GiftesTilMaj

MissLena - dine "fly candle fly"

12 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Ja, det er ikke billlige - men vi droppede jo også blomster (lysene gav meget større effekt til sådan et efterårsbryllup). Så selv vores budget bryllup havde dyre indslag (vi sorterede bare kraftigt i billigt og dyrt) Købte dog lys uden drypbakker og ekstra kabel. Vi har stadig lysene, så vi kan sagtens bruge dem til en fest en anden gang

Dorindom:

Det er godt nok ikke nemt at få smeltet nylonsnor helt lige ind i siden på hvert lys - det skal jo gå skjult inde i lyset fra bunden og op af hver side til toppen. Vil man forsøge skal man købe rimelig brede lys i voks - så de drypper meget lidt. Elektriske lys er bare ikke det samme....

0

Del dette indlæg

Jeg har eksperimenteret lidt, og det kan faktisk lade sig gøre at lave sine egne med lidt teknisk snilde og tålmodighed!

Hvis man nu køber alm stagelys, så kan man faktisk udvide denne... Hvor højt og hvor tykt det skal være, er op til den enkelte..

Hertil anbefaler jeg ren stearing eller voks.. Ved stearin skal der efterfølgende limes drypbakker under, ved voks drypper lyset minimalt..

Undgå de billige lys fra bilka, hvor lyset ligesom er delt, og overfladen kan brækkes af i store stykker...

I bunden skærer man to vertikale snit på ca 0.5 cm, og ridser ligeledes i lige linje hele vejen op ad lyset (kun tykkelsen af wiren)..

Der laves en knude på wiren, og enden med knuden placeres i bunden, så den sidder fast i rillen..

Når wiren er placeret, fæstnes der et længere stykke snor (evt. med en sikkerhedsnål) til den allerede indlejrede væde i lyset, så man har noget at holde ved, og denne bindes til en tandstik, strikkepind eller noget helt tredje, så det er nemmere at holde lyset.. Hele lyset INKL wiren dyppes i varm, flydende stearin/voks tilstrækkeligt mange gange, så lyset er jævt... Og sådan laver du dine egne Fly candles.. :D Man skal vente 60 sek mellem hvert dyp, så det foregående stearing kan nå at hærde... Ellers bliver det ujævnt..

Man skal være meget omhyggelig med at få wiren placeret ordentligt osv, og faktisk er det nok at lave en meget lille ris i lyset, så wiren KUN LIGE er væk.. Overfladen bliver altså jævn!! For ellers vil stearinen fortsat være forhøjet eller under niveau fremadrettet, da overfladen ikke jævner sig selv.. der kommer jo lige meget stearin over alt pr dyp, hvis man kan forestille sig det..

Man skal altså bruge ren smelte stearin/voks, en støbeform til at have denne stearin i, som jo er høj nok til selve lyset.. Man kan også finde en brugt kasserolle, som er mega høj.. min farmor har en, men har ikke set dem nye... den er af metal med hældetud og en plastikhåndtag.

Husk at varme det godt nok, således det ikke hærder for hurtigt! Ca 70 grader...

Held og lykke...

Redigeret af Jette1989
1

Del dette indlæg

Nej desværre.. det var faktisk rigtig dumt.. men skal lave nogle flere på et tidspunkt.. så må jeg lige dokumentere.. ;)

Så kan det jo komme fremtidige brugere til hjælp.. men jeg svarer gerne på spørgsmål, hvis der skulle opstå nogle.. :)

På denne side kan man købe fantastiske kvalitets lys af voks til 5 kr stk.. Det er en pakke med 6, så 29,95... De har en brændetid på 11 timer...

http://www.byrge.dk/...enben-518p.html

Og wiren kan købes her:

http://www.firemount...sp?PN=H202311BS

Det fåes i mange varianter, men jeg har denne.. Den koster 89,43 kr for 304,8 meter og er 0,30 mm tyk og er varmebestandig!... Det er altså en meter pris på 0,29340551 kroner.. :loveshower:

Redigeret af Jette1989
1

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer