Anell

Stop neglebidning

6 indlæg i dette emne

Kære Zillaer.

Jeg harbrug for jeres altid gode råd til at stoppe min frygtelige neglebidnig.

Men hvordan?

Jeg vil gerne have pæne negle til den store dag,

Jeg ved godt, at man kan få lavet negle,men det nægter jeg, fordi jeg har en holdning om, at hvis jeg vil have pæne negle, så må jeg lade være at bide dem.

Nogen der har gode råd.

Jeg forsøger virkelig at tage mig selv idet, og det lykkedes også langt hen af vejen, men nogen gange så tænker jeg ikke over det, også er dages kamp jo allerede spildt, når jeg kommer til at tænke på det bagefter.

Råd søges, kom endelig med dem, og hvad i har gjort?

Kh Anell

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har du prøvet det der stop neglebidning fra Malava? Jeg er også seriøs neglebidder, men det er den grimmeste jeg har smagt indtil videre. Jeg kan sagtens spise neglene alligevel, men det er mere en reminder. Jeg kæmper også, men hvis du først kommer en pæn neglelak på(selvom neglene ikke er lange), og så derefter malava, så prøver jeg ihvertfald at gøre en større indsats for at lade være..

0

Del dette indlæg

Nu er jeg jo uddannet negleteknikker, men jeg er også selv neglebidder.. Jeg kan godt forstå holdningen om at det må jeg altså selv have rygrad til at kunne stoppe, men sanmtidig så forstår jeg ikke at man ikke vil have noget hjælp til det.... Hvis man får lavet negle, så har man ganske enkelt ikke mulighed for at bide dem, og dermed kommer man lettere ud af vanen.... Jeg har mange kunder som der tidligere har været neglebidder, men nu er stoppet pga. neglene... DET VIRKER....

Det er bare min mening... Samtidig så er det en gang i livet man skal giftes og have taget ringbilleder osv... er det ikke ærgerligt at man senere måske sidder og ærger sig over billederne med sine nedbidte negle, når mulighederne er så store for at de kunne være super smukke....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså, jeg plejede at bide mine negle også, nu har jeg lange flotte negle, hele tiden... Jeg ved ikke om min metode vil hjælpe dig, men den er som følger:

Jeg fandt at grunden til jeg fik bidt/pillet negle var når jeg opdagede et lille hak eller lignende eller når de knækkede lidt så kunne jeg ikke lade dem være. Så jeg gjorde simpelthen det at jeg gik i matas og købte en negleklipper og en neglefil, og dem har jeg på mig 24/7!! (og det mener jeg!!) Så vær gang det er bare det mindste man kan pille i så tvinger jeg mig selv til at klippe det af og file det pænt ned, eller bare file hvis det er småt. På den måde gav jeg aldrig mig selv muligheden for at pille eller bide.

Hvis du senere skulle opleve negle der knækker eller er bløde og svage, så vil jeg anbefale kogende vand og citronsaft. Put det i en lille skål, og vent til vandet kun LIGE er blevet koldt nok til at du kan have fingrene i det i et par sekunder. Så bliver du bare ved at at tage fingrene op og ned i vandet så længe du kan holde varmen ud, indtil vandet er så koldt at det er intet problem at have fingrene i det overhovedet. Det virker altid for mig.

Håber det var til lidt hjælp

Xaksia

0

Del dette indlæg

Jeg står med samme dilemma som dig. Jeg har prøvet de der go negl-produkter, men det resulterede i jeg ikke kunne spise noget når jeg havde det på, fordi alt begyndte at smage af det. Og jeg bed neglene alligevel..

Jeg kender 3 mulige årsager til det, som jeg har gået ud fra, og som har virket godt til at jeg ikke længere bider negle hele tiden - nu er det sjældent det sker.

:cheerleader3:

1. hvis en af de andre negle knækkede, så fik jeg lidt en "nå det er ligemeget"

- det har jeg løst ved at spise kalktabletter og vitaminpiller. Det gør der skal meget mere til før de knækker, og når de alle ser flotte ud, er det nemmere at lade være med at bide dem.

2. Kedsomhed - mange bider negle når de ser tv eller keder sig generelt.

- Idle hands is the devils playground - eller hvordan den er - hvis man holder hænderne beskæftiget, resulterer det automatisk i at man ikke bider så meget negle - selv spiller jeg klaver, strikker og den åbenlyse; sidder med den bærbare på nettet imens jeg ser fjernsyn :lol:

3. Nervøsitet - At bide negle på, er en måde at afskærme munden, i situationer hvor man er nervøs over det man skal sige/ ikke ved hvad man skal sige, etc. Det kan der jo være mange forskellige grunde til man er, alt efter de pågældende situationer, men så kan man tænke over hvorfor man er nervøs - og se om man kan undgå situationen - ellers huske på at man ikke er et lille barn der er nervøs og står og bider sine negle imens de voksne skælder ud, men at man er voksen og præcis lige så meget værd som dem man snakker med - uanset status.

Det kan selvfølgelig også være at årsagen ligger dybere end det.

Men man kan ihvertfald nedsætte risikoen for at bide neglene i stykker ved at holde neglene sunde, hænderne beskæftigede og måske undgå situationer der gør en nervøs.

Derudover har jeg selv haft falske negle et par gange, hvorefter mine egne var blevet rigtig lange, men pga limen var de ikke så stærke, så der gik aldrig længe efter jeg havde fjernet de falske, at mine egne begyndte at knække. :td:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer