ajoajo

Tidsplan. Hvornår laver/lavede I hvad? DIY-projekter

13 indlæg i dette emne

Hej skønne tøser

H2B og jeg sidder og har en masse idéer til DIY-projekter. :loveshower: We love it!!

Men jeg kommer bare til at tænke på hvor lang/kort tid i forvejen man kan lave hvad.

Så er nysgerig på hvad I har tænkt jeg eller allerde har gjort. :huh:

Altså de projekter der ligger fast vi skal lave er

- Invitationer, Champagneflasker med invitation som etikette.

Hvornår skal de sendes ud?

- Favouæsker

Hvornår skal de foldes?

Hvornår laver man personlige chokolader?

- Servietringe

- Toiletkurve

- Menukort/festregler

- Bloklys med monogram

Hører meget gerne om jeres erfaringer med tidsplanen og prejekter. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Æskerne foldede jeg først en måneds tid før tror jeg. De fylder jo så meget så fold dem kun i gid tid hvis du har plads til dem. Chokoladerne lavede jeg også i lidt god tid men de stod så på køl i en måneds tid også.

Invitationerne sendte vi ud i december (6 måneder før) og jeg startede med at lave dem en måned før de blev sendt ud tror jeg

0

Del dette indlæg

Nu er jeg endnu ikke gift, men har været igang i god tid med det hele.

Invitationer blev sendt ud 5 mdr før vores bryllup - vi valgte derfor ikke at lave STD. Jeg brugte vel hver aften i en uge på at lave dem.

Favorbokse blev klippet, skåret og ridset kort tid efter invitationerne var sendt. Altså godt 5 måneder før bryllup - disse har så ligget pakket ind og væk indtil 1 måned før bryllup. Diverse grej og sager til at putte i, har jeg fundet løbende. Chokoladerne blev lavet en måned før bryllup også. Husk ikke at sætte chokolade i køleskabet, da det bliver hvidt i overfladen af det - ej heller må de udsættes for varme og sollys.

Karton, papir, tape og andet blev indkøbt allerede kort efter frieriet, så det har jeg blot haft liggende til diverse DIY-projekter :)

0

Del dette indlæg

Chokoladerne blev lavet en måned før bryllup også. Husk ikke at sætte chokolade i køleskabet, da det bliver hvidt i overfladen af det - ej heller må de udsættes for varme og sollys.

Hvor opbevarer du chokoladen? :blink:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Chokoladerne blev lavet en måned før bryllup også. Husk ikke at sætte chokolade i køleskabet, da det bliver hvidt i overfladen af det - ej heller må de udsættes for varme og sollys.

Hvor opbevarer du chokoladen? :blink:

Jeg havde dem i deres papæsker stående køligt (fx bryggers) i mørke... Nu ligger de i deres favorbokse, som ligeledes står køligt i mørke...

0

Del dette indlæg

Jeg er gået i gang i god tid, og er ved at færdiggøre invitationerner, kirkehæfter, og bordkort indtil videre.

Jeg kan forestille mig, at tiden godt kan løbe hurtigt, især dagene lige op til brylluppet, og jeg håber derfor, at jeg ved at gå i gang tidligt, er lidt på forkant :)

0

Del dette indlæg

Jeg vil også gerne lave tingene i god tid.

Men er bange for at f.eks. æskerne går op hvis limen ikke holder, eller at chokoladen bliver hvid.

Puha kan lige se det for mig at man står der en uge før og det hele skal laves om.

Hvornår har i sendt invitationer ud?

Jeg overvejer at gøre det i marts ca. 6 måneder før.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hey :)

Jeg har brugt bare 4 mdr. på at få det rigtige papir hjem så jeg har også været i god tid, vi sender STD kort ud ca. 14 mdr. før, da brylluppet kommer til at ligge i konfirmation og ferie sæson, og så de rigtige invitationer ca. 5 mdr. før. mhs. til det med lim og at det går op. så har Mette Holm åbnet en verden med dobbeltklæbende tape, det holder meget bedre end lim, og er nogengange på tilbud i diverse dagligvarebutikker, jeg tømte nettos lager en dag hvor 2 ruller kostede 18,- kr. hvor 1 rulle koster 18,- i panduro. Så jeg er også allerede igang, selvom jeg har 2 år endnu.

Alt i skabeloner og tekst er allerede lavet, og regner med at gå i gang med STD når papiret kommer om 1 uges tid :)

0

Del dette indlæg

hey :)

Jeg har brugt bare 4 mdr. på at få det rigtige papir hjem så jeg har også været i god tid, vi sender STD kort ud ca. 14 mdr. før, da brylluppet kommer til at ligge i konfirmation og ferie sæson, og så de rigtige invitationer ca. 5 mdr. før. mhs. til det med lim og at det går op. så har Mette Holm åbnet en verden med dobbeltklæbende tape, det holder meget bedre end lim, og er nogengange på tilbud i diverse dagligvarebutikker, jeg tømte nettos lager en dag hvor 2 ruller kostede 18,- kr. hvor 1 rulle koster 18,- i panduro. Så jeg er også allerede igang, selvom jeg har 2 år endnu.

Alt i skabeloner og tekst er allerede lavet, og regner med at gå i gang med STD når papiret kommer om 1 uges tid :)

Guud jaa dobbeltklæbende tape :cheerleader3: Jeg er også allerede så småt igang med etiketter ti invitationerne. regner med at de vil tage et par måneder at lave.

I princippet vil jeg jo sagtens kunne lave favoræskerne 2-3 måneder før. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Jeg skal giftes midt i juni, og sendte invitationerne ud i marts i år, lige så snart de kunne sendes afsted af hensyn til at vi var nået der til i planlægningen. Vi ringede til venner og talte med familie inden da, så de fleste kendte datoen på forhånd. Så sparede vi STD kort.

favouræskerne har jeg lavet i påskeferien i år, mangler dog stadig 16 stk, som jeg laver løbende. Jeg har forberedt de navneetiketter til gæster som endnu ikke har tilmeldt, men ikke klistret dem på æsker, så det er nemt at gå til, når vi har de sidste tilmeldinger midt i maj.

Min mor har bestilt chokolader hjem til æskerne, resten af indholdet køber jeg i løbet af maj, og pakker æskerne en 14 dages tid før de skal bruges.

Devicen: at være i god tid - er vigtig for mig. Jeg vil helst have bordkort, kirkehæfter, bordpynt osv helt på plads mindst 14 dage før brylluppet, så det ligge rpakket og klart. der er jo masser af andre ting at gøre dne sidste uge op til, selv om vi ikke skal dække borde eller lave maden.

Vi laver en fotovæg først i juni/sidst i maj - der er jeg bare hammerholder og designer, min mand står for det byggetekniske :cowsleep:

Vi startede bryllupsplanlægningen midt i februar, så det hele lykkes på 4 måneder. det kan godt lade sig gøre med kjole (når man ikke vil have den designet/syet/bestilt hjem) og med feststed når man vælger den dato de er ledige, og med musik, når man bare ønsker sig en fornuftig dj... Kirken er en lille bitte landsbykirke. De har vist 3 vielser pr år i gennemsnit, så det var heller ikke et problem.

Men jeg gjorde den fejl at sende invitationer ud før jeg havde valgt farvetema. det var så der vi var for pressede med tiden. Jeg kunne godt have brugt en hel måned mere på at dvælge i farver og billeder på nettet først, men måtte tvinge mig selv ud i at vælge noget, som heldigvis var anonymt nok til at kunne harmoneren med det endelige farvetema, men som slet ikke har den samme finesse som jeg kunne have ønsket.

0

Del dette indlæg

Hehe jeg har haft 2 år til at planlægge og gøre det selv, så jeg har haft rigtig mange projekter, selvom jeg ikke behøvede lave dem så tidligt. :) Ny sidder jeg faktisk og savner at have noget at lave :wink:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

STD kort - 6mdr før..

Pippis kommode til børnene - 5mdr før...

Invitationer - 4mdr før..

Kysseklokker - 4mdr før..

Pynt til gren deko - 4 mdr før..

Bordkort/lysestager - 3 mdr før..

Velkomstsang - 3 mdr før..

Personlige chokolader - 2 mdr før..

Menukort - 1mdr før..

Favor æsker - 3 uger før..

Bordplans oversigt - 3 uger før..

Gren dekorationer - 2 uger før..

Takkekort - 3 uger EFTER.. :tunge:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer