klarparatstart

Bryllup i et forsamlingshus

33 indlæg i dette emne

Det er lidt sjovt, igår læste og besvarede jeg denne tråd. Derefter tog jeg ud og mødtes med 3 veninder. Snakken fald hurtigt på bryllup. De kunne ikke forstå hvorfor jeg ikke ville have en dyr brudebuket, en dyr kjole, dyre smykker osv. på. Og med maden så kunne man da på ingen måde vælge buffet. De gjorde mig af flere gange opmærksom på at man jo kun skulle giftes én gang og når de skulle det (ingen af dem har det i udsigten) så skulle det i hvertfald være helt tip top i orden. Vi kiggede bl.a. på brudebukketter på nettet og de kunne ikke bruge dem som kostede under 1500,-.

Jeg prøvede at forklare dem at det havde vi hverken råd eller lyst til at bruge så mange penge på, og til det svarede de at så ville de hellere vente med at blive gift til de havde råd.

Jeg fortsatte med at forklare dem at lige meget om jeg havde råd så ville jeg aldrig vælge en så dyr løsning for det er bare ikke mig. Lige meget hvor meget jeg prøvede så kunne de slet ikke forstå det. Det syntes jeg var vildt!

Men nu holder vi den fest vi vil, de bliver inviteret og så må de jo se om det er fint nok til dem.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er lidt sjovt, igår læste og besvarede jeg denne tråd. Derefter tog jeg ud og mødtes med 3 veninder. Snakken fald hurtigt på bryllup. De kunne ikke forstå hvorfor jeg ikke ville have en dyr brudebuket, en dyr kjole, dyre smykker osv. på. Og med maden så kunne man da på ingen måde vælge buffet. De gjorde mig af flere gange opmærksom på at man jo kun skulle giftes én gang og når de skulle det (ingen af dem har det i udsigten) så skulle det i hvertfald være helt tip top i orden. Vi kiggede bl.a. på brudebukketter på nettet og de kunne ikke bruge dem som kostede under 1500,-.

Jeg prøvede at forklare dem at det havde vi hverken råd eller lyst til at bruge så mange penge på, og til det svarede de at så ville de hellere vente med at blive gift til de havde råd.

Jeg fortsatte med at forklare dem at lige meget om jeg havde råd så ville jeg aldrig vælge en så dyr løsning for det er bare ikke mig. Lige meget hvor meget jeg prøvede så kunne de slet ikke forstå det. Det syntes jeg var vildt!

Men nu holder vi den fest vi vil, de bliver inviteret og så må de jo se om det er fint nok til dem.

Jeg tror måske det ændrer sig når de selv står i det. Jeg har fx ALTID syntes det var helt hen i vejret at bruge +100.000 på et bryllup - på én dag! Jeg tænkte at så overdrev man altså med vilde slotte, iskulptur, stryger orkester og 13 retters menu. Men men men, nu kan jeg godt se det ikke er tilfældet. Det koster det simpelthen bare at bespise en stor flok mennesker og holde en stor fest. Når man begynder at lægge et budget går det ligesom op for en at hvis man skal holde prisen på <1000kr/prs inkl. alt (også tøj osv.) så skal man virkelig være kreativ. Man er sgu ikke en nærrigrøv fordi man "kun" har fx 50.000 til et bryllup.

Lad de veninder se budgettet, så kan det være det går op for dem :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er vist slået fast at der intet er galt med at holde bryllups i et selskabslokale/forsamlingshus kært barn har mange navne;-)

Før jeg begyndte planlægning af bryllup var der intet der var godt nok til mig og sagde at hvis ikke jeg kunne få hvad jeg alt det dyre ville jeg slet ikke giftes! Men jeg blev hurtigere klogere, for det eneste jeg egentlig Ville ha var min mand! Vi holdte vores drømme bryllup i et selskabslokale med fadøl, billigt men virkelig lækkert mad. For 55mennesker endte vi under 50.000kr. Så et bryllup skal være det enkelte brudepars drøm (og hvad økonomien rækker til) intet er rigtigt eller forkert! Det er kun fantasien der sættes grænser:-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er lidt sjovt, igår læste og besvarede jeg denne tråd. Derefter tog jeg ud og mødtes med 3 veninder. Snakken fald hurtigt på bryllup. De kunne ikke forstå hvorfor jeg ikke ville have en dyr brudebuket, en dyr kjole, dyre smykker osv. på. Og med maden så kunne man da på ingen måde vælge buffet. De gjorde mig af flere gange opmærksom på at man jo kun skulle giftes én gang og når de skulle det (ingen af dem har det i udsigten) så skulle det i hvertfald være helt tip top i orden. Vi kiggede bl.a. på brudebukketter på nettet og de kunne ikke bruge dem som kostede under 1500,-.

Jeg prøvede at forklare dem at det havde vi hverken råd eller lyst til at bruge så mange penge på, og til det svarede de at så ville de hellere vente med at blive gift til de havde råd.

Jeg fortsatte med at forklare dem at lige meget om jeg havde råd så ville jeg aldrig vælge en så dyr løsning for det er bare ikke mig. Lige meget hvor meget jeg prøvede så kunne de slet ikke forstå det. Det syntes jeg var vildt!

Men nu holder vi den fest vi vil, de bliver inviteret og så må de jo se om det er fint nok til dem.

Netop dette, er det jeg har oplevet :huh:

Og jeg må indrømme jeg har faktisk aldrig nogensinde, når jeg tænker over det.. dagdrømt om et bryllup andet end i et forsamlingshus :lol:

Når fordi det aldrig er blevet gjort i min familie, når der har været fest, så har det altid været i et forsamlingshus, og har været en abefest uden lige :biggrin:

Og det er det jeg ønsker, jeg ønsker heller at inviter flere af den jeg holder af, til at komme og fejrer den dag hvor jeg siger ja til den mand jeg elsker over alt på jorden, end at skærer så meget ned i gæstelisten, for at få råd til at holde det på et slot :)

Jeg vil igen sige TUSIND tak for alle jeres svar, der er noget trygt i af vide at jeg ikke er helt unormal, og den eneste med de følelser, som flere af jer skriver, det er trods alt JA'et der er det vigtigste ()()

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er én ting (Ja'et) men noget andet er at en fest bliver hverken dårligere eller bedre at at blive holdt på et fint feststed end i et forsamlingshus. Jo der kan være noget med udsigt, betjening etc. men man kan jo også komme derhen hvor alt er så fint og flot at folk ikke tør røre sig, er bange for at ødelægge noget og jeg fristes til at sige at det bliver for formelt men det er så ikke hvad jeg oplever. Rammerne er naturligvis vigtige men ikke alfa og omega. Jeg spiller af og til på samme steder indenfor ganske kort tid ligesom man altid kan huske tilbage når man kommer ud på steder og i forsamlingshuse hvor man har været før. Det er vidt forskellige fester alligevel for rammerne er ikke meget bevendt uden selskabet og gæsterne som trods alt er dem der sammen med jer er afgørende for at festen bliver god.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal holde vores i et selskabslokale, og vores hovedret er buffet.. Det ser jeg slet intet galt i..

Vi har valgt denne løsning af flere årsager:

1: Økonomi, vi ville slet slet ikke kunne holde bryllyp for vores budget hvis vi skulle holde festen på kro, hotel osv..

2: Kontrol freaken her kan få det lige som jeg ønsker, og jeg er selv med til ALT pånær at lave maden..

3: De fine fester på hoteller, kroer osv er bare slet slet ikke os. Vi ønsker en uhøjtidelig, afslappet dag, og ønsker den skal afspejle os som par..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Man kan sagtens holde bryllup i forsamlingshus... vi skal holde vores bryllup i et forsamlingshus.. og også have buffet / ta selv bord :) Vi holder kombineret bryllup og 30 års fødselsdag, men selv hvis vi kun havde holdt bryllup alene, så havde vi stadig valgt at gøre det på nøjagtig samme måde.

Vi er ikke til alt det der vildt fornemme noget, og i forsamlingshus kan vi få det præcist som vi gerne vil...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer