nette03

Hvor tidligt kan man hente blomster?

11 indlæg i dette emne

Jeg kan se på vores tidsplan i dagene op til brylluppet, at jeg ikke har tid til at hente blomster fredag. Så jeg går og spekulerer lidt over, om det er for tidligt at hente dem hos blomsterhandleren torsdag? Altså selvfølgelig kommer de til at stå mørkt og køligt til fredag, hvor vi skal pynte op... Men kan afskårne blomster godt holde sig pæne helt fra torsdag til lørdag?

Jeg har i øvrigt lige lavet en prøve på brudebuketten - det var overraskende nemt :) men nu skal jeg jo heller ikke have en stramt bundet buket, for det ville nok have været noget sværere :wink:

I får lige et billede (jeg regner egentlig med at skulle have mørk pink og gammelrosa blomster, også med callaer imellem... Men synes faktisk de orange roser er meget fine, så måske det bliver en multifarvet buket :) )

post-51033-0-08547400-1343385396.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi henter også vores torsdag og nogle af dem er endda kommet hjem til blomsterhandleren tirsdag, så vi er sikre på, at de er sprunget ud.. Vi fik at vide, at vi sagtens kan lave dekorationerne torsdag, så der ikke er så meget stress fredag

BTW - hendes råd: Tværsnit og i varmt vand og ikke koldt.. hvorfor ved jeg ikke.. jeg tror det har noget med den slimhinde at gøre, som bliver dannet over snittet.. Men torsdag er i hvertfald intet problem! :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi henter også vores torsdag og nogle af dem er endda kommet hjem til blomsterhandleren tirsdag, så vi er sikre på, at de er sprunget ud.. Vi fik at vide, at vi sagtens kan lave dekorationerne torsdag, så der ikke er så meget stress fredag

BTW - hendes råd: Tværsnit og i varmt vand og ikke koldt.. hvorfor ved jeg ikke.. jeg tror det har noget med den slimhinde at gøre, som bliver dannet over snittet.. Men torsdag er i hvertfald intet problem! :)

Hvor fedt - så bliver det nemlig ikke så stressende fredag :) Ja jeg har godt hørt noget om, at de ikke må stå i koldt vand.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

hvorfor vil du have dem tidligt? Jeg får brudebuket hentet kl. 10-11 og vi skal vies kl. 12.30 og mine dekorationer til bordene kommer kl. 14 og vi går til bords kl. 18

For mit vedkommende fordi jeg selv laver dekorationerne og derfor ikke kan stå med dem om lørdagen :) Desuden så vil jeg helst lave dem torsdag, når de nu intet problem har med at stå så længe :) Det har jeg så delvist valgt blomster efter, for jeg VED at der nok dukker nogle gøremål op fredag, som ikke er med på listen og jeg VIL simpelthen ikke stresse så tæt på brylluppet :)

Brudebuketten får jeg så leveret imellem kl. 11 og 12, for så har jeg tid til at rette på make-uppen, hvis jeg begynder at tude over den :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvorfor vil du have dem tidligt? Jeg får brudebuket hentet kl. 10-11 og vi skal vies kl. 12.30 og mine dekorationer til bordene kommer kl. 14 og vi går til bords kl. 18

Ja jeg skal også selv arrangere blomsterne om fredagen ude ved den spejderhytte hvor vi skal holde festen. Og jeg skal selv lave brudebuket og knaphulsblomster fredag aften. Så jeg tror egentligt at jeg får nok at se til om fredagen - derfor ville det være smartest at kunne hente blomsterne torsdag, hvis de kan holde... Og det tyder det jo heldigvis på, at de godt kan :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi henter også blomsterne til kirken om torsdagen, det bliver vi ganske enkelt nød til, ellers får jeg stress.. Vi skal jo giftes midt imellem helligdage, så vi skal enten hente dem torsdag eller lørdag morgen/formiddag, og det bliver så torsdag, ellers skal jeg bare stresse over de blomster, og det gider jeg altså ikke.. Så kommer de bare ud til min mor og står på hendes værelse , som er oprindelig er en del af garagen, så der er ikke isoleret, og er derfor altid køligt..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer