Lyn

Umulig svigermor

11 indlæg i dette emne

Hej pigerFik lige lyst til at bitche lidt over min svigermor. Hun er meget sød, men nogle gange tænker hun sig bare ikke om. Måske er det bare mig der er nærtagende. Men jeg vil gerne lige høre jeres mening.Min brudekjole blev købt meget impulsivt, da en ny butik åbnede i nærheden af min svigermor, og hun spurgte, om vi ikke skulle tage ind og kigge. Det resulterede i, at jeg gik derfra med kjolen samme dag. Se evt. "Min kjole. -en begyndelse", som jeg tidligere lagde ind her. I var alle meget søde og kom med mange søde ord om kjolen, og jeg var rigtig glad. Kjolen blev opbevaret hos svigermor indtil jeg kunne tage den hjem til mine egne forældre. Så ringede en veninde, som også er min svigermors nabos datter og fortalte, at hendes forældre lige havde set kjolen, og så var jeg lidt chokeret. Det viste sig, at svigermor nu havde vist kjolen til alle interesserede uden at spørge mig, om det var i orden med mig. Jeg kan love jer, at jeg kogte indvendig. taz Var bare vildt skuffet. Det syntes jeg sgu ikke hun kunne være bekendt. Så det endte med, at jeg var rigtig ked af det og ikke længere var helt så glad for kjolen som alle nu næsten havde set. :loveboard: Heldigvis har jeg en fantastisk mor, som forstod hvordan jeg havde det. Så hun foreslog, at vi tog tilbage til forretningen for at se, om de var villige til at hjælpe med en anden kjole. Det hele er så endt med, at jeg har designet min helt egen kjole, som de så har fået syet til mig. Den er meget speciel og anderledes, men lige som jeg ønsker den og jeg ved at ingen andre har en magen til. Og så kom det kun til at koste 5600 med skørt og taske. Min mor og jeg hentede den i går og nu tager mor den hjem, hvor ingen kan se den. Jeg ville gerne vise den til jer, men er nu fast besluttet på at INGEN må se den.Det sjove er, at svigermor og alle de der har set den oprindelige kjole ikke ved, at jeg har fået en anden. Glæder mig til at se hende i hovedet, når jeg kommer op ad kirkegulvet i en anden kjole. Mon ikke jeg til den tid lidt skadefro vil tænke: "Ha, ha, ta' den!" :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det var da en super løsning!!!Og det var ikke så smart af din svigermor at vise den til alt og alle- men måske hun bare var glad og ville at alle skulle se den... Selvom hun burde have spurgt dig om du ville have at den måtte vises frem.Men ja, de glor nok noget- og sådan skal det også helst være!! :loveboard: Tillykke med den nye kjole!H taz

0

Del dette indlæg

Nej det er ikke altid folk i omgangskredsen forstår bruden - og man bliver jo nærmest hypersensitiv omkring sin brudekjole og alt andet hvad der har med brylluppet at gøre. Jeg kan godt forstå at du blev vred, over at svigermor viste kjolen frem uden din tilladelse... det kunne hun ikke være bekendt - men hun får noget af en overraskelse, glæder mig til at hører hvordan hun tager det.. :heppe: :heppe: :heppe:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Uha - sikke en omgang! Jeg kan søreme godt forstå at du er ked af at svigermor ikke lige fattede "brude-etiketten" og har vist den til alt og alle. Havde desværre en lidt ligende oplevelse da et familiemedlem ringede og sagde: "liljekonvaller er da ikke godt til en brudebuket". HVAD?! For det første skal du da ikke blande dig og for det andet skal min bedstemor da ikke fortælle den slags videre... nå men...

Jeg ville måske bare lige passe en smule på svigermors følelser, hvis jeg var dig. Hun har jo (formoder jeg) ikke gjort det i ond vilje eller for at genere dig. Hun er sikkert bare stolt af at have været med ude og købe kjolen, glad for at få lov til at være så stor en del af jeres bryllup at du vil have kjolen hængende hos hende - og så manglede hun omtanken til ikke at sprede den gode nyhed. Men hun bliver jo nok både skuffet og ked af det når du ikke bærer kjolen alligevel. Det er naturligvis ikke noget hun skal blande sig i, men hun vil nok føle at der er blevet "gået bag om ryggen på hende" og at hun er gået fra at være en del af tingene til at blive lukket ude. Så måske synes jeg at du skal fortælle hende det, så der ikke opstår en kedelig stemning under og efter bryluppet. Du kan jo selv bestemme om du vil fortælle hende at du er ked af at hun har vist kjolen frem og derfor hart valgt en anden - eller om du vil sige at du bare blev ked af den og heller ville have en anden...

Men det var altså lige min mening om sagen - håber ikke den falder alt for meget udenfor...

Kh Nina

Redigeret af TEN
0

Del dette indlæg

Jeg har fuld forstaaelse for din skuffelse men er ogsaa enig med TEN. Jeg ville nok bare sige til svigermor, at jeg endte med at finde en anden kjole, jeg bedre kunne lide. For til trods for hvor DUMT hun har opfoert sig, saa kan jeg slet ikke tro, at hun har gjort det med vilje. Nogle mennesker kender bare ikke bryllupsetikette. Udover de ting TEN skriver om, saa tror jeg ogsaa, at hun vil foele sig ydmyget. Taenk naar de personer hun har vist kjolen til vil sige "vidste du det" og hun saa maa sige nej. Hvis jeg var en af dem, der havde set kjolen inden brylluppet, ville jeg da synes det var underligt og vejre en konflikt.I oevrigt har jeg MEGET erfaring med aandssvage svigermoedre (du ville blive chokeret over min!) og i sidste ende, er det altsaa rarere at undgaa konflikterne. Isaer til et bryllup. Det ville da ikke vaere til at holde ud at skulle haandtere en kilden situation paa saadan en stor dag. Det blev vist en laengere smoere - undskyld...

0

Del dette indlæg

Hejsa!Ja jeg tror simpelthen ikke at din svigermor har tænkt sig om, tror bare hun har syns den var så flot, så den skulle vises frem.Min har selv hængt hjemme hos mine svigerforældre, og jeg ved svigerfar havde sagt til nogle gæster en dag, at de godt måtte se den (han har ikke selv set den, tror han er nysgerrig :loveboard: ) Men min søde svigermor havde sagt, nejj holdt lige her, den skal ingen se før brylluppet!!!Kan godt forstå at du blev trist, det var jeg også blevet. Men tror nu alligevel at, hvis jeg var dig, at jeg ville fortælle hende det ;) Glæder mig til at se din fine kjole...... (efter brylluppet - rigtig god dag)Knus fra Pernille

0

Del dette indlæg

Ja, I har jo nok ret. Jeg ved godt, at hun ikke har gjort det i en ond mening.Der er nu god tid til bryllupet, så jeg har lidt tid til at tænke over, om jeg skal fortælle hende om den nye kjole eller ej.Der har bare været så mange problemer med planlægningen af dette bryllup, hvor min svigerforældre på en eller anden måde har taget glæden fra mig. Svigerfar kommer hele tiden med spydige kommentarer omkring økonomien, de var ellers enige med mine forældre om at dele udgifterne, men han skal hele tiden kommentere det med pengene (og det skal siges, at vores bryllup bestemt ikke bliver dyrt, for min far kan leje lokaler gratis og få mad til indkøbspris + 10%). Og jeg ved godt, at han bare er lidt af en drillepind, og ikke mener det alvorligt, men når man så har hørt det 20 gange, så er man ved at få nok og begynder at spekulere over, om der mon er noget alvor i det siden det skal bringes på bane hele tiden.Svigermor vil bare gerne hjælpe, men har ingen respekt for, at jeg siger, at sådan skal mit bryllup ikke være eller det ønsker jeg ikke. Det har gjort, at jeg helst ikke snakker for meget om bryllupet med dem, men i stedet tager det med mine forældre, for mine forældre har helt fra starten sagt at de gerne vil hjæpe økonomisk, men at det er vores bryllup og vi skal gøre som vi har lyst. Jeg ville egentlig gerne sætte mig stille ned og tage en snak med svigerforældrene, men det vil min kæreste helst ikke have. Han er lidt konfliktsky og mener ikke, at der er nogen grund til det. Men jeg mener det er bedre at snakke med dem frem for at jeg en eller anden dag bare får nok og eksploderer.Indtil videre holder jeg jo bare min mund for familiefredens skyld, men det løser jo ikke nogle problemer i længden

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Lyn Jeg elsker bare dette forrum, for lige da jeg havde læst dit indlæg da blev jeg bare så sur på dine vegne over din svigermor og sad og tænkte på at hvis det var min svigermor der havde gjort det, ville jeg blive stik tosset taz Men her er det jo bare fedt at der er så mange søde tøser herinde, der har en anden måde at se tingene på. For det er jo helt rigtigt, at det jo helt sikkert ikke er for at ville gøre dig ondt, at hun er kommet til at vise din kjole frem.Og ja.... efter at have læst alle indlægene, så ville jeg nok også informere din svigermor om, at du har valgt en anden kjole. Du kan måske joke lidt med at du ikke vil vise hende denne kjole, da det gerne skulle være en hemlighed for de indbudte til bryllupet, om hvordan den ser ud. Lidt ligesom at de kongelige heller ikke viser deres kjoler frem førend på dagen ;) Det er død heldigt at du fandt en anden kjole du kan lide for hold da op hvor ville det være surt hvis du troppede op i kirken og alle de indbudte har set kjolen, så ville lidt af spændingen da være gået af fløjten ;) Hilsen Camilla P :heppe:

0

Del dette indlæg

Hej Lyn........Ja jeg mener nu uanset om svigermor gjorde det i bedste mening eller ej - så burde hun da vide at man IKKE viser en brudekjole frem, før bruden kommer ind i kirken. Jeg ville også tie for husfredens skyld - men med uden tvivl tale meget og længe med kæresten om snarest muligt, at få talt sagerne ud med svigermekanikken. Ellers kan jeg klart følge dig i at der pludselig kan ske en eksplosion. taz Det er altså total :bearhug: at du tropper op i kirken i en anden kjole!!!Knus Nett som håber det bedste for dig!!

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer