Kommende fru vinkelgaard

Min tarvelige svigerinde :(

9 indlæg i dette emne

for at gøre en laaang historie kort så har min H2B og jeg, ikke så meget med min svigerinde at gøre fordi der er sket nogen ting som gør at H2B ikke tør stoler på sin søster længe, det er noget med penge (desværre), nogen penge som hun mere eller mindre, har stjålet fra ham, hun har fyldt ham med løgne og sviner alle omkring sig til, tingene ikke lige passer hende, hun gør alt hvad hun kan for at udstille H2B som det værste menneske der kan gå på to ben tiltrods for han aldrig har gjort andet end at hjælpe hende på alle tænkelige måder, men på trods af alt er hende og hendes kæreste inviteret til vores bryllup fordi hun min H2B´s søster....

min svigerinde og hendes kæreste havde planlagt bryllup som skulle være her den 30 juni, desværre måtte de aflyse selve festen da de ikke havde økonomi til det, det var der nogen der synes var rigtig synd og folk gik i gang med at arrangere overraskelser til dem så de stadig ville kunne få en fantastisk dag, ja det ville ikke blive helt efter deres ønsker men jeg synes nu stadig det er en stor og gavmild tanke at andre ønsker at give dem den bedst mulige dag, desværre havde min svigerinde ikke helt samme mening, i stedet for at blive glad da hun fandt ud af det, gik hun op i en spids og sendte en sviner uden lige til min svigermor, de har droppet kontakten til deres toastmaster fordi han også deltog i det :huh: det endte så med at de aflyste ALT...

MEN fredag aften fik vi så afvide at min svigermor havde fået en sms om at de skulle på rådhuset i går kl 11 og at det kun var forældre der var inviteret... hmm.... fint nok.... i går eftermiddags finder vi så ud af at det IKKE kun var forældrene der havde været inviteret :td: H2B føler sig meget såret, skuffet og ked af det og han går nu og overvejer om han overhovedet har lyst til at de skal deltage i vores bryllup for hvis han ikke betyder nok for hende til at deltage i hendes, så betyder han jo heller ikke nok til at hun skal deltage i vores for hvem har lyst til at have folk med som man ikke har nogen betydning for....

Det skal siges at han i dag har skrevet en tekst han vil sende til hende hvor han bla. skriver at gælden bliver strøget men at der ingen hjælp er at hente her længere og han stiller hende spørgsmålet om hvor vidt hun skal være en del af vores dag.....

hele situationen gør mig rigtig ked fordi jeg ved hvordag det påvirker ham og fordi de to før i tiden, havde det bedste og tætteste forhold man kan finde imellem søskende...

jeg undskylder for mit bræk indlæg men måtte bare dele det med andre, det påvirker hvad der burde være en lykke tid, på en rigtig skidt måde.... :(

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Av av , du får en :bearhug:

Jeg kan ikke rigtig komme med de store bevingede ord, men det er da helt sikkert noget positivt at din h2b gør noget ved sagen og fortæller sin søster hvad han føler. At gå og tie det ihjel løser i hvertfald ingen problemer. :hug:

0

Del dette indlæg

pyyha.... altså....... sikke noget... det må godt nok være svært for jer begge to. Og så at skulle overveje en sådan beslutning op til jeres store dag.

Hvor er det trist når det går sådan i en familie. Jeg såmænd godt forstår din H2B, at han overvejer om de skal med eller ej. Og at de må være en træls beslutning at skulle tage.

Jeg kan nok ikke rigtigt give et råd udover at han skal lytte til sit hjerte mere end til den retfærdighedssans vi jo alle har i os. Han skal tænke over om han har det sådan fordi han selvfølgelig og forståeligt nok er såret. Han skylder sig selv at mærke efter om han virkelig føler indeni hjertet at de ikke skal med eller om det vil betyde noget for ham at de er med og om han vil fortryde.. Det er det eneste jeg kan råde jer til eller tænker om det... ( bortset fra hun da er et utaknemmeligt skarn der sådan bliver fornærmet over at de der holder af hende ofrer så meget og giver hende en fest... tsk tsk )

:bearhug::hug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

I weekenden brugte H2B og jeg 6 timer på at snakke om det... der er nu sket det at han har haft noget kontakt med sin søster og de er kommet frem til at de vil forsøge at få et tåleligt forhold til hinanden og at den gæld hun har til H2B er slettet for han kan ikke komme videre ellers men hun har samtidig fået af vide der fremover ikke bliver noget hjælp at hente hos os, han har også besluttet at de skal med til vores bryllup så nu håber jeg på at vi får en god dag og at der ikke bliver noget drama....

tusind tak for jeres svar og knus :)

0

Del dette indlæg

Det lyder ikke absolut ikke som en sjov situation. Til gengæld synes jeg I har løst den på en god måde. Jeg synes, at når man oplever at andre gør noget, der gør en vred/ked af det, så er det ofte en god løsning 1) at snakke med den der har gjort en ked af det/vred, fortælle, hvordan det føles når x gør/siger xxxx, og så 2) handle med udgangspunkt i sine værdier, altså ikke med baggrund i følelsen (vrede, bitterhed). Det føles så meget bedre når man senere ser tilbage på hændelsen! Det lyder som I/din H2B har gjort det sådan, og handlet på en måde han kan stå inde for. Håber jeres planlægning og bryllup forløber smertefrit fra nu af!

Redigeret af tantogfjas
0

Del dette indlæg

Jeg kan ikke rigtig komme med de store bevingede ord, men det er da helt sikkert noget positivt at din h2b gør noget ved sagen og fortæller sin søster hvad han føler. At gå og tie det ihjel løser i hvertfald ingen problemer. :hug:

Enig men jeg tror helt ærligt heller ikke på at det løser noget at kommunikere via SMS fremfor at tage tyren ved hornene og tage den pr. telefon eller face to face. :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Enig men jeg tror helt ærligt heller ikke på at det løser noget at kommunikere via SMS fremfor at tage tyren ved hornene og tage den pr. telefon eller face to face. :)

igennem de 1 ½år det har stået på har H2B flere gange forsøgt at snakke med hende over telefonen og forsøgt at få en samtale igang ansigt til ansigt men det eneste der er kommet ud af det er at han er blevet svinet til over tlf og hun ville ikke mødes ansigt til ansigt med mindre de mødtes som venner, hun ville ikke snakke om problemerne, så desværre har eneste mulighed for kommunikation været over mail, hvilket vi bestemt heller ikke er tilhængere af fordi man nemt misforstår de ting der bliver skrevet.... :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer