Bride 2B

Print på karton?

5 indlæg i dette emne

Jeg skal til at købe endeligt ind til mine DIY-invitationer. Glæder mig til at komme igang :-)

Jeg kan se at mange af jer, der har lavet super flotte DIY-invitationer, har printet teksten på almindeligt papir og så klistret det på papinvitationen bagefter.

Jeg kunne godt tænke mig, at printe invitationsteksten direkte på karton (200-220 g). Er der nogen som har gode/dårlige erfaringer med det?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du skal nok i hvert fald lave en prøve inden du printer hele molevitten, for alt afhængigt at hvilken slags karton du bruger, kan blækket trække ud i papirets fibre og så bliver det bestemt ikke noget kønt resultat. Ellers burde der ikke være problemer i det :)

0

Del dette indlæg

Det kommer rigtig meget an på din printer. Jeg regnede med at printe alle mine invitationer på min egen lille HP laserprinter, men da jeg endelig turde at lave en prøve, der ikke var på almindeligt printerpapir... ja, så ville printeren bare ikke! Min printer er af den slags, hvor man ligger papiret ind for neden og så kører det igennem og laver en "u-vending" og kommer ud for oven. Karton var bare for meget for den.

Heldigvis havde min kommende svigerforældre lige købt en ny printer, hvor papiret kun skal igennem et 90 grader "sving", og det virkede faktisk. Men som Janina sagde, så er det en god idé at lave en prøve før du går helt igang. Hvis det så ikke virker, kan du altid lave dem med papir limet på karton.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer