Fr.Andersen

Morgengaver, på dagen eller dagen efter?

7 indlæg i dette emne

Ja som overskriften lyder, så det jeg er i tvivl om er:

-Ifølge traditionen er det på morgendagen som mand og kone man giver morgengaven, men hvorfor? er det fordi man igen i følge traditionen ikke sover sammen natten til ens bryllupsdag?

- Hvad så når det er ens bryllupsdag året efter, giver man den så på bryllupsdagen eller er det igen dagen efter, så der er præcis 1 år i mellem?

- Hvad har i som har haft kærlighedens dag gjort?

- Hvad gør i andre som har den store dag til gode?

Hilsen Fr. Andersen :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Helt oprindeligt var det jo faktisk kun kvinden der fik en morgengave - ofte var det en pengesum, for hvis parret forblev barnløse gennem ægteskabet, havde kvinden ikke ret til at arve efter manden. Så det var simpelthen en sikring for hende, og havde ikke noget at gøre med den romantik, vi lægger i sådan en gave i dag.

Jeg vil sige, at man giver en gave på bryllupsdagen. Det er jo det man fejrer, og vel også derfor man giver hinanden en gave :)

Jeg ved endnu ikke hvad jeg gør til den tid, for der er tre år til min bryllupsdag, så det vil jeg først tænke over, når jeg kommer en del tættere på :a1221:

Redigeret af Camils
0

Del dette indlæg

Eftersom vi ikke ser hinanden på selve dagen indtil vi står i kirken, giver vi hinanden gaver morgenen efter :) Det er da også lidt hyggeligt at vågne op som mand og kone, og så give hinanden en lille ting :loveflag:

0

Del dette indlæg

Min kæreste får sin morgengave om morgen på vores bryllupsdag :) Vi sover samme natten til vores beyllupsdag, da det er det nemmest da vi har 2 børn, så når jeg er taget til frisør, vil jeg sende ham en sms og sige at der ligger en gave til ham :wink:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tager på hotel dagen før med mine tøser og kæresten bliver i huset med hans bror ( Bestman ) så vi på selve dagen kan hygge os hver især formiddagen igennem :) jeg vil så sende en sms til ham om,at der et sted i huset ligger en lille gave til ham...på det angivende sted vil der så ligge en lille seddel om at han skal lede et andet sted osv.... tanken var at gøre det til en slags skattejagt...så når han heller ikke rigtig at blive nervøs inden han bliver hentet :biggrin:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer