MalFri

Mærkeligt ?

9 posts in this topic

I forbindelse med vores vielse skal vi bruge nogle ting fra vores ekskærester, MEN vi har været sammen i næsten 6 år så det er udryddet.

Har i nogle ideer?

P.s det skal brændes som symbol på at vi lægger vores tidligere liv bag os.

0

Annonce ♥

Kan I ikke grave nogle gamle billeder frem af jeres exkærester, som i evt. kan bruge? Selvom min mand og jeg har været sammen i 8 ½ år, kan jeg stadig finde billeder af min exkæreste i nogle af mine forældres gamle fotoalbums, det er billeder fra forskellige ting vi har været til sammen med mine forældre.

Hvis det er umuligt for jer at finde ting fra jeres exkærester, kunne i måske spørge om det var okay hvis i istedet brændte nogle ting der minder jer om dem? F.eks. en bestemt stykke tøj i brugte meget da i kom sammen med exkæresten, en cd, eller noget andet der vækker minder om jeres tidl. forhold.

0

Bliver da helt nysgerrig! :)

Er det en bestemt tradition i har i forbindelse med jeres tema? Har nemlig aldrig hørt om det før :)

Det er nu ikke fordi jeg har så mange forslag! Men evt. noget der minder om, eller en ting fra et rejsemål, et menu kort fra en café i kom meget på el. lign!

Eller skal det være en fysisk ting, som ekskæresten har ejet?

0

Hvis det skal være noget exkæresterne har ejet - så har jeg nok ik de vilde ideer, det er vel begrænset hvad man tager med sig som er decideret den andens part... (med mindre man er lidt langfingret :lol: )

Men hvis det skal/må være noget man har fået af exkæresterne - kunne det være smykker, cd'er, breve, tøj - eller hvad med pynteting? Jeg har masser af smykker fra exkærester, som jeg bare ikke tænker over er fra dem, måske du har noget i gemmerne du har gemt & glemt? :)

0

Annonce ♥

Det behøver ikke være noget direkte fra dem. Vi har ingen billeder da vi vores tidligere forhold ikke har været noget særligt.

LineogAsh

Vi skal vies i ase troen og der er det en tradition

0

Spændende :biggrin:

0

Hvad er grunden til at der skal brændes noget fra jeres exkærester? Nu har jeg lige været ved at læse Forn Siðr's vedtægter, og deri står ikke at det at brænde exkærestens ting er en del af vielsesritualet, det bliver faktisk slet ikke nævnt overhovedet.

Men jeg ved ikke om din kommende mand er medlem af en anden forening (hvis der er flere), og det så derfor er en del af jeres vielsesritual?

Jeg tænker bare, at hvis ikke det er en nødvendig del af vielsesritualet, så kunne man måske brænde noget andet, hvis i gerne vil have symbolikken med bålet med. Man kunne måske så brænde en ting fra før man mødtes, som en slags symbol på at i nu begynder "et nyt liv" sammen. Eller noget i den stil.

Edited by LaH
0

Han er medlem af både forn sidr og Aarhus blotlaug. Det var goden (han der skal vie os) der har det med. Der er ingen regler for hvordan en vielse skal være. Men jeg kan godt lide ideen om vi brænder vores tidligere "kærlighesliv" væk og starter på den frisk.

0

Annonce ♥

men det var nu en god ide med at tage hvilket som helst fra livet før hinanden

0