D&SHoffgaard

at bestille tid på rådhus

5 indlæg i dette emne

Jeg skal til at bestille tid på rådhuset, hvor vi forhåbentligt skal vies d. 13-12-12. Jeg har været inde på kommunens hjemmeside, men kan ikke helt finde ud af hvordan jeg gør det.

Går man op og aflevere vielsesattesten og bestille tid samtidlig eller kan man ringe og bestille tiden, inden man aflevere den? og er det 3 eller 4 måneder før, at man kan udflyde den?

Følg min planlægning Her

Redigeret af D&SHoffgaard
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej,

Jeg formoder det er prøvelsesattesten du mener - ikke vielsesattest :wink:

Vi udfyldte prøvelsesattesten på nettet. Hvis både du og din H2B har nemID, kan det hele ordnes elektronisk. På prøvelsesattesten skal man udfylde vielsesdato, og her skrev jeg den dato, vi gerne vil vies. Vi fik efterfølgende et brev fra kommunen, hvor de skrev at de havde reserveret tid til vores vielse dato+klokkeslet.

Du kan dog også ringe - det gjorde jeg for en sikkerheds skyld, fordi vi skal vies i en anden kommune end vores bopæls kommune. Jeg var lidt i tvivl om hvordan det lige skulle arrangeres, så jeg greb knoglen og ringede til dem. Dette var inden vi udfyldte prøvelsesattesten, og allerede der registrerede hun vores vielse i deres system.

Så jeg vil mene du kan gøre begge dele :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Hej,

Jeg formoder det er prøvelsesattesten du mener - ikke vielsesattest :wink:

Vi udfyldte prøvelsesattesten på nettet. Hvis både du og din H2B har nemID, kan det hele ordnes elektronisk. På prøvelsesattesten skal man udfylde vielsesdato, og her skrev jeg den dato, vi gerne vil vies. Vi fik efterfølgende et brev fra kommunen, hvor de skrev at de havde reserveret tid til vores vielse dato+klokkeslet.

Du kan dog også ringe - det gjorde jeg for en sikkerheds skyld, fordi vi skal vies i en anden kommune end vores bopæls kommune. Jeg var lidt i tvivl om hvordan det lige skulle arrangeres, så jeg greb knoglen og ringede til dem. Dette var inden vi udfyldte prøvelsesattesten, og allerede der registrerede hun vores vielse i deres system.

Så jeg vil mene du kan gøre begge dele :rolleyes:

Jeps, det var det jeg mente :wink:

Okay, så man kan ikke selv bestemme tidspunket? ville nemlig gerne vies så tidligt som muligt? Og ved du, om det er 3 eller 4 måneder før, at man tidligst kan udfylde prøvelsesattesten? For der er lige under 4 måneder til dagen nu og vil gerne have det på plads.

0

Del dette indlæg

Hej igen,

Attesten må max være 4 mdr gammel.

Vi kunne frit bestemme datoen, men klokkeslettet bestemmer de på kommunen. Jeg tør ikke sige om proceduren er den samme i alle kommuner, men... Vi fik af vide, at de tager vielserne i den rækkefølge, som de er bestilt. Vi var de første der bestilte vielse til d. 1/9, så det bliver kl. 13.15.

Så mit bedste gæt er, at hvis i gerne vil vies så tidligt på dagen som muligt, skal i "booke" en tid snart :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer