Webmor

Gæstebogen

21 indlæg i dette emne

Hej alle I dejlige kvinder :wink:

Kan I være behjælpelige med nogle idéer til en gæstebog til brylluppet, der er over 11 måneder til, men har nogle ideer med at selv dekorer for og bagside.

Men hvad har I andre brugt som gæstebog, evt. med billeder og link til hvor de er købt?

Synes dem man finder på nettet, er ret svære at se hvordan de ser ud. Især indvendig.

Help please :biggrin:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej hej...

Var til bryllup sidste år og der havde de lavet den med billeder af alle gæsterne indeni, så man skulle skrive udfor sit billede. Det synes jeg var rigtig godt.

Ved ikke hvor den var bestilt...men tror det var på en af de sider hvor man selv kan lave fotobøger.

0

Del dette indlæg

Jeg har tænkt mig at bruge en scrapbog som gæstebog. Jeg vil tegne ind hvor der skal sættes billeder ind så gæsterne skal skrive ved siden af det billede jeg så sætte ind senere... var ved at overveje polaroid kamera ind til at jeg fik at vide hvor dyre filmene er... så blev det droppet... så har jeg også billederne at hygge mig med efter brylluppet når de skal sættes ind i bogen på de rette pladser :)

Jeg regner med at at pynte den med vores monogram som kommer til at gå igen fra invitationer, bordkort mm

Men kun fantasien sætter grænser... der er jo også mange andre måder at lave gæstebog på end lige en fysisk bog :)

0

Del dette indlæg

Tak for svar :biggrin:

Jeg overvejer også selv at finde en scrapbog, og dekorer for og bagside ..

Og evt. lave en side til hvert par, eller hver enkelt gæst, hvis der er nogle der kommer uden partner (dem er der jo et par stykker af)

Hvor jeg så vil få sat billeder ind som er taget af hver person/hvert par til brylluppet.

Men så syntes jeg jo bare bogen er tom, når først billederne kommer senere?! :blush:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja det har jeg også tænkt på og derfor jeg havde overvejet polaroid kamera som jeg kunne låne af min niece men hun fortalte så lige at 5 billeder vil koste 150-180 kr og så synes jeg godt at jeg kan nøjes med tegne ind hvor billederne skal være så gæsterne kan se hvor de skal skrive :)

Jeg regner med at der ved siden af gæstebogen vil være en guide, hvor der står at gæsterne skal skrive deres hilsen ved pladsen ved siden af hvor billedet så senere vil blive sat ind ellers har jeg overvejet at hvis mine to niecer vil være brudepiger (de er til den tid 18 og 22 år) så vil jeg høre dem og de vil stå for at hjælpe gæsterne, hvis de har spørgsmål til gæstebogen og den ældste af pigerne er rigtig god til at fotografere så kan hun tage billederne med det samme :)

Kommer da heldigvis til at kunne bruge de lange vinterdage til at lave og gennemtænke det hele :biggrin:

0

Del dette indlæg

Rigtig god ide med et hold unge piger der har "ansvaret" for gæstebogen .... For desværre ses der MEGET tit, at gæstebogen bliver en kende forsømt af gæsterne og er alt andet end fuld af hilsner dagen derpå :(

Og alt dét fine arbejde med forberedelse af hvor gæster skal skrive, navne mm. vil kun gøre dén endnu mere larmende tom, hvis de så ikke får det gjort :o

Jeg er selv endt op med, at gøre vores til en "scrapbog" over vores bryllup af selv samme årsag .... Efter gæsternes hilsner har jeg sat sange, taler, kirke haløjsa, noget af bordpynten og tilmed frakturen på kjole ( :blink: ) ind - Ting, som jeg/vi af den ene eller anden grund ville ha´til at ligge og flagre et eller andet sted, fordi vi ikke helt kan nænne at smide det ud :biggrin:

Så nu har vi én alt-i-en bryllups mindebog :heart:

0

Del dette indlæg

Jeg tænker også at jeg vil tegne/male rammer osv. til billederne, så de kan se hvor de ikke skal skrive! :biggrin:

Jeg havde tænkt (indtil videre) at de første 20 gæster eller lign. kunne skrive i den imens de venter på vi kommer retur fra kirken og foto tagning, så går der lige en times tid ca. hvor de "bare" venter på os (der er selvfølgelig drikke og lidt til munden) ..

Men syntes I ikke det var en ide? så folk kan bruge lidt tid inden festen til at skrive i den? :wink:

Jeg har også tænkt mig at når bogen er færdig med gæsternes hilsner osv. efter brylluppet, at sætte sange, bordkort, og alt mulig andet ind fra brylluppet, så jeg har "alt" gemt :loveshower:

0

Del dette indlæg

Rigtig god ide med et hold unge piger der har "ansvaret" for gæstebogen .... For desværre ses der MEGET tit, at gæstebogen bliver en kende forsømt af gæsterne og er alt andet end fuld af hilsner dagen derpå :(

Og alt dét fine arbejde med forberedelse af hvor gæster skal skrive, navne mm. vil kun gøre dén endnu mere larmende tom, hvis de så ikke får det gjort :o

Jeg er selv endt op med, at gøre vores til en "scrapbog" over vores bryllup af selv samme årsag .... Efter gæsternes hilsner har jeg sat sange, taler, kirke haløjsa, noget af bordpynten og tilmed frakturen på kjole ( :blink: ) ind - Ting, som jeg/vi af den ene eller anden grund ville ha´til at ligge og flagre et eller andet sted, fordi vi ikke helt kan nænne at smide det ud :biggrin:

Så nu har vi én alt-i-en bryllups mindebog :heart:

Rigtig god ide med at lave det til en scrapbog over brylluppet... jeg må vist heller lede efter en scrapbog med en del sider i :)

super ide at sætte bordpynt mm ind så man virkelig kan mindes dagen bagefter :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tænker også at jeg vil tegne/male rammer osv. til billederne, så de kan se hvor de ikke skal skrive! :biggrin:

Jeg havde tænkt (indtil videre) at de første 20 gæster eller lign. kunne skrive i den imens de venter på vi kommer retur fra kirken og foto tagning, så går der lige en times tid ca. hvor de "bare" venter på os (der er selvfølgelig drikke og lidt til munden) ..

Men syntes I ikke det var en ide? så folk kan bruge lidt tid inden festen til at skrive i den? :wink:

Jeg har også tænkt mig at når bogen er færdig med gæsternes hilsner osv. efter brylluppet, at sætte sange, bordkort, og alt mulig andet ind fra brylluppet, så jeg har "alt" gemt :loveshower:

Jeg har også tænkt mig at få gæsterne til at begynde at skrive i gæstebogen mens vi alligevel er ude og blive fotograferet - vil gerne at de skriver i bogen inden der kommer for meget alkohol i blodet :blink: og ja frygter også at når middagen først er gået i gang kan det blive svært for gæsterne at huske at de skal skrive i gæstebogen... og selvom en gæstebog måske er lidt gammeldags så synes jeg der er noget hyggeligt ved at kunne sidde og kigge i bogen når det hele er overstået og mindes en (forhåbentligt) fantastisk dag :)

0

Del dette indlæg

Jeg har også tænkt mig at få gæsterne til at begynde at skrive i gæstebogen mens vi alligevel er ude og blive fotograferet - vil gerne at de skriver i bogen inden der kommer for meget alkohol i blodet :blink: og ja frygter også at når middagen først er gået i gang kan det blive svært for gæsterne at huske at de skal skrive i gæstebogen... og selvom en gæstebog måske er lidt gammeldags så synes jeg der er noget hyggeligt ved at kunne sidde og kigge i bogen når det hele er overstået og mindes en (forhåbentligt) fantastisk dag :)

Det er lige præcis også det jeg tænker! :happy: Måske er den "gammeldags" men vil da gerne have gæstebogen til at sidde og kigge i om 10 og 20 år, og ja endnu længere tid :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Jeg var til bryllup i lørdags, hvor det ikke var gæstebog, men en mindekasse. Tænker dog jeg vil lade mig inspirere. I en pause mellem retter delte toastmasteren nogen sedler og blyanter ud, og bad os om at skrive en hilsen til parret, og lægge dem i en kasse som de så skulle åbne på deres første bryllupsdag. Så får alle skrevet! Min version af det vil nok være (hvis jeg beholder min nuværende ide til bordkort) at de simpelthen skriver på bagsiden af deres bordkort, og at jeg laver en form for album ud af kortene, eventuelt med fremkaldte billeder af gæsterne sammen med kortet fra dem.

Har også set altfor mange brylluper hvor gæstebogen er blevet forsømt!

0

Del dette indlæg

Jeg var til bryllup i lørdags, hvor det ikke var gæstebog, men en mindekasse. Tænker dog jeg vil lade mig inspirere. I en pause mellem retter delte toastmasteren nogen sedler og blyanter ud, og bad os om at skrive en hilsen til parret, og lægge dem i en kasse som de så skulle åbne på deres første bryllupsdag. Så får alle skrevet! Min version af det vil nok være (hvis jeg beholder min nuværende ide til bordkort) at de simpelthen skriver på bagsiden af deres bordkort, og at jeg laver en form for album ud af kortene, eventuelt med fremkaldte billeder af gæsterne sammen med kortet fra dem.

Har også set altfor mange brylluper hvor gæstebogen er blevet forsømt!

Også en super ide med en mindekasse :) tror måske jeg vil være for nysgerrig til at kunne vente et helt år med at kigge i kassen :fløjt:

Jeg var til et bryllup for nogle år siden hvor gæsterne skulle skrive en hilsen på nogen små hjerte og ved at bruden siden hen har sat dem ind i en bog... jeg vil bare være for nervøs for at nogen af hilsnerne bliver væk :unsure:

Jeg håber lidt at det at jeg får nogen til at hjælpe gæsterne med at huske at de skal skrive i bogen gør at flere får skrevet en hilsen... og det behøves som ikke at være den store roman "tillykke til jer - ha det godt hilsen bla bla bla" er som fint nok (nok specielt de single fyre som skal med som laver den korte udgave :rolleyes: )

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh ja ... "Mindekassen" :) Dén havde min søster sørget for vores små piger havde med til vores bryllup og de delte stolte de røde hjerter rundt og nu er de mange hjerter sikkert forsejlet i en lille fin kuffert og venter os på vores 1 års bryllupsdag :heart:

Bliver SÅ skønt at åbne og læse om 1 år, mens vi deler en flaske god rødvin ..... Glæder jeg mig helt tosset til :biggrin:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

En mindekasse var da også en super idé! :biggrin:

måske man skulle overveje det? og måske bruge hilsnerne til at lave en slags scrapbog med billeder efterfølgende?

Var lige det jeg planlagde. En art scrapbook, ev.t sammen med bryllupsbillederne generelt, med billede af gæsten og deres hilsen limet ind. Også tænkte jeg bare, at det ville være nemmere for gæsterne på den måde - folk har åbenbart nemmere ved sådan noget, når der lige sættes 5min af til at alle gør det, end når de efter tur skal til det mens nogen venter.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

En mindekasse var da også en super idé! :biggrin:

måske man skulle overveje det? og måske bruge hilsnerne til at lave en slags scrapbog med billeder efterfølgende?

Var lige det jeg planlagde. En art scrapbook, ev.t sammen med bryllupsbillederne generelt, med billede af gæsten og deres hilsen limet ind. Også tænkte jeg bare, at det ville være nemmere for gæsterne på den måde - folk har åbenbart nemmere ved sådan noget, når der lige sættes 5min af til at alle gør det, end når de efter tur skal til det mens nogen venter.

Ja jeg tror måske bare jeg vil lave en mindeboks og nogle lapper papir i vores farvetema farver, og så bede folk skrive på dem og smide i kassen, og så kan jeg lave en mindeboks til brylluppet og efterfølgende lave en scrapbog over dagen, med billeder mv! :happy:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer