dittej

Ditte og Tonnys bryllup d. 3. november 2012 (forberedelser)

39 indlæg i dette emne

Hej med Jer.

Så vil jeg også så småt forsøge mig med en planlægningstråd.... :loveboard:

Lidt om os.

Jeg hedder Ditte og jeg bliver 40 år på vores bryllupsdag. Dette bliver mit andet bryllup, dog første gang i kirke :a1221: For min kæreste Tonnys vedkomne, så er han 44 år og dette bliver hans andet kirkebryllup.

Vi mødtes til hans nieces (og mit gudbarns) konfirmation for 2 år siden. Jeg havde været single i et par år og han havde single i 10 år med lidt løse forhold ind imellem. Det var slet ikke meningen at vi sådanne skulle flirte med hinanden den dag, men sød musik har det jo med at opstå på de mærkligste tidspunkter. :heart: :heart: En uge efter konfirmationen, havde vi så aftalt en date i tivoli og vi har stort set ikke været væk fra hinanden siden. Efter et par måneder flyttede han ind hos mig og mine unger og d. 10.10.10 holdt vi så housewarming med indbygget overraskelse :balloon: vores forlovelse :fløjt: Ikke at vi hermed havde meldt ud at vi ville gifte os, så.... det er endnu en overraskelse til familien - hi hi.

Sidste efterår var vi på lidt hotelophold :rolleyes: bare sådan for at pleje forholdet :a1093: hmmm - fnis. Jeg havde set et super dejligt sted med gode priser og god beliggenhed i Nakskov på Lolland. Da vi var dernede og sad og spiste snakkede vi om at det ville være et perfekt sted for en familiefest og her tænkte vi(han) i første omgang på min kommende runde fødselsdag. Uha ja det bliver et skarpt hjørne :help: . Han har hele tiden insisteret på at jeg da SKAL fejres, MEN... jeg er ikke så god til det der med at være midtpunkt. Så, jeg fik lige smidt mine ideer på bordet og sagde "Ok´men så skal vi også giftes den dag" og sådan blev det besluttet - smiler :cheerleader3: Så inden vi tog hjem fra dette herlige sted, så havde vi næsten booked os ind til vores bryllup. Dagen efter kørte vi så rundt i området af Nakskov og kiggede på alle de smukke små landsbykirker. Vi faldt for en lille bitte kirke langt ude på landet - Vindeby Kirke.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak hvor er i søde :rolleyes:

Nåh men vil fortsætte lidt igen.

Da det jo er en hemmelighed (for de fleste) så er vi jo nød til at gå stille med dørerne. Det er sgu svært !!! Specielt med 21/2 teenager herhjemme. De unger, de ved vist mere end de giver udtryk for. Specielt den yngste. Nåh, men allerede på vejen hjem fra Nakskov, kørte vi forbi et vennepar. Hun har nemlig taget nogle kagekurser og hendes resultater har været helt fantastiske. Vi har dog ikke smagt nogen af mesterværkerne, men så mange andre og vi VED at hun er god :thumbsupsmileyanim: Derfor ville vi da lige høre om ikke hun ville lave vores bryllupskage. Jubiiii - det ville hun. :denmarkflag: Så er der allerede styr på dato, kage og lokaler - alt sammen indenfor én weekend. Tralalalal det går jo som en leg det her.

Nu begynder alt det sjove jo så. Jeg fik meldt mig ind i dette forum og begyndte at lure lidt. Men men men - pludselig mistede jeg min adgangskode og kunne ikke locke mig ind. :( ... Derfor lagde jeg forummet fra mig i en tid rumsterede med planlægningen uden.

lle man dog gøre uden google ?? Har brugt mange timer på at surfe rundt for blandt andet at finde en god fotograf til en rimelig pris noget musik. Efter en tid faldt også dette på plads. Vi har booked Peter Ankerstjerne som vores fotograf. Han kommer og følger os fra kirken og derefter. Er der forresten nogen der har hørt om ham og hans resultater ??? Til vores fest, så kommer der to musikkere - De kalder sig for La Salle. De lyder som et par vældig hyggelige fyre der forstår at sætte lidt gang i en fest, dog med respekt for at der spilles stille og rolig "baggrundsmusik" under maden. Ihhh hvor jeg glæder mig.... :biggrin:

Alt dettte er planlagt i slutningen af 2011. Min skønne datter skulle så lige konfirmeres i april, så planlægningen af brylluppet har stået lidt stille i en periode, da det var lidt vigtigere at hun kunne få lov at være i focus til hendes store dag. Alligevel så har jeg jo HELE TIDEN brylluppet i baghovedet og jeg HAR da også kigget på nogle sko jeg bare måtte eje. Gruble - gruble - gruble. De er købt :lol: Det er et par hvide støvletter med silkebånd og ca 6 cm hål. Skal se om jeg kan finde ud af det med billederne på et tidspunkt. griner. Det var nu fedt at købe og modtage de første rigtige ting til brylluppet.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

http://Art.nr.: 71670 Dette skulle gerne være linket til mine støvler på brandos.dk Ellers så må jeg vist hellere lige alliere mig med kæresten. Jeg er ikke så god til det her med computeren. Synes forresten at computeren driller lidt. Det er som om at jeg skriver for hurtigt, så halvdelen af alt det jeg skriver ikke når at komme med på skærmen. Det er frygtelig besværligt... Ha ri andre også det problem ??
0

Del dette indlæg

Mmm, jeg kan desværre ikke lige se dit link, men jeg kan se artikel nummeret Er de disse støvler du mener?

71670-b.jpg

De er skønne! :heart:

Kender ikke til dit problem med, at noget af det du skriver ikke kommer på skærmen, så dér kan jeg desværre ikke hjælpe dig.

Fortsat held og lykke med at holde det skjult!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ahhh se det kan jo være at det er der problemet ligger.... Smiler. Ja,- det kan faktisk godt se sådan ud. Jubiii ja det er mine støvler, eller i hvert fald et par magen til !!! Tænkte at jeg var nød til at overveje at vejret måske ikke lige er med os på dagen og at sandaler nok ville blive for upraktiske. Desuden så har jeg et eller andet med støvler. Selvom min mor synes det er noget pjat til et bryllup - MEN... Nu er det jo IKKE hende der skal giftes den dag. Sjovt nu er det nr. 4 Ditte jeg har hilst på herinde.... Selvom man ikke møder mange af Jer i hverdagen !!!!

0

Del dette indlæg

Hej igen - dejligt med sådan en lille ekstra ferie, så der kan blive mere tid her på bk. :tunge: Tror jeg vil fortsætte lidt med min beretning....

Altså jeg havde jo fået købt de der fantastiske støvler - kunne simpelthen ikke lade være. Det er den noget omvendte verden ja, jeg ved det godt. hi hi. Men siden jeg fik dem hjem, begyndte jeg så småt at lure lidt på de mange udbud af brudekjoler. Det skal lige siges at jeg IKKE er en kjolepige - hmmmm. Så det skulle da i hvert fald ikke være noget vildt med alt for mange blonder og tingel tangel. Jeg er vist en ægte bonderøv, - der befinder mig bedst med bukser og praktisk tøj. Jeg vidste det ville blive en udfordring - pu hu. Jeg er også meget imod at skule give spidsen af en jetjager for en kjole jeg kun skal bruge en dag, og det var ud fra disse kriterier at jeg begyndte at kigge mig lidt omkring. Jeg synes det er et rent virvar, for der findes jo MANGE, butikker og muligheder. Egentlig havde jeg forelsket mig i en kjole på nettet og meningen var at min mor skulle sy den (hun er uddannet syerske) men.... så begyndte jeg at kigge lidt i den blå avis. Her fandt jeg en kjole som så rigtig sød og og som kostede - nærmest ingenting :thumbsupsmileyanim: Det kunne jeg måske godt leve med. Ud og prøve den - jeg havde taget min mor med for en sikkerheds skyld, det er jo altid rart at have et sæt ekstra øjne og en ekstra ærlig mening. Men men ,men, - kjolen var alt for lille.... :o Øv øv. Men nu havde jeg alætså fået blod på tanden, så jeg kontaktede sælgeren og spurgte hvor hun havde købt sin kjole for jeg synes faktisk den var ret sød. Hun havde købt sin i Valentin brudekjoler men hun fortalte mig at butikken var ved at skulle lukke da hun købte sin kjole så det var jo ikke sikkert at hun havde flere kjoler. I´gen stort øv - hvorfor følte jeg mig pludselig så uheldig ??? Nå men jeg måtte hjem på nettet og surfe igen og jeg fandt et telefonnummer på Valentin kjolerne. Hun havde heldigvis flere kjoler, så jeg allierede mig med min bedste veninde og bestilte tid til prøvning. Endelig oprandt den store dag..... Det er en sjov butik der ligger i en kælder i et almindeligt beboelseskvarter. Men de giver den fedeste betjening. Jeg forklarede hende om den lille kjole jeg havde været ude opg prøve og hun kunne godt huske den, men hun havde desværre ikke flere mangen til i min størrelse... men hun havde da så meget andet. Da hun jo er ved at luke butikken ned, så sælger hun til nogle meget overkommelige prise ( I like :heart::rolleyes: ). Jeg tror hun fandt 10 kjoler frem, de hang der på rad og række - alle meget forskellige. Men da jeg ikke som sådan havde besluttet mig for noget hjemmefra, var jeg åben for alle muligheder. Det er godt nok en sjov oplevelse - specielt for sådan en IKKE kjolepige som mig... Så startede jeg fra en ende af - de ene kjole efter den anden og de så mere eller mindre mærkelige ud på mig allesammen.... Hmmm skulle dette projekt min nogensinde lykkedes. Til sidst var der kun 2 kjoler tilbage og jeg synes faktisk de så ret kedelige ud da de hang der på bøjlerne :unsure: men jeg havde jo lovet mig selv at være åben for mulighederne og selvfølgelig skulle de da også prøves. Til min store overraskelse, så var det den mest fantastiske kjole, den som jeg ellers havde synes var mest kedelig at se på. Den er bare SÅ flot på og jeg fik de vildeste sommerfugle i maven :toot: :fløjt: Der var den. Der var ingen tvivl i mit sind. Jeg bad om at få den hængt til side så jeg kunne komme igen og prøve den sammen med min mor - ville gerne lige have hendes mening også. Så allerede om tirsdagen var jeg så inde og prøve, og købe min smukke kjole. Jeg har altså desværre ikke nogen billeder af den, og den er blevet hængt op hos min mor så ingen ser den herhjemme, men den skal jo lige rettes til på et tidspunkt, så mon ikke der kommer et billede eller to på det tidspunkt. :c166:

Redigeret af dittej
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så vil jeg da lige fortælle om vores dejlige planlægnings kærlighedsweekend på Lolland. :loveboard:

Vi skal jo som sagt vies i en lille landsby kirke på Lolland - Vindeby. Vi bor helt i Frederikssund, så derfor er det der med planlægnigen noget man gør efter endnu mere planlægning. Vi havde aftalt tid med vores fest sted - nemlig Skovridergården i Nakskov. Der skulle vi være kl. 16 fredag eftermiddag. Vi nåede det knapt nok, men vi havde et formidabelt møde, så nu begynder sommerfuglene så småt at baske selvom der er LÆNGE til endnu.... Vi fik besluttet os for at vores gennemgående farve skal være GRØN - håbets farve, sammen med creme hvid. Det bliver så flot. Dertil víl vi tilsætte brændt orange, og mørk pink pga. årstiden for vores bryllup. Da vi havde været på besøg på Skovridergården, kørte vi en tur ud forbi vores kirke og forbi et sted vi overvejer at få taget billeder, nemlig den nærtliggende mølle ved Vindeby. Det endte med at vi ringede til mølleren og fik lavet en aftale om at komme igen idag så vi kunne få lov at komm ind og se den rigtigt.... Inden vi havde besluttet os for et sted til vores fest havde vi også overvejet Den Gamle Digegård påLolland ved Dannemare. Men der var ikke rigtigt plads til at alle vores gæster kan blive og overnatte,så nogle skulle gæstes ind i sommerhuse osv. og det ville blive alt for besværligt. Jeg havde nu lidt dårlig samvittighed, så vi havde booked os ind til overnatning der i nat. Det er et super hyggeligt sted som klart kan anbefales hvis I skulle komme på de kanter og mangle et sted og overnatte. Igår aftes, efter maden satte vi os så og snakkede den endelige gæsteliste igennem og begyndte derudfra at lave en bordplan. Det gik faktisknogenlunde smertefrit. Vi har brudt alle traditioner og (vi sidder ved runde borde) der er INGEN af vores forældre placeret ved vores bord..... Sådan bliver det og det er vi heldigvis MEGET enige om.... Synes helt klart at vi er MEGA langt med vores planlægning nu. Idag har vi så været hos blomsterhandleren og fik forklaret hende hvad farver vi gerne vil have til borddekorationerne og at jeg meget gerne vi have en buket det kan matche ind der.... Den var hun helt med på :thumbsupsmileyanim: . Derefter så var vi hos en frisør og aftale tid til dagen. Det lyder også til at være en rigtig flink fyr med en masse gode ideer... Vi kørte bagefter ud til møllen, det var en rigtig hyggelig dag og tænk sig de gav os en hel times rundvisning. De synes det kunne være RIGTIG SJOVT med sådanne et bryllupsbillede fra DERES kirke og hjemegn. De synes sågar at vi skal forsøge at få deres lokalavis ud og skrive en historie om os og vores bryllup i samme anledning. ti - hi

Nu er vi godt trætte og fyldt til randen med input. Glæder os for vildt nu..... Næste træk bliver så at få lavet de famøse invitationer..... i grøn,creme, pink og orange

0

Del dette indlæg

Det er så skønt når man rykker med planlægningen :) jeg kan huske, hvor fantastisk det føles når de store ting langsomt faldt på plads :a1221:

Der findes et lille program til windows, hvor man bare skal højreklikke på billederne i sin mappe og så vælge resize picture og så kan man selv vælge størrelsen. Link til gratis Download: http://imageresizer.codeplex.com/ . hvis man vælger small størrelsen så kan de som regel være i indlægget :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Yep... det er jo ganske fantastisk. Oven i hatten er det dælme svært at holde det hemmeligt ret meget længere. Idag har jeg siddet ved computeren og lavet udkast til vores menu kort. Det er blevet ganske godt. Jeg tror jeg vil bruge tirsdag i denne uge på at gå shop amok hos en boghandler eller panduro eller lign. jeg glæder mig for vildt til at komme igang. Vi har aftalt at invitationerne de SKAL være ude senest d. 16.6.12 - INDEN folk går på sommerferie og meget hurtigt bagefter får fyldt deres kalendere :balloons: Men det kommer nu nok til at tage mere tid end jeg sådan lige regner med tror jeg - hmmmm Det skulle jo meget gerne være perfekt. Er det ikke sådan vi er vi Zillaer ???

Er der forresten nogen der ved hvor man kan købe en papirskærer til en overkommelig pris ???

0

Del dette indlæg

Jo, det er desværre sådan, at vi er! :rolleyes: I hvert fald nogle af os, naturligvis.

En papirskærer, mmm, jeg har selv virkelig god erfaring med en fra Aldi, den var billig, men én af deres Spotvarer, og de bliver jo hurtig udsolgt :(

Ellers har Bog & Idé altid én, hvor man kan købe ekstra skæreblade til. Der koster bladene bare næsten det samme som skæreren, det kan hurtig blive dyrt, for de bliver sløve.

Men personligt har jeg bedst erfaring med den skærer jeg har - den har sådan en "arm" istedet for en rulle - ved ikke om det giver mening?

Sådan en ala den her har jeg - bare i plastik (jeg kommer nemt til skade)

ArkSkaerer.jpg

Jeg har dårlig erfaring med den forneden, da det hurtigt blev dyrt at måtte skifte blade ud ofte

3359529-58254-.jpg

Edit: Mener faktisk, at jeg i Bog & Idé så, at de havde papirskærere til virkelig nedsat pris, måske det er et besøg værd? Jeg skal selv forbi i dag, kan lige kigge for dig. Prisen var vist i nærheden af 100,- - ved ikke, om det er indenfor dit budget? (Det kan dog sagtens ske, at de er udsolgt, for det er noget tid siden)

Redigeret af Felinity
0

Del dette indlæg

Tak hvor er I søde... Jeg forhørte mig på arbejdet om de havde en skærer og om jeg evt. måtte låne den - desuden har Tonny også mulighed for at låne en på sit arbejde, så nu rykker vi sgu igen !!!! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nå, men nu er det lidt tid siden sidst jeg har opdateret med min planlægning..... Siden sidst, så har vi (jeg) brugt lidt tid på at gøre vores gæstebog færdig. Jeg synes selv at resultatet er blevet rigtig godt. Det var i hvert fald lige noget i den stil jeg drømte om !!! Jeg vil førsøge at lægge et billede ind, selvom det driller mig en hel del !!!!

0

Del dette indlæg

Nå, men nu er det lidt tid siden sidst jeg har opdateret med min planlægning..... Siden sidst, så har vi (jeg) brugt lidt tid på at gøre vores gæstebog færdig. Jeg synes selv at resultatet er blevet rigtig godt. Det var i hvert fald lige noget i den stil jeg drømte om !!! Jeg vil førsøge at lægge et billede ind, selvom det driller mig en hel del !!!!

vores gæstebog ØV ØV jeg kan IKKE finde ud af det.... grrrrrrr :boohoo:

0

Del dette indlæg

Hmmm kan se det er længe siden jeg har været igang herinde sidst - der er i hvert fald sket en masse siden !!!! :heart: Jeg har besluttet mig for, at jeg venter med billederne til allersidst, de er for stort et iiritationsmoment til at jeg gider bruge mere krudt på det....

Jeg fik jo lov til at låne en papirskærer på mit arbejde, men.... Vi har stort set ikke fået brug for den. I stedet lokkede vi en af kærestens kollegaer til at hjælpe os. Hun sidder vist med noget makedting eller lign til daglig, så hun er superdygtig... Hun fik alle vores "krav" om udseende, billeder, kærevejledninger mv tilsendt og så har hun ellers pudslet med dem så de blev præcis som vi ønskede os. Bagefter har vi så siddet herhjemme og lavet lommer og indstikssider med henholdsvis ønskesedler (bryllup og fødselsdag), praktisk information og dagens program. I hver sin farve. Hvid, brændt orange, og grøn. + et stort lilla hjerte på lommen. Selve invitationen er også hvid, med et billede af os på forsiden som er taget i Bulgarien hvor vi står klædt ud i noget Bulgarsk tøj - hi hi. Det er bare blevet godt :thumbsupsmileyanim:

Vi havde ellers besluttet os for at vi ville sende alle invitationerne d. 15.6.12, men da de nu allerede var færdige i sidste weekend, så begyndte vi at aflevere nogle af dem (til dem der bor i nærheden) Vi ville jo egentlig også gerne se hvordan folk reagerer på at de skal til bryllup, da det jo indtil nu har været VORES hemmelighed !!!! Sikken en glæde vi har spredt :a1221::biggrin: SKØNTTTT. Resten af invitationerne sendte vi så i mandags med B post og der havde jeg selvfølgelig glemt alt om at der INGEN post bliver leveret tirsdag pga. grundlovsdag !!! Ihhhh jeg er SÅ spændt på at høre noget .... Igår fik vi ingen opringninger så mon ikke der sker lidt idag :rolleyes: ???

Jeg har så siden weekenden allerede nu siddet og lavet vores bordkort - dem blev jeg helt færdige med i morges. De består selvfølgelig også af hvid, grøn, lilla og orange som må siges at være det gennemgående tema på vores store dag !!!! Ihhhhh hvor jeg dog bare glæder mig for vildt nu !!!! Godt at der er mindre end 5 måneder til.... Min mor synes godt nok at jeg har travlt, - der er jo LÆNGE til endnu, men hun ved heller ikke at vi er ved at købe hus med overtagelse d. 15. august !!! Så er det måske meget godt at der er styr på MANGE ting allerede nu - hi hi

Nu mangler jeg så "bare" at lave menu kortene, men det er allerede skrevet ind i computeren, så nu skal vi bare have dem printet ud på orange papir, limet ovet på grønt og videre på hvidt så det kan matche resten af vores ting !!!!!

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer