Sign in to follow this  
Followers 0
Guest Frk.Horup

Tidsplan på bryllupskage

6 posts in this topic

Jeg har besluttet mig for selv at lave vores bryllupskage som også skal bruges som dessert

er der nogen der har erfaring på hvornår man kan påbegynde de forskellige dele

kan man bage bunde og fryse dem?

hvor længe kan fyld med flødeskum laves i forvejen?

hvornår lægger man den sammen og hvornår kan man pynte den ?

:help:

0

Annonce ♥

Synes du skal tjekke mette holms blog ud her hun har lige beskrevet hvordan hun lavede sin egen bryllupskage med tidsplan og det hele :)

Men et hurtigt svar på dine spørgsmål er:

1. ja, man kan godt bage sine bunde i forvejen og så fryse dem. Men afprøv det på forhånd, det er ikke alle bunde der er lige gode til at blive frossent ned.

2/3. Jeg vil maksimalt lave en flødeskumskage 2 dage i forvejen, ellers risikere man at den bliver sur. Hvis man har tid, ville jeg ligge kagen sammen dagen før den skal bruges. En flødekage skal minimum lægges sammen dagen før, så den kan trække (det bliver den absolut meget bedre af). Så dvs. hvis jeg skulle bruge en kage om lørdagen til et bryllup ville jeg lave fyldet torsdag og evt. lægge den sammen der og pynte den og det hele, eller vente med at lægge den sammen til fredag og så pynte den der.

Håber det kan bruges.

0

synes det er en super idé med at lave sin egen kage - hvis man har tid/overksud til det :)

Når jeg laver kager ser min tidsplan typisk sådan ud:

Bunde - laver jeg i god tid i forvejen og fryser - og det fungerer perfekt (kommer self. an på hvilke bunde det er)

Torsdag aften laver jeg kagerne (ligger dem sammen med fyld - typsisk mousse/fromage fyld el. mascaponefyld)

Fredag bruger jeg så på at overtrække og pynte og derefter transporterer til feststed.

Lørdag - er der fest og kagen bliver spist ..

En kage har typisk rigtig godt af lige at sætte sig og "musche sammen" ..

0

Der er lige en faktor som jeg synes der skal tænkes over. Og det er at det er lang tid, der går fra kagen lægges sammen med flødecremefyldet og til den spises. Der går temmelig mange timer. Og kagen tages igen ud dagen efter for at blive pyntet, for igen at blive taget ud inden den spises. Istedet ville jeg lægge kagen sammen dagen før, overtrække, og pynte, så det kun er fra fredag til lørdag. På den anden måde kan det blive en bakteriebombe, da bakterier fordobles hvert 20 minut. Så der kan nå at blive en pæn stor bakterieprocent i sådan en kage, der er lavet torsdag.

Kh Anell

0

Annonce ♥

det bliver kun en bakteriebombe hvis man ikke holder hygiejnen i køkkenet...

Der er lige en faktor som jeg synes der skal tænkes over. Og det er at det er lang tid, der går fra kagen lægges sammen med flødecremefyldet og til den spises. Der går temmelig mange timer. Og kagen tages igen ud dagen efter for at blive pyntet, for igen at blive taget ud inden den spises. Istedet ville jeg lægge kagen sammen dagen før, overtrække, og pynte, så det kun er fra fredag til lørdag. På den anden måde kan det blive en bakteriebombe, da bakterier fordobles hvert 20 minut. Så der kan nå at blive en pæn stor bakterieprocent i sådan en kage, der er lavet torsdag.

Kh Anell

0