nette03

Pris på middagen?

14 indlæg i dette emne

Vi har hyret en kok til at lave to retter mad til vores bryllup. Vi bliver ca. 45 personer.

Forretten bliver tallerkenanrettet og formentlig med noget bagt laks og lidt lækkert tilbehør til.

Hovedretten bliver buffet. Vi regner med 2 slags kød og så forskellige tilbehørs-ting til.

Nu ved jeg godt det handler om hvilke råvarer man bruger osv. Men jeg er altså lidt i tvivl om, hvad man kan få for pengene.

Mit spørgsmål er så, om man ikke godt kan få en rimelig god 2 retters middag for 45 pers. til 10.000 kr.? Synes altså det er meget svært at vurdere!

Redigeret af nette03
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har hyret en kok til at lave to retter mad til vores bryllup. Vi bliver ca. 45 personer.

Forretten bliver tallerkenanrettet og formentlig med noget bagt laks og lidt lækkert tilbehør til.

Hovedretten bliver buffet. Vi regner med 2 slags kød og så forskellige tilbehørs-ting til.

Nu ved jeg godt det handler om hvilke råvarer man bruger osv. Men jeg er altså lidt i tvivl om, hvad man kan få for pengene.

Mit spørgsmål er så, om man ikke godt kan få en rimelig god 2 retters middag for 45 pers. til 10.000 kr.? Synes altså det er meget svært at vurdere!

Hej ;)

Ja, det vil jeg bestemt mene at man kan :) Er uddannet cater og vi har en buffet menu der starter på 149 kr og den er lækker :metteholm

Den dyreste af vores sandart buffet menuer koster 219 kr og den er også super lækker :thumbsupsmileyanim:

Så det vil jeg sige at det kan du godt, og hvis han er uddannet og arbejde et sted, kan han højst sandsynligt også få nogle af

madvarene billigere end almindelige husmødre kan :loveshower:

Så jeg syntes ikke du skal være bekymret for om det er nok penge, det syntes jeg det er :):7himmel:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har hyret en kok til at lave to retter mad til vores bryllup. Vi bliver ca. 45 personer.

Forretten bliver tallerkenanrettet og formentlig med noget bagt laks og lidt lækkert tilbehør til.

Hovedretten bliver buffet. Vi regner med 2 slags kød og så forskellige tilbehørs-ting til.

Nu ved jeg godt det handler om hvilke råvarer man bruger osv. Men jeg er altså lidt i tvivl om, hvad man kan få for pengene.

Mit spørgsmål er så, om man ikke godt kan få en rimelig god 2 retters middag for 45 pers. til 10.000 kr.? Synes altså det er meget svært at vurdere!

Hej ;)

Ja, det vil jeg bestemt mene at man kan :) Er uddannet cater og vi har en buffet menu der starter på 149 kr og den er lækker :metteholm

Den dyreste af vores sandart buffet menuer koster 219 kr og den er også super lækker :thumbsupsmileyanim:

Så det vil jeg sige at det kan du godt, og hvis han er uddannet og arbejde et sted, kan han højst sandsynligt også få nogle af

madvarene billigere end almindelige husmødre kan :loveshower:

Så jeg syntes ikke du skal være bekymret for om det er nok penge, det syntes jeg det er :):7himmel:

Det lyder bare rigtig godt!

Og ja hun er uddannet og kan få madvarerne lidt billigere :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har hyret en kok til at lave to retter mad til vores bryllup. Vi bliver ca. 45 personer.

Forretten bliver tallerkenanrettet og formentlig med noget bagt laks og lidt lækkert tilbehør til.

Hovedretten bliver buffet. Vi regner med 2 slags kød og så forskellige tilbehørs-ting til.

Nu ved jeg godt det handler om hvilke råvarer man bruger osv. Men jeg er altså lidt i tvivl om, hvad man kan få for pengene.

Mit spørgsmål er så, om man ikke godt kan få en rimelig god 2 retters middag for 45 pers. til 10.000 kr.? Synes altså det er meget svært at vurdere!

Hej ;)

Ja, det vil jeg bestemt mene at man kan :) Er uddannet cater og vi har en buffet menu der starter på 149 kr og den er lækker :metteholm

Den dyreste af vores sandart buffet menuer koster 219 kr og den er også super lækker :thumbsupsmileyanim:

Så det vil jeg sige at det kan du godt, og hvis han er uddannet og arbejde et sted, kan han højst sandsynligt også få nogle af

madvarene billigere end almindelige husmødre kan :loveshower:

Så jeg syntes ikke du skal være bekymret for om det er nok penge, det syntes jeg det er :):7himmel:

Det lyder bare rigtig godt!

Og ja hun er uddannet og kan få madvarerne lidt billigere :)

Så syntes jeg ikke du skal være bange for noget. Så jeg er sikker på det bliver fantalastisk :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal give 13.000 for mad til 50 pers ( også kun forret og hovedret), han er uddannet kok, og har en fantastisk restaurant. Så syns ikk du skal bekymre dig. Du har bare været heldig at finde en der ikke tager overpris ;-) og er 100 på at jeres mad blir suveræn... :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal give 13.000 for mad til 50 pers ( også kun forret og hovedret), han er uddannet kok, og har en fantastisk restaurant. Så syns ikk du skal bekymre dig. Du har bare været heldig at finde en der ikke tager overpris ;-) og er 100 på at jeres mad blir suveræn... :-)

Vi har ikke fået nogen fast pris, men 10.000 kr. er hvad vi har i budgettet til det, og så skal kokken lave mad ud fra det. Men i forhold til, hvad I skal give, er det vist ikke helt skævt så :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også hyret en kok til at komme ud og tallerkenanrette en 4 retters menu til 30 personer. Det skal vi give 10.000 kr. for, så synes vi har fået en god pris.

Ja det lyder da til at være en MEGET rimelig pris :)

Hov, tastede forkert. Prisen er for tallerkenanretning til 40 personer.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uden at generalisere, for det kan man ikke, så får man ofte en bedre løsning ved at have en kok (eller en kogekone) på stedet til at lave maden end hvis man køber en standardmenu fra et cateringfirma. Fordi maden ofte tilberedes mere individuelt. Der er så også, skal det retfærdigvis siges cateringløsninger hvor firmaet kommer ude på stedet og laver andet end opvarmning (anretning).

Mit bud er at I nok ikke kan holde en pris under 200 kr. kuverten og at det nok snarere hedder 2-300 kr. så mon ikke det kan holdes på de 10.000.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som en fin pris. Vi skal give 338 kr/person for velkomstdrink, tallerkenanrettet forret, buffet med 3 slags kød, 2 slags kartofler, 2 slags salataer og 2 sovser. Kaffe og the og natmad.

Det synes jeg godt nok lyder billigt, når I både får velkomstdrinks, natmad osv. med også :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uden at generalisere, for det kan man ikke, så får man ofte en bedre løsning ved at have en kok (eller en kogekone) på stedet til at lave maden end hvis man køber en standardmenu fra et cateringfirma. Fordi maden ofte tilberedes mere individuelt. Der er så også, skal det retfærdigvis siges cateringløsninger hvor firmaet kommer ude på stedet og laver andet end opvarmning (anretning).

Mit bud er at I nok ikke kan holde en pris under 200 kr. kuverten og at det nok snarere hedder 2-300 kr. så mon ikke det kan holdes på de 10.000.

Jeg synes 300 kr. pr. kuvert er meget når det "kun" er to retter - igen afhænger det selvfølgelig af råvarerne - men jeg håber snarer på 200 kr. kuverten, og satser på, at vi kan få en fornuftig middag ud af det alligevel :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer