Maj83

Vores vidunderlige dag 18-08-2012

14 indlæg i dette emne

Vores fantastiske bryllupsdag 18.08.2012.

Dagen før brylluppet kørte vi ud og hentede fadøl og kage og fik det afleveret i fælleshuset og sørget for at fadølsanlægget virkede.

Vi var færdige med dagens opgaver lidt over et og kørte forbi slagteren og købte lidt håndmadder med hjem, som vi nød på terrassen. Vejret var superskønt. Eftermiddagen blev brugt til afslapning, inden vi kørte ud og afleverede vores lille hund i den pension han skulle være i indtil søndag.

Så var det hjem og slappe lidt af inden vi besluttede os for at gå ned i byen og få lidt mad. Vi satte os og fik en øl og en drink og besluttede så at tage noget mad med hjem. Hvilket var meget heldigt, for da vi kom hjem var vores venner og familie i gang med at sætte æresport op. Det var utrolig hyggelig at se dem alle sammen og de var lynhurtig færdige. Så vi satte os alle sammen og snakkede på terrassen. Da de alle var taget hjem sad Jesper og jeg og snakkede og der forsvandt al nervøsitet for om lørdagen, vi glædede os bare til at feste med alle de mennesker vi holdt af.

Lørdag morgen:

Vi vågnede begge ved otte tiden og så var det tid at bytte morgengaver. Jeg fik en flot halskæde med et hjerte med et hjerte i hvidgulv og 4 små brillianter. Jeg gav Jesper et Tour de France ur fra 2012 kollektionen.

Efter at have ligget lidt og snakket stod vi op og hoppede i et fælles karbad med en flaske mousserende rosevin på kanten. (selvsamme karbad havde Jesper friet til mig i den 20. januar)

Vi nød badet og så var det tid til morgenmaden. Her lavede vi en brunch a’la Jamie Oliver og nød den i det varme solskin på terrassen. Vejret var superflot og meget varmt. Efter maden lakerede vi negle på hinanden, da Jesper synes det ville så sjovt ud med farvestrålende negle når de klippede hans sokker.

Klokken 12 havde vi så begge tid hos hver sin frisør og så skiltes vi. Jeg fik lagt make-up og sat håret hos frisøren og synes det så flot ud. Efter halvanden time ringede jeg til min mor, som hentede mig og kørte os hjem til dem. Her brugte jeg så eftermiddagen med at snakke med familien. Stadig ingen nerver, men hvor jeg dog synes tiden gik langsomt.

Vi skulle være i kirken klokken 16.00, så klokken 15.00 tænkte jeg at jeg hellere måtte i gang med at komme i kjolen, for det tog jo nok lidt tid, men 10 minutter efter var jeg fuldt udstyret og klar. Klokken halv fire kørte min mor, min søster og hendes kæreste ud for at hente bedsteforældrene. Så var der kun min far og jeg tilbage og min far var allerede gennemblødt af sved og virkede en smule nervøs.

post-56560-0-83292900-1349348072.jpg

Min dejlige mand, som stod og tog imod ved kirken.

post-56560-0-65342900-1349348186.jpg

Her er han så med sin bror, som var vores forlover.

Fem minutter efter kom en af vores gode venner, som kørte brudekørsel i sin flotte volvo amazone. Fem minutter senere kørte vi så af sted og kunne godt se, da vi nærmede os kirken at vi var alt for tidligt på den, så vi måtte køre en lille ekstratur. Endelig kunne vi parkere ved kirken, hvor vores fotograf var klar til at tage billeder. I våbenhuset lå en superflot brudebuket, som min svigermor havde bundet til mig og en brystbuket til min far. Fotografen og vores gode ven blev lukket ind i kirken og så begyndte mine nerver at slå til. Hold da op, hvor jeg var nervøs. Så begyndte musikken at spille og min far og jeg skulle gå op af gulvet. (På vej derop sagde min far også til mig rolig nu, du er ikke på flugt) Heldigvis lykkedes det at få styr på nerverne og fokusere på min dejlige mand, som stod og ventede.

post-56560-0-60450900-1349348601.jpg

post-56560-0-26307000-1349348634.jpg

post-56560-0-24893000-1349348770.jpg

post-56560-0-49598600-1349348698.jpg

Min ankomst til kirken.

Endelig kunne man sætte sig i stolen ved alteret og ceremonien gik i gang. Mine hænder blev ved med at ryste, så jeg sad og koncentrerede mig om at holde dem i ro hele tiden under præstens tale. Jeg synes det virkede som en evighed inden han var færdig med talen, selvom det var en rigtig god tale, som tog udgangspunkts i Tv2s nærmest lykkelig. Endelig kunne vi sige ja og sætte os sammen og alle mine nerver forsvandt. Nu havde jeg omsider sagt ja til min dejlige mand og følte mig fuldstændigt opfyldt af lykke.

Så kunne vi gå ud af kirken og hilse på alle i våbenhuset. Kirken ville ikke have ris ind, og vi skulle have taget nogle billeder inde i kirken. Vi fik taget en masse gode billeder i kirken, blandt andet et af vores nærmeste familie og de bedsteforældre, der var med i kirken. Så blev det tid at gå ud af kirken, hvor vi blev overdynget med ris. De var alle vegne. Efter riskastningen bad vi folk om at tage videre op i forsamlingshuset, mens vi selv fik taget en masse gode billeder udenfor kirken.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

post-56560-0-07072500-1349350707.jpg

post-56560-0-36239600-1349350758.jpg

post-56560-0-78253900-1349350860.jpg

Så sluttede fotosessionen ved kirken og vi kørte mod forsamlingshuset. Jeg har endnu ikke fået billeder fra festen i forsamlingshuset, så jeg fortsætter beretningen, når de kommer.

Endelig kunne vi selv køre mod forsamlingshuset og min gode veninde havde sørget for en lille flaske kold champagne vi kunne nyde i bilen på vej derop. Da vi kom derop måtte jeg have min søster til at hjælpe med at tage kjole og bh af og på igen. Så var jeg klar til festen.

Redigeret af Maj83
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Så kom der endelig flere billeder, så her kommer fortsættelsen.

Fortsættelse:

Det var utrolig dejlig at komme op at se at alle folk bare sad rundt omkring og snakkede og havde sørget for at forsyne sig selv. Samtidig var vores gavebord blevet fuldstændigt fyldt op og vi var helt i tvivl om hvor vi skulle starte henne. Men vi begyndte at pakke ud, mens køkkenpersonalet servede velkomstdrinks og vi nåede at komme igennem alle gaverne og at få skrevet inde i kortene, så vi kunne huske hvad vi havde fået fra hvem. Vi fik alt det vi havde på vores ønskeseddel og mere til.

Så blev det tid og gå til bords og min dejlige mand holdt vores velkomsttale, hvorefter min lillesøster præsenterede sig, som vores toastmaster, hvis der var nogen, der havde indlæg. Tjenerne kom ind med forretten: Røget dyrekølle, som alle synes var rigtig lækkert og så begyndte talerne. Min far holdt en tale til os, det havde jeg aldrig i min vildeste fantasi troet. Det er den første tale han nogensinde har holdt. Min dejlige mand holdt også en sød og sjov tale. Mine to bedste veninder holdt tale og Jesper faster holdt tale. En anden af mine gode veninder havde lavet os et hjertetræ, hvor alle gæsterne skulle skrive en lille hilsen til brudeparret, som vi så fik. Det er stadigvæk rigtig rart at læse alle hilserne. Jespers kollegaer lavede en sjov lille quiz til os, hvor den tydeligvis var lavet så jeg skulle vinde.

Vi fik buffet til hovedret og det af den jeg smagte var bare superlækkert og alle gæsterne roste maden i høje toner. Vi fik ikke selv smagt så meget, da vi var meget rundt og snakke med alle gæsterne. Efter buffeten trak vi alle ud i det gode vejr, mens tjenerne fik flyttet bordene rundt og musikken var i gang med at stille op. Alle tog drikkevarer med ud og sad og hyggede sig i det stadig meget varme vejr.

Så var det tid og skære kagen for og give hinanden et stykke inden musikken spillede op og vi skulle danse brudevals. Vi havde øvet den så mange gange og Jesper havde aldrig trådt mig over tæerne før, men det kom han til der, men det betød absolut intet. Resten af festen gik med dans og snakke med alle gæsterne.

Vi serverede natmaden klokken 1.00, men festen fortsatte ufortrøden bagefter. Musikken stoppede med at spille halv tre og klokken tre sluttede festen. Vi tog en taxa hjem og sad og delte resten af vinen fra i morges i sofaen og snakkede om at vi ikke kunne have fået en bedre fest. Alt var simpelthen så perfekt og vi ville bare ønske at det havde været en af de dage, der varede evigt.

post-56560-0-27598200-1353408362.jpg

post-56560-0-77610000-1353408375.jpg

post-56560-0-85764500-1353408385.jpg

post-56560-0-16860000-1353408417.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer