Guest Lis

Salmer i kirken?

12 indlæg i dette emne

Hej Alle skønne brude..

Jeg mangler lidt inspiration til salmer i kirken.. (hvis det da ender med at blive et kirkebryllup, men man kan vel ligeså godt være på den sikre side..)

Hvad har i valgt??

Jeg elsker personligt "Op al den ting" - den blev dog desværre sunget til svigermors bisættelse for nyligt, så den vil nok være forbundet med for mange følelser at synge i kirken..

Jeg vil helst udenom "Det er så yndigt" - den vil jeg til gengæld glæde mig til at høre til min sølvbryllup...

Kom glad med gode ideer.. Jeg glæder mig til at høre hvad I har fundet på..

- Lis

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Alle skønne brude..

Jeg mangler lidt inspiration til salmer i kirken.. (hvis det da ender med at blive et kirkebryllup, men man kan vel ligeså godt være på den sikre side..)

Hvad har i valgt??

Jeg elsker personligt "Op al den ting" - den blev dog desværre sunget til svigermors bisættelse for nyligt, så den vil nok være forbundet med for mange følelser at synge i kirken..

Jeg vil helst udenom "Det er så yndigt" - den vil jeg til gengæld glæde mig til at høre til min sølvbryllup...

Kom glad med gode ideer.. Jeg glæder mig til at høre hvad I har fundet på..

- Lis

Vi har valgt følgende salmer

O kristeligthed

Glæderig og underfuld

I blev skabt som mand og kvinde

Du som har tændt millioner af stjerner

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

For os er det ret vigtigt at vores gæster kan synge med, så vi har gået meget efter nogle kendte salmer, selvfølgelig med en tekst vi synes passer. Vores præst fortalte for øvrigt, at flere brudepar vælger efter tekst i stedet for melodi, hvilket er uheldigt, hvis ingen så kender melodien :(

Vi har valgt Det er så yndigt, Den signede dag, Dejlig er jorden og den sidste er ikke en salme, men fra højskolesangbogen, nemlig Du kom med alt hvad der var dig/Forelskelsessang :)

0

Del dette indlæg

For mig var det vigtigt det var samler jeg kendte så jeg kunne synge med. Så vi endte med 1) op al den ting 2) du som har tændt millioner af stjerne 3) det er så yndigt at følges ad.

Men inde på dendanskesalmebog.dk har der forslag til bryllups samler.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har valgt

Det er så yndigt at følges ad

I blev skabt som mand og kvinde

En blomst så favr og fin

Lysets engel går med glans

De passer sig til årstiden og er alle glædelige,

0

Del dette indlæg

Vi valgte

den signede dag

op alt den ting

det er så yndigt

du gav mig o herre et lod af din jord (vi er begge opvokset på landet og har købt gård samme, så den passede så godt)

ellers overvejede vi også

se nu stiger solen

o kristelighed

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer