Malene C

Hvornår er flybilletter bedst at bestille? HJÆLP!

21 indlæg i dette emne

Hej med zillaer

Jeg og h2b skal til Canada til sommer til et bryllup

jeg er bare slet ikke en ørn til det der med flybilletter. Hvordan i alverden finder man de billigste og kan man gøre noget smart, med at købe en en-vejs billet og så købe en derovre for at komme hjem, eller er det dumt?

Jeg har holdt øje via diverse søgemaskiner som momondo, viviro, flybillet.dk osv og billetterne har længe kostet omkring 5500-5800 kr/pr. person og nu er de på 6500! Øv altså... ikke hvad vi håbede på.

Vi har ikke købt før, da der lige skulle spares op først og nu hvor vi troede vi havde nok, ser det ud til at prisen er steget..

Så... Er det klogest at købe så hurtigt som muligt før de stiger yderligere, eller kan man håbe de falder i pris igen?

Kan man bestille sådan nogle billetter kort tid før afrejse til billige penge eller hvad??

Er der nogle flybillet-kyndige derude?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik at vide at det var billigst at købe til USA ca 3 måneder før. Køber folk i meget god tid eller lige op til er det ofte fordi de bare SKAL afsted lige der og så kan de godt sætte prisen op. Men om det passer ved jeg faktisk ikke. Vi har købt vires billetter her 3-4 mdr før og fik en ok pris

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er efterhånden flybillet-veteran, så her kommer mine top-tips:

- Brug søgemaskiner som Momondo.dk til at skabe dig et overblik

- Når du har fundet de selskaber som giver billigste resultat på Momondo, så tjek hver enkelt flyselskabs hjemmeside manuelt, der er tit ekstra penge at spare på den måde!

- Søg altid +/- 3 dage fra den dag du tænker at rejse, ind imellem kan man spare flere 1000 kroner på at rejse dagen før man egentlig påregnede.

- Tjek at flyselskabet er en del af Rejsegarantifonden!

- De billigste flybilletter kan man generelt købe så lang tid i forvejen som muligt (som regel 10-12 måneder før afrejse), eller så tæt på afrejse som muligt (1-2 måneder). Men det er meget en satsning hvad man vil gøre. Det er kun en generel guideline.

- Overvej desuden at tjekke afrejse fra omkringliggende lufthavne i europa, f.eks. Hamburg, Berlin, Frankfurt, Arlanda osv. Ind imellem er der også meget at spare på at rejse derfra fremfor Kastrup.

Som en generel regel er det billigere at købe en tur/retur billet med det samme, enkeltbilletter er oftest dyrere. Så det med at vente med at købe hjembilletten, det skal du ikke regne med at spare det store på.

Håber det hjalp lidt, ellers må du jo sige til :)

Redigeret af Frangipani
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Køb nu... Så tidligt som muligt!

Ellers skal du håbe på nogle hurtige billige overskudbilletter lige kort tid før afgang - og det plejer jo ikke at være det, man ønsker sig med en bryllupsrejse...

Da jeg rejste til og fra USA købte jeg min. et halvt år i forvejen og altid returbilletter.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sad lige og regnet på det...

Og de 4 ferier jeg senest har bestil har kostet: 11.500.

- Med fly t/r

- Med hotel

- Med transfer t/r

- 1x Centralt i London (Victoria) med morgenmad

- 3x Charter i tyrkiet med ALL INCLUSIVE (mad+drikke)

- Og prisen er for både mig og kæresten.

Vi skulle også have været rejst til tyrkiet her d. 12 maj. Men der skete noget koks med flyet, og selvom vi kun har givet 2400 ialt, så var jeg da ikke for fin til at spille kostbar. Så nu skal vi rejse 2½ uge senere, mod at vi får et bedre værelse med en stor balkon.... Høhø..

Sååå.. Jeg ville da mene at jeg er rimlig sej til det der med billige rejser :tunge:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skal dog lige siges at 2 af tyrkiet ferierne ikke var nogen som alle havde mulighed for at få fat i.

Det var et kø-tilbud pga fødselsdag hos rejseselskabet og det blev kun holdt 3 steder i landet. Jeg boet en time derfra, men eftersom jeg er på sygedagpenge, havde jeg jo massere af tid og jeg tog derfor med en veninde derind lige da vuggestuen åbnede og hun havde afleveret sit barn.

Vi skal så somsagt rejse her om en måned, og det gav jeg 2400 for. Til september skal vi rejse igen sammen med svigerfar+kone og der gav jeg 3200 for.

Men.. For 2 år siden var vi på samme ferie, og der fandt jeg det i et heldigt øjeblik på nettet til 3600.

London kostede 2300 :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Men.. For 2 år siden var vi på samme ferie, og der fandt jeg det i et heldigt øjeblik på nettet til 3600.

London kostede 2300 :)

For to år siden lykkedes det mig at komme til London tur-retur for 450 kr.... Det var en god dag, da det gik op for mig, at jeg kunne flyve til London (havde en veninde, jeg kunne overnatte hos) billigere end det ville være for mig at krydse broen...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Som regel er en-vejs billetter samlet set dyrere end en returbillet, så det er sjældent en god idé. Jeg har kun været i Canada en enkelt gang, men på vores rejser til USA, har vi som regel bestilt ca. 4 måneder før, da vi har holdt øje med, hvornår nogle af flyselskaberne har holdt udsalg. Til ture i marts har det passet med, at KLM eller SAS har haft udsalg i slutningen af november, og til ture i oktober og december, kan jeg se, at vi har bestilt i august.

Vi bruger som regel Expedia eller Momondo til at få et overblik over mulighederne og sammenligner så deres tilbud med rejseselskabernes egne sider. Expedia har ofte været en lille smule billigere.

Hvornår det bedst kan betale sig at bestille afhænger også af, hvor turen går hen. På de lange ture er det ofte en god idé at bestille i god tid, da der ikke er så mange der tager en impulstur til en destination, der ligger langt væk, og flyselskaberne derfor ikke fylder flyene op med billige billetter kort før afrejse.

Derimod er der flere, der impulsivt tager en forlænget weekend til steder, der ligger tæt på som f.eks. London, så her kan flyselskaberne som regel få fyldt deres fly op, hvis de lokker med billige billetter tær på afgangsdatoen. Vi tager til London på fredag og har givet 400 for vores flybilletter, som vi bestilte for 2 uger siden. For et par måneder siden kostede de samme afgange 1200. Jeg fik på et tidspunkt et tip fra en SAS-stewardesse, der fortalte, at Ryanair næsten altid er billigst 3 uger før afrejse.

Redigeret af lmj
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er efterhånden flybillet-veteran, så her kommer mine top-tips:

- Brug søgemaskiner som Momondo.dk til at skabe dig et overblik

- Når du har fundet de selskaber som giver billigste resultat på Momondo, så tjek hver enkelt flyselskabs hjemmeside manuelt, der er tit ekstra penge at spare på den måde!

- Søg altid +/- 3 dage fra den dag du tænker at rejse, ind imellem kan man spare flere 1000 kroner på at rejse dagen før man egentlig påregnede.

- Tjek at flyselskabet er en del af Rejsegarantifonden!

- De billigste flybilletter kan man generelt købe så lang tid i forvejen som muligt (som regel 10-12 måneder før afrejse), eller så tæt på afrejse som muligt (1-2 måneder). Men det er meget en satsning hvad man vil gøre. Det er kun en generel guideline.

- Overvej desuden at tjekke afrejse fra omkringliggende lufthavne i europa, f.eks. Hamburg, Berlin, Frankfurt, Arlanda osv. Ind imellem er der også meget at spare på at rejse derfra fremfor Kastrup.

Som en generel regel er det billigere at købe en tur/retur billet med det samme, enkeltbilletter er oftest dyrere. Så det med at vente med at købe hjembilletten, det skal du ikke regne med at spare det store på.

Håber det hjalp lidt, ellers må du jo sige til :)

Jeg har tænkt det samme.. Men så opstår der jo lige et nyt problem... Hvordan kommer jeg dertil? skal jeg så først lave en søgning på en tur fra Kastrup og til den lufthavn og så fra den lufthavn og til canada? Ja, jeg er virkelig fly-billet-bestillings-jomfru... :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

- Overvej desuden at tjekke afrejse fra omkringliggende lufthavne i europa, f.eks. Hamburg, Berlin, Frankfurt, Arlanda osv. Ind imellem er der også meget at spare på at rejse derfra fremfor Kastrup.

Jeg har tænkt det samme.. Men så opstår der jo lige et nyt problem... Hvordan kommer jeg dertil? skal jeg så først lave en søgning på en tur fra Kastrup og til den lufthavn og så fra den lufthavn og til canada? Ja, jeg er virkelig fly-billet-bestillings-jomfru... :lol:

Det er lige præcis det du skal gøre :) Eventuelt undersøge, om tog vil være billigere til pågældende afrejseby :)

Men husk når du booker på denne måde, så har du ingen rettigheder i forhold til forsinkelser. Så hvis dit fly til f.eks. Hamburg bliver forsinket, således at du ikke når flyet fra Hamburg til USA, så har du, så vidt jeg har forstået, ikke ret til at blive sat på et andet fly.

Redigeret af Frangipani
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil også sige senest 3 mdr før, når vi snakker over Atlanten. Det er noget andet, hvis det er her i Europa ... så er det 2-3 mdr før. Men til USA el Canada, så kan I sagtens købe 6 mdr før .... 4-6 mdr er vist det optimale :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Som regel er en-vejs billetter samlet set dyrere end en returbillet, så det er sjældent en god idé. Jeg har kun været i Canada en enkelt gang, men på vores rejser til USA, har vi som regel bestilt ca. 4 måneder før, da vi har holdt øje med, hvornår nogle af flyselskaberne har holdt udsalg. Til ture i marts har det passet med, at KLM eller SAS har haft udsalg i slutningen af november, og til ture i oktober og december, kan jeg se, at vi har bestilt i august.

Vi bruger som regel Expedia eller Momondo til at få et overblik over mulighederne og sammenligner så deres tilbud med rejseselskabernes egne sider. Expedia har ofte været en lille smule billigere.

Hvornår det bedst kan betale sig at bestille afhænger også af, hvor turen går hen. På de lange ture er det ofte en god idé at bestille i god tid, da der ikke er så mange der tager en impulstur til en destination, der ligger langt væk, og flyselskaberne derfor ikke fylder flyene op med billige billetter kort før afrejse.

Derimod er der flere, der impulsivt tager en forlænget weekend til steder, der ligger tæt på som f.eks. London, så her kan flyselskaberne som regel få fyldt deres fly op, hvis de lokker med billige billetter tær på afgangsdatoen. Vi tager til London på fredag og har givet 400 for vores flybilletter, som vi bestilte for 2 uger siden. For et par måneder siden kostede de samme afgange 1200. Jeg fik på et tidspunkt et tip fra en SAS-stewardesse, der fortalte, at Ryanair næsten altid er billigst 3 uger før afrejse.

Nej nogle gode ideer....Har flyselskaber ofte tilbud eller er det sæsonbaseret?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor skal I hen og hvornår? Det kan være nogle af os kan være heldige og finde et godt tilbud til jer

Det ville da være super, hvis der var nogen der lige faldt over noget jeg ikke lige selv så....

Vi skal fra København til Toronto Pearson. Det skal være fra omkring d. 16 juli til d. 30. juli. Men vi er ret fleksible med datoerne. Vi SKAL bare være der til vores vens bryllup d. 27 juli....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil slet ikke overveje at booke de enkelte fly hver for sig, selvom I skulle nå flyene, så er der bagage - og I risikerer at skulle vælge imellem at nå et fly eller bagagen...

Jeg vil bare booke dem nu - dækket af rejsegarantifonden - på mastercard (rejseforsikring incl). Vi har selv kun fået mastercard (gratis) pga. rejseforsikringen.

Pøj pøj med det - og ps.. tror ikke Canada kan være lige så billig som US store lufthavne, der er bare ikke nok trafik/konkurrence.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Som regel er en-vejs billetter samlet set dyrere end en returbillet, så det er sjældent en god idé. Jeg har kun været i Canada en enkelt gang, men på vores rejser til USA, har vi som regel bestilt ca. 4 måneder før, da vi har holdt øje med, hvornår nogle af flyselskaberne har holdt udsalg. Til ture i marts har det passet med, at KLM eller SAS har haft udsalg i slutningen af november, og til ture i oktober og december, kan jeg se, at vi har bestilt i august.

Vi bruger som regel Expedia eller Momondo til at få et overblik over mulighederne og sammenligner så deres tilbud med rejseselskabernes egne sider. Expedia har ofte været en lille smule billigere.

Hvornår det bedst kan betale sig at bestille afhænger også af, hvor turen går hen. På de lange ture er det ofte en god idé at bestille i god tid, da der ikke er så mange der tager en impulstur til en destination, der ligger langt væk, og flyselskaberne derfor ikke fylder flyene op med billige billetter kort før afrejse.

Derimod er der flere, der impulsivt tager en forlænget weekend til steder, der ligger tæt på som f.eks. London, så her kan flyselskaberne som regel få fyldt deres fly op, hvis de lokker med billige billetter tær på afgangsdatoen. Vi tager til London på fredag og har givet 400 for vores flybilletter, som vi bestilte for 2 uger siden. For et par måneder siden kostede de samme afgange 1200. Jeg fik på et tidspunkt et tip fra en SAS-stewardesse, der fortalte, at Ryanair næsten altid er billigst 3 uger før afrejse.

Nej nogle gode ideer....Har flyselskaber ofte tilbud eller er det sæsonbaseret?

Jeg mener, at SAS og KLM har tilbud i januar (på rejser fra januar til april), i marts (på rejser april til juni), i maj ( på rejser juni til august) og igen i august på rejser til resten af året. Jeg er ikke 100% sikker på rejseperioderne, da vi har booket lidt anderledes de sidste gange over Atlanten.

Priserne er så også generelt steget noget de seneste år. Vi var i New York og Toronto på vores bryllupsrejse i september 2009 og her betalte vi kun 2800 for billetter fra Hamburg til New York og 1000 kr. for en returbilletter mellem New York og Toronto.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Toronto har en ret stor lufthavn, så det er muligt at få et godt tilbud dertil. Det ser ud til, at I bare har ramt en dyr periode, og jeg kan heller ikke finde noget der er billigere end det, I selv har fundet. Selv min favorit-destination New York har voldsomt dyre priser i de dage, I skal rejse.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer