-0-15995200-1346664195.jpg

post-20300-0-17993800-1346664426.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en sjov måde at fri på! havde faktisk set det herinde, men anede jo ikke det var dig. :tunge: Det er lidt noget andet nu, hvor man kender dig "personligt". Super fin kirke og feststed, det skal nok blive et fint hollywood-bryllup.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ej hvor sødt med det frieri.....sejt GP

Og da jeg så læste videre kunne jeg jo se at det er med hollywood tema også...den glæder jeg mig til at følge :thumbsupsmileyanim:

OG hvis det var noget, så ejer jeg sådan en vægdekoration her

post-55542-0-49597400-1346679837.jpg

1,20 i højden og ca 12 m lang. Nogen du kunne have interesse i at købe? Aner ikke hvad den vil koste at sende, men det kan jeg tjekke op på hvis det var noget :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tanker om Gæsterne

Vi har endelig taget os sammen til at gennemgå og lave en egenlig gæsteliste... Er det bare mig eller er det ikke lidt et problembarn der bare venter på at blive sluppet fri?

Jeg har meget familie, få, men tætte venner. H2B har "next to no" familie, men masser af venner. Så all and all ender vi på cirka det samme antal gæster hver, men der er ikke plads til dem alle. Okay, fair nok, vi begynder at skære fra i yderkanten.

Og det er så her vi opdager alle "umulighederne". Fraskilte par med nye partnere, med børn som holder med den ene og den anden. Jeg droppede helt parene, da jeg ønsker børnene (som er voksne) med til festen. Men det var en lang diskussion. H2B forstår ikke det bånd der er i en familie, da hans er så lille og de knap nok holder kontakten til hinanden. Og jeg fatter nok ikke helt (hvis jeg skal indrømme det) hvorfor alle de mennesker kan være så vigtige venner alle sammen.

Jeg ville ønske vi havde råd til dem alle sammen for at være ærlig. Men stødte også på en mærkelig tanke. Jeg vil gerne have en glad, livlig fest, der varer lang ud på natten, men hvordan gør man det samtidig med at mange af gæsterne er "de samme gamle kedelige" onkler og tanter, som jeg ikke er set fulde og sjove siden jeg var lille? Det er jo ikke ligefrem fordi jeg har en masse unge venner at gøre op for det med.

Nåh... ja... Det var bare en masse tanker der flyver rundt i hovedet...

Andre der har haft det svært med gæstelisten?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tanker om Gæsterne

Vi har endelig taget os sammen til at gennemgå og lave en egenlig gæsteliste... Er det bare mig eller er det ikke lidt et problembarn der bare venter på at blive sluppet fri?

Jeg har meget familie, få, men tætte venner. H2B har "next to no" familie, men masser af venner. Så all and all ender vi på cirka det samme antal gæster hver, men der er ikke plads til dem alle. Okay, fair nok, vi begynder at skære fra i yderkanten.

Og det er så her vi opdager alle "umulighederne". Fraskilte par med nye partnere, med børn som holder med den ene og den anden. Jeg droppede helt parene, da jeg ønsker børnene (som er voksne) med til festen. Men det var en lang diskussion. H2B forstår ikke det bånd der er i en familie, da hans er så lille og de knap nok holder kontakten til hinanden. Og jeg fatter nok ikke helt (hvis jeg skal indrømme det) hvorfor alle de mennesker kan være så vigtige venner alle sammen.

Jeg ville ønske vi havde råd til dem alle sammen for at være ærlig. Men stødte også på en mærkelig tanke. Jeg vil gerne have en glad, livlig fest, der varer lang ud på natten, men hvordan gør man det samtidig med at mange af gæsterne er "de samme gamle kedelige" onkler og tanter, som jeg ikke er set fulde og sjove siden jeg var lille? Det er jo ikke ligefrem fordi jeg har en masse unge venner at gøre op for det med.

Nåh... ja... Det var bare en masse tanker der flyver rundt i hovedet...

Andre der har haft det svært med gæstelisten?

Jeps, noget alla det samme her. Dog på en lidt anden måde. Både mig og manden har en giga familie, MEN han har ikke set sine onkler og tanter mm. i mange mange år, pånær til hans forældres runde fødselsdag, og jeg ser mine i snit 2 gange om året, hjemme ved min farmor. Min kæreste er dog enebarn, så han ønsker sin mors del af familien med (det er så også kun 2 år siden han har set dem :rolleyes: ) med til brylluppet.

Men eftersom familien så er begrænset til 13 personer i alt, så bliver vi ikke voldsomt mange, da vi "kun" har 4 rigtig gode vennepar som vi ses meget med, og så nogle vi bare hygger med osv. Alt i alt, 31 personer med os selv :huh: Det giver i min verden ikke den fest som vi egentlig godt kunne tænke os, og hvad så hvis der kommer afbud. Men det er jo heller ikke fedt, at invitere bare for at invitere. Jo jo, den kære gæsteliste er ikke just en dans på roser.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Først og fremmest, tillykke med frieriet. Sejt gået :wink: Det er sgu frisk gjort af dig.

Må indrømme , at det er en god dag I har valgt... :lol: Har selv samme dag.

Og ja, det er ikke altid nemt, at få lavet en gæsteliste, som man er 100% tilfreds med... Men er sikker på, at I nok skal finde en løsning :happy:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åååååh, ja den gæsteliste kan give grå hår i hovedet!!

Heldigvis blev min H2B ret hurtigt overbevist om, at det er ok at skære et sted og at bare fordi en onkel/tante/fætter/kusine skal med til middagen, så skal alle onkler/tanter/fætre/kusiner det ikke nødvendigvis!! Så vi har fået skåret ved dem vi har en relation til kommer med til middagen og dem vi ses til obligatoriske julearrangementer eller lign. men ikke ellers bliver inviteret til receptionen...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kjolen! - Først dem jeg har prøvet

Så kom dagen endelig!

Lige siden jeg blev forlovet har jeg ventet på september så jeg kunne tilmelde mig Lillys Lagersalg. Jeg er ikke typen det ønsker at bruge flere 1000kr på en kjole jeg kun skal have på en gang, så jeg vidste det var det jeg skulle. Og da september kom ventede jeg kun på at min tid skulle komme. Torsdag d. 4. kl. 11.00.

Jeg har hele tiden haft en ide om hvad jeg ville have så i må tilgive mig at stilen på alle kjolerne minder meget om hinanden. Jeg synes jeg fik rigtig god hjælp fra en rigtig sød ekspedient som havde masser af overskud. Min søster og hendes veninde (mine NU to brudepiger) var super gode og hyggelige og jeg fortryder slet ikke min beslutning om at vælge dem.

Her, først billeder af de kjoler jeg bl.a. fik prøvet:

post-20300-0-82597400-1349544506.jpgpost-20300-0-05877300-1349544518.jpg

post-20300-0-74114100-1349544531.jpgpost-20300-0-22186800-1349544549.jpg

post-20300-0-53800000-1349544564.jpg

Og så min "anden plads":

post-20300-0-81275300-1349544663.jpg

Se næste indlæg for den kjole det faktisk endte med :P

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kjolen - Den endelige!!

Jeg lavede selvfølgelig den dummeste fejl inden jeg tog afsted; Jeg kiggede på Lillys hjemmeside :oops:

Og jeg forelskede mig selvfølgelig i dem smukkeste kjole velvidende om at den IKKE ville være til lagersalget da den er fra i år. Men afsted skulle vi jo, så jeg håbede jeg ville finde noget godt, men havde egentlig rettet mig til tanken om at jeg nok ville skulle købe kjolen fra hjemmesiden til fuld pris eller på tilbus senere, da jeg ikke er typen der ændre mening når jeg først har sat min næse for noget.

MEN! Lige som jeg skulle vise min lillesøster billedet af kjolen fra internettet, trak hendes veninde (min anden brudepige) en kjole frem fra stativet og BUM! Jeg var solgt... Den var næsten identisk til den på billedet, i hvert fald så tæt på at jeg vidste det var DEN - Min kjole! :cheerleader3::loveshower::cheerleader3:

Først, kjolen fra Lillys hjemmeside, som jeg havde forelsket mig i:

post-20300-0-18604400-1349545607.jpg

Og HER! MIN KJOOOOOOOLEEEEE!!! (stor cirkus-agtig præsenter stemme :P ):

post-20300-0-59952300-1349545695.jpgpost-20300-0-35947300-1349545711.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer