Janina

Dampning af brudekjole

11 posts in this topic

Jeg har læst herinde, når der lægges billeder ind af kjoler "...men den skal jo lige dampes..." og så tænker jeg DAMN, det havde jeg overhovedet ikke tænkt på!

Hvordan foregår sådan noget?

Går man til et renseri?

Kan man gøre det selv?

Min kjole ankommer fra Jylland med mine forældre, dagen før brylluppet,og vil sandsynligvis være temmelig krøllet efter at have tilbragt den lange tur i sin æske...

0

Annonce ♥

Vi damper selv min. Mine svigerforældre har en damper. Man kan nogle gange købe dem på tilbud i føtex osv.

Edited by D&SHoffgaard
0

Kommer vel lidt an på hvor stor den er :rolleyes: Mange skrædderier damper den efter de har siddet og rettet den til - skal du have din tilrettet ?

Meeeen ellers, hvis ens mor fx er rimlig god med et rigtig godt dampstrygejern, kan man sagtens gøre det selv - min mor har "dampet/strøget" galla-kjoler i fed silkesatin, så jeg regner med at hun sagtens

kan glatte den lidt hvis den er blevet krøllet under transporten.

Bare husk at den krøller lynhurtigt igen under transporten til vielsen - and don't worry because no one cares :)

1

Annonce ♥

Mange skrædderier damper den efter de har siddet og rettet den til - skal du have din tilrettet ?

Bare husk at den krøller lynhurtigt igen under transporten til vielsen - and don't worry because no one cares :)

Haha, jeg stryger ALDRIG mit tøj, fordi jeg altid tænker at det er spild af tid, så jeg kan kun give dig ret - no one probably cares!

Jeg skal have min kjole tilrettet i Jylland, kort inden brylluppet, det er derfor den først kommer med over dagen inden...

0

Man kan hænge den i badeværelset når man tager bad

SÅDAN! Det er sgu da til at finde ud af :biggrin:

0

Hvorfor ligger den i en æske????

Var det ikke beder at ha den i en dragtpost, så bliver den ikke krøllet og du slipper for af dampbade din kjole :) :)

Edited by Andrup pigen :))
0

Min blev strøget ved syersken. Så passede jeg vældigt på den indtil dagen. Og så ankom der en hestekaret hvor kjolen skulle stoppes ind i uden at blive beskidt - så ved ankomsten til kirken var den nu ret krøllet igen... Jeg tænker at det samme sker hvis man skal være i en bil eller andet

0

Annonce ♥

Jeg har læst herinde, når der lægges billeder ind af kjoler "...men den skal jo lige dampes..." og så tænker jeg DAMN, det havde jeg overhovedet ikke tænkt på!

Hvordan foregår sådan noget?

Går man til et renseri?

Kan man gøre det selv?

Min kjole ankommer fra Jylland med mine forældre, dagen før brylluppet,og vil sandsynligvis være temmelig krøllet efter at have tilbragt den lange tur i sin æske...

min bliver dampet hos skrædderen når den de er færdige med at rette den til osv. men tror sagtens du kan få det gjort hos et renseri, men du skal nok vælge et specialrenseri der har forstand på brudekjole m.v.

0

...... hvis du vil gøre det selv.. skal du hænge den op i badevær. og så gå i et varmt bad... DAMP DAMP DAMP :)

0

dampet?! Hmm, endnu en mindre detalje jeg ikke lige havde tænkt på..... Hvad skulle jeg dog gøre uden BK :)

0