sandam

Brudesko

14 indlæg i dette emne

Håber bare på der er nogle som kan hjælpe....

Jeg er ikke sikker på at man må bruge egen festsko til bryllup

For jeg har købt en sølv fest sko som købte i Lilly i sidste år.

Må jeg bruge den??? eler skal jeg købe en nye?? :help:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er helt op til dig selv, hvis du går skide godt i dem og syntes de passer så go for it :loveshower:

Jeg kan ihvertfald ikke se noget problem i det, hvis jeg havde haft nogle jeg kunne bruge,

havde jeg sagtens kunne finde på det :)

0

Del dette indlæg

Altså Kan heller ikke se hvorfor du ikke skulle kunne det

Men mener jeg har læst et sted at gammel skik så må man ikke have udtrådte og slidte sko på, men skal være nye... men kan ikke huske hvorfor

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Synes bestemt at du sagtens kan bruge den sko du har i forvejen.

Jeg havde faktisk selv besluttet mig for at hvis jeg fandt en kjole hvor mine sølv sko passede til ville jeg bruge dem. Det gjorde nu ikke og har nu købt den meste fantastiake og behagelige sko som passer til kjolen.

Men det gode ved denne her, meget dyre brudesko - de kostede 1350 kr, er at de kan farves. Så synes jeg ikke lige at jeg kommer til at bruge ivory farvet sko efterfølgende har jeg allerede besluttet at farve den sort og vupti så har jeg super flot og lækker selskabsko. :-)

0

Del dette indlæg

Brudgommen må ikke købe brudeskoene til sin tilkommende, for så vil hun løbe fra ham.

Køber bruden nye brudesko, skal hun passe på dem, for hvis de går i stykker følger ægteskabet samme vej.

Hvis bruden har en mønt i skoen under vielsen, vil hun aldrig komme til at mangle penge.

Hvis bruden ønsker magt over sin kommende ægtemand, vil det hjælpe ved at drysse timian, pimpernikkel og dild i skoen, og træde på gommen (skoen) mens der siges en besværgelse: "Jeg træder på pimpernel, salt og dilde når jeg taler, tier du stille".

Var den sidste mon noget man skulle prøve... bum bum :sm:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Brudgommen må ikke købe brudeskoene til sin tilkommende, for så vil hun løbe fra ham.

Køber bruden nye brudesko, skal hun passe på dem, for hvis de går i stykker følger ægteskabet samme vej.

Hvis bruden har en mønt i skoen under vielsen, vil hun aldrig komme til at mangle penge.

Hvis bruden ønsker magt over sin kommende ægtemand, vil det hjælpe ved at drysse timian, pimpernikkel og dild i skoen, og træde på gommen (skoen) mens der siges en besværgelse: "Jeg træder på pimpernel, salt og dilde når jeg taler, tier du stille".

Nu er jeg dum - Skal man have en mønt i skoen KUN under vielsen, så kan man tage mønt ud af skoen når man er blevet vielset???

0

Del dette indlæg

Nu er jeg dum - Skal man have en mønt i skoen KUN under vielsen, så kan man tage mønt ud af skoen når man er blevet vielset???

det tror jeg :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer