sally24

Hjælp til at lave bryllupskage

5 posts in this topic

Jeg har fået lov til af kæresten at prøve at lave bryllupskagen. Jeg elsker at bage og håber min søster vil hjælpe mig da hun også er god til at bage. Men har kun til at begynde med fået lov til at lave en prøve kage.

Jeg kunne godt tænke mig at den skal laves som cupcakes eller mini kager, men jeg mangler simpelthen en opskrift. Og gerne en nem en. Min tålmodighed er nemlig ikke vildt god, og jeg har heller ikke en masse redskaber.

Er der nogen af jer der ligger inde med en god og nem opskrift der vil hjælpe??

0

Annonce ♥

Jeg lavede disse BLÅBÆRCUPCAKES forleden, dem synes jeg var ret lækre :)

0

Verdens nemmeste bananmuffins

12 stk

3 æg

2dl sukker

2tsk bagepulver

2tsk vanilje (eller korn fra en 1/2 vaniljestang)

2dl mel

100 gram smeltet smør

2 modne bananer

Æg og sukker piskes - pisk alle de andre i ingredienser i - bland bananerne i tilsidst...

Kom i smurte små forme - og bag ved 175grader i ca. 15 min (kommer meget an på ovn osv - tjek med en nål/gaffel/kniv)

De smager MUMS... Plejer at komme en firkant marabu chokolade på hver lige når de kommer ud af ovnen, efter et par minutter kan det snøres ud.. Men til festlige lejligheder laver jeg gerne en chokolade ganache og sprøjter på... Den kan laves på mange forskellige måder - en nem en er:

100gram smør (rigtigt smør)

100 gram flormelis

100 gram smeltet chokolade

50 gram smeltet nougat

Pisk smør med flormelis.. Tilsæt det smeltede nougat og chokolade mens der piskes... Stil evt lidt på køl inden det sprøjtes på...

0

Det gode ved banan er at det ikke sådan bliver en tør krummet omgang

0

Annonce ♥

Hej. besøg specialkøbmanden fysisk eller på www.specialkoebmanden.dk de har en masse ideer. Ellers så besøg www.kagebutikken.dk de har også en million forskellige ideer og kageforme og meget mere. bruge disse leverandører når jeg skal lave festkager. kagebutikken, er virkelig god mht service, man kan ringe til ejeren -næsten døgnet rundt og de er meget hjælpsomme.

0