sgplcamilla

Camilla og Christians byllupsberetning 28.07.2012 <3

14 indlæg i dette emne

Camilla og Christian - 28. Juli 2012

Så oprendt dagen, og sikke en dag, bare trist den allerede er ovre, for den var ubeskrivelig fantastisk og helt vidunderlig. Så mange måneders planlægning og så er den bare væk i løbet af nogle timer :boohoo: Men hvor skal man starte og hvor skal man slutte?!?!?

Dagene op til, var lidt hektiske, fordi jeg kæmpede med tiden om at blive færdige med bordkort m.m., og alt skulle afleveres til feststedet om onsdagen, dog aller seneste torsdag, så det gjorde ikke godt mod stressen... Men heldigvis var Christian så sød og hjælpe mig, så alt hvad jeg kunne sætte ham til det gjorde han. Kunne virkelig ikke havde gjort det uden hans hjælp, og også pga. af ham, fik vi afleveret alt til feststedet til tiden, og jeg kunne slappe af både onsdag og torsdag aften, tak skat :kiss::a1221:

Men min brylupsberetning vil jeg starte med fra om fredagen....

Fredag:

Som nogen af jer der har fuldt med i min planlægning ved at jeg/vi iforbindelse med vores søns 1 års fødselsdag, besluttede at jeg selv skulle lave vores bryllupskage. Så hele fredagen stod på netop denne opgave....

Jeg havde aftenen inden gjort alt alt klart - dvs. pakket mine ting og Caspers ting, fordi vi skulle sove hos mine forældre fra fredag til lørdag, som man nu gør ifølge traditionen... Desuden havde jeg også pakket alt til kagen - så hele spisebordet det boomede med bryllupsting... :biggrin:

Ca. kl. 10.00 kørte jeg hjem til mine forældre, for der skulle jeg lave kagen - min far havde lånt et køleskab, som kagen skulle stå i, så den ikke kom til at smage af madrester (hvis den skulle have stået i mine forældres køleskab fyldt med alm. dagligvarer).... I mens jeg var hos mine forældre og bage, tog Christian sig pænt af Casper :thumbsupsmileyanim: Jeg skulle ikke både bage og lytte efter ham når han sov, og tage mig af ham når han var vågen - det var virkelig en lettelse, for ellers havde jeg sikkert aldrigt nået det...

Jeg startede med at lave bundene, hele 5 gange skulle bageformen ind i ovnen - men kl. 12.00 måtte jeg stoppe, for kl.13.00 havde jeg en aftale hos frisøren som skulle plukke mine øjenbryn :blink: Av det gjorde ondt, men resultatet blev, og lidt selvforkælelse måtte jeg have :biggrin: Hvilket jeg også fik om onsdagen, for der fik jeg lavet negle, 45 minutter hvor det kun drejede sig om mig, herligt, tihi :biggrin:

Men da brynene var rettet, tog jeg atter hjem til mine forældre for at fortsætte kage projektet :metteholm Nu skulle fyldet laves, kagerne skulle samles og på køl inden smørcremen skulle på. I mellem dette tidsunkt tog jeg hjem ti Christian og casper, pakkede bilen med de sidste ting, og fik Christian og hans forlover (som var kommet i mellem tiden) til at køre mig og Casper hjem til mine forældre...

vi fik aftensmad, og så kunne kage projektet fortsætte. For nu skulle smørcremen laves og kagen overtrækkes med denne. Men så begyndte problemerne at komme - for Casper ville ikke sove, og så kom tårerne og stressen :boohoo::help:

Hele dagen havde jeg bagt selv, selvom min far havde lovet han ville hjælpe, men de havde åbenbart også haft travlt, bl.a. med at pynte kirken.... Men heldigvis nu hvor Casper ikke ville sove, overtog min far ham, så jeg kunne fokusere på kagen...

Langt om længe blev kagen opsmurt med smørcreme, og den kom atter på køl... Imens den stod der, kørte min mor og jeg i Bilka for at købe strømper. Dette havde jeg ikke fået gjort, fordi min mor havde anbefalet nogle super lækre nogen som jeg ikke kendte mærket på, så det blev til kl.21.00 dagen inden den store dag :c166:

Kl. 23.00 gik jeg endelig igang med at pynte kagen med fondant og de blomster som Christian og jeg havde lavet om onsdagen... Mens jeg pyntede den, sad mine forældre og brødre i stuen og hygge med asti og chips, mens jeg skålede ude fra køkkenet... det er nu sjovt at huske tilbage på nu :biggrin: Kl. 00.30 var jeg ENDELIG færdig med alle 3 kager :thumbsupsmileyanim: Og så hed det også bare godnat herefter....

Her er et billede af det færdige resulatet....

post-54286-0-26301600-1344281994.jpg

Og så lige et nærbillede... Og som I nok kan se på nærbilledet, som er der skønhedsfejl, men det er første gang jeg laver sådan en kage, så er selv rigtig godt tilfreds med resultatet...

post-54286-0-57363000-1344282031.jpg

Følg min planlægsninstråd her

Redigeret af sgplcamilla
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noget jeg aldrig nåede at få om fredagen var nerver på, var slet ikke nervøs - men det er nok fordi jeg hele dagen kun tænkte på kagen, at den skulle være færdig, og så måtte jeg bare slappe af bagefter.... Men der tror jeg nok der er mange andre der har haft nerver på, men ikke jeg. Og det er jeg nu også glad for, for ellers så var jeg ikke blevet færdig med kagen, og så havde jeg sikkert også trillet flere tåre....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uuuuh jeg har glædet mig til din beretning Camilla - jeg har fulgt dig hele vejen i opture og nedture og ser nu frem til at følge din store dag!

Sikke en flot kage du har fået lavet, den er utrolig smuk i al sin "enkelthed"!

F5!!!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lørdag den 28. juli 2012

Så kom den store dag endelig - den som jeg havde ventet på i hele 11 måneder. 11 måneder hvor jeg havde planlagt vores store dag. Dagen startede dog ikke med solskin, men skyet, som blev til regn, regn og atter regn fra kl. 9.00 til 14.30 - det stoppede som jeg skulle i kjolen. Bedre timing kunne ikke have været bedre.

Casper og jeg sov som sagt hos mine forældre, så vi sov inde på min brors værelse - så bare det at jeg skulle sove i samme rum som Casper, fortæller jer allerede bare lidt om hvor længe jeg fik lov til at sove til... Kl. blev 6.30 så vidt jeg husker :huh: Mor her kunne sagtens have brugt et par timer mere i drømmelang, men det måtte hun ikke ifølge sin søn :7himmel:

Nå, men op mor hed det så... Vi gik op i stuen og så lidt tv, og Casper fik lov til at lege lidt. Og kl.7.30 kom min mor op i stuen også, og derefter begyndte huset så småt at vågne.

Jeg var stadig ikke nervøs, jeg slappede bare godt af, og nød morgenmaden med familien...

Kl. blev 9.30 og det var på tide for mig at komme i bad, fordi min veninde (som er frisør) ville komme omkring kl.10.30 og sætte mit hår og sminke mig.

Lige før min frisør veninde skulle komme, sendte Christian en sms til mig, hvori der stod, at 2 gæster havde meldt de ikke kom alligevel. Grunden var fordi hendes mor havde fået en blodprop om morgenen, og det var også forståeligt nok. Grædende ringede til Christian, da han sendte en sms mere, hvori der stod at endnu en havde meldt fra... Denne undskyldning kunne vi ikke godkende...

Jeg skyndte mig derfor at ringe til feststedet og melde 2 personer af - dette nåede jeg at gøre inde Christian sendte sin anden sms med et afbud. Men derefter gad jeg ikke ringe igen og bede dem om at fjerne endnu en tallerken.

Jeg prøvede så vidt muligt at få tårerne og de røde øjne væk, for så dette ikke kunne ses resten af dagen... Fik talt lidt med min veninde om morgen hændelsen, men som jeg også sagde til hende - det skal bare ikke ødelægge min dag!!! Og jeg glemte det også hurtigt..

Selv mens jeg fik håret sat m.m., havde jeg stadig ikke nerver på - jeg nød bare at blive forkællet igen igen, og hygge snakke med min veninde...

Kl. 13.20 ca. var vi færdige, og så begyndte resten af huset at stresse - dog stadig ikke bruden.. Jeg glædede mig bare og så frem til en virkelig hyggelig dag og blive gift med manden i mit liv ()()

Og så kom tiden hvor jeg skulle i kjolen :biggrin: Og det har jeg bare sådan set frem til og jeg har længste til at få min nye kjole på....

Til tilretningen af kjolen, fortrød jeg mit valg og fandt en anden kjole. Heldigvis var hun så sød i Åbenrå og hjalp mig, og det var ingen problemer. Og heldigvis fik jeg denne her følelse om det ikke var den rigtige kjole, inden den var blevet rettet og lagt op. Så skulle ikke betale ekstra, fik endda ca. 400 kr. retur fordi den nye kjole var billigere...

Men her er lige et kjolebillede, hvor min mor er i fuld gang med at binde mig i ryggen... Den første kjole havde lynlås, så det at den nye skulle bindes, var min mor jo ikke så glad for, fordi hun var bange for at hun ville gøre det forkert. Men det gik så fint.

post-54286-0-48758400-1344284375.jpg

Og så hed det afsted til kirken... Og mine forældres bil var blevet pyntet fint...

post-54286-0-72126500-1344284681.jpg

post-54286-0-01676700-1344284389.jpg

Og lige lidt billeder fra Christians påklædning..... Og hos ham måtte hans farmor hjælpe ham med manchterne, de ville åbenbart ikke som Christian ville... Christian havde åbenbart haft overskud til at invitere hans farmor, farfar, onkel og far til kaffe kl.12.00... Men det var et held, for de kunne ikke tjekke ind på hotellet før kl.15.00 hvor vielsen skulle stå, så de endte med at klæde om i vores lejlighed.

post-54286-0-83714900-1344284693.jpg

Og det færdige resultat, sikke flot han var :a1221:

post-54286-0-63458500-1344284705.jpg

Redigeret af sgplcamilla
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uuuuh jeg har glædet mig til din beretning Camilla - jeg har fulgt dig hele vejen i opture og nedture og ser nu frem til at følge din store dag!

Sikke en flot kage du har fået lavet, den er utrolig smuk i al sin "enkelthed"!

F5!!!!

Hvor sødt Conni, dejligt at høre at du har glædet dig til min beretning. Ja desværre har der været lidt nedture undervejs, men det hele endte med en kæmpe optur og det er trods alt det vigtigste :biggrin:

Tusind tak, er selv godt tilfreds med den. Og alle som så den, ikke kun gæster, men også dem fra feststedet troede det var en bager der havde lavet den. Og flere af gæsterne kom om aftenen og fortalte hvor lækker den var og hvor mange stykker de havde taget. En større ros kunne man ikke ønske sig.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Wuhu, beretning! :loveshower: Flot kage (godt valg af farve på blomsterne, he he) og smuk brud og gom :) Og ih, det er sgu lidt frustrerende med afbud på dagen. Jeg fik også en sms med to afbud mellem vielse og reception og kunne ikke nå at ændre opdækningen, så det ene bord havde kun 6 gæster og 2 tomme pladser :( Men hvad, det bliver jo alligevel altid fantastisk, sådan et bryllup :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Wuhu, beretning! :loveshower: Flot kage (godt valg af farve på blomsterne, he he) og smuk brud og gom :) Og ih, det er sgu lidt frustrerende med afbud på dagen. Jeg fik også en sms med to afbud mellem vielse og reception og kunne ikke nå at ændre opdækningen, så det ene bord havde kun 6 gæster og 2 tomme pladser :( Men hvad, det bliver jo alligevel altid fantastisk, sådan et bryllup :cheerleader3:

Tusind tak sommer2012 :biggrin:

De var virkelig også bare frustrerende med de afbud... 2 af afbudene nåede jeg at afmelde og få deres kuvert fjernet, men 2 fik jeg ikke afmeldt, så der var 2 borde, hvor der stod en tom stol m.m.. Det var meget underligt at kigge på, især det ene bord hvor der så kun saf 5 mand, men kunne ikke gøre noget ved det, og jeg ville heller ikke...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Turen til kirken og op af kirkegulvet

På vej om til kirken, spørger min mor mi om jeg er begyndt at blive nervøs, og faktisk først der kom neverne rigtigt frem, kunne ikke rigtigt svare hende, da jeg sad med tåre i øjnene - glædes tåre.

Lige pludselig gik det op for mig, at dagen var endelig kommet. Den dag man har drømt om og tænkt så mange gange på, både som lille pige og som kvinde. Det var en fantastisk følelse der kom igennem kroppen, og tanken om at man skulle giftes med den mand man elsker og faderen til min søn, var og er stadig den mest fntastiske tanke :loveshower:

Men nerverne fortog sig hurtigt igen - for da vi ankom til kirken og jeg skulle gå op til kirken, da var jeg ikke længere nervøs, kun glæde fyldte mine tanker og krop - nu ville jeg bare ind til min mand og blive gift. Meeeen det var alligevel ikke slut på tårerne - for i kirken ventede min søster, som var min brudepige, og vores søn, som var brudesven. Og da min søster kommenteredee hvor smuk jeg var, så kunne jeg mærke, at tårerne begyndte langsomt at komme igen. Og da dørene gik op, var det min fars tur til at lade tårekanalerne få en tur :boohoo:

Men her får I lige lidt kirkebilleder.....

Her bliver dørene åbnet, og ind kommer min søster og vores søn, og jeg bliver fuldt op min far...

post-54286-0-06785000-1344423039.jpg

post-54286-0-92667900-1344423046.jpg

Kan være nogen af jer, kan ane de røde øjne hos min far, tihi :)

post-54286-0-52473200-1344423055.jpg

Og lige et billede af kjolen bagfra

post-54286-0-46053900-1344423066.jpg

Og Christian som fælder en tåre - og han står sammen med min svigerfar (som ekstra var fløjet fra USA af) og hans bedste ven som også var hans forlover, som hedder Kenneth... På min side stod min mor. Vi skulle i alt være 6 oppe ved alteret, troede kun man skulle stå 4, men niksen, ved vores præst hed det 6 personer.

post-54286-0-03686300-1344423077.jpg

Redigeret af sgplcamilla
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Præsten og vielsen

Da vi i tidernes morgen bookede kirken, fik vi en kvindelig præst, ikke hende vi helst ville have - hende som døbte vores søn. Grunden til vi ikke kunne få hende, skyldes at hun var vikar for en som var på barsel, som snart kom tilbage fra barsel og det var også helt i orden med os. Så vi fik i stedet hende som kom tilbage fra barsel.

Ca 1 måned før den store dag, bliver kontaktet af en mandelig præst, som fortæller at han nu er vores præst, da hende den anden havde fået andet arbejde og derfor ikke kunne vie os allievel... Da jeg fandt ud af hvem den nye præst var, tog vi straks kontakt til kiken, for ham ville vi ikke have.... Han havde nemlig ikke det bedste ry, han har glemt at vie folk og komfirmere konfirmander, samt sagt til brude/gommen hvis du/I fortryder skal det være nu I skal vende om og rende jeres vej!!!!

Efter få dage fik vi at vide fra en af de øverste, at vi havde fået ny præst, jubii :biggrin:

Og jeg siger jer, hun var simpelthen bare så sød, er virkelig glad for at vi fik en anden præst. Og hun holdte bare den mest fantastisk tale for os, den var personlig (bl.a. fortalte hun om Christians sure sokker som flyder i stuen, jeg som ikke gider tanke bilen m.m.), men også hvordan vi holder af og elsker hinanden. Så både en sjov, personlig og en kærlig tale holdte hun for os....

Og så kom vielsen.... Mens man stod der og ventede på og få sit tegn til at sige ja m.m., stod jeg i den mest åndssvage rille, så min hæl blev ved med at ryge ned i, så jeg stod pænt og vippede mens jeg ventede :lol:

Her tror jeg præsten er ved at tilspørge os, om vi vil have hinanden, og selvfølgelig sagde vi begge JA :loveshower:

post-54286-0-80749100-1344425591.jpg

Så giv hinanden hånd derpå

post-54286-0-53960300-1344425643.jpg

Og så blev vores ja, forbundet med en ring

post-54286-0-50191200-1344425651.jpg

Og så blev vi gift, og så skal der festes :cheerleader3:

post-54286-0-08447500-1344425714.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer