Calera

Talen - Skal man takke?

12 indlæg i dette emne

Hejsa Brude :denmarkflag:

Endnu engang har jeg brug for jeres råd og viden (Det er efterhånden blevet en hverdagsting hehe :a1221: )

Jeg har læst lidt forskellige taler herinde, og jeg er kommet lidt i tvivl om noget: Skal man takke alle mulige i sin tale (forældre, svigerforældre, min veninde som har hjulpet utroligt meget, toastmaster osv) eller kan man godt tillade sig at dedikere talen KUN til sin mand? Egentlig vil jeg allerhelst bare sige noget til ham, men vil heller ikke træde nogen over fødderne hvis nu det er normalt at man også takker de andre... Jeg har selv kun været til et enkelt "rigtigt" bryllup før, så jeg er fuldstændig på bar bund med hvordan de forskellige ting skal være... :(

Håber I kan hjælpe lidt

Mange brudehilsner fra Calera :loveshower:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du kan måske starte ud med at sige du gerne lige vil takke bla bla bla bla.. mens du kigger rundt.... og derefter kigge om på din mand, og så kan resten af talen være til ham... på den måde er folk takket, men det er den sidste del man husker bedst bagefter... :wink:

Så der ikke nogen der føler sig overset.. :happy:

Det er nok sådan jeg kommer til at gøre.. men tror det er en smagssag...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er helt klart på: NEJ, du skal kun tale til din mand i "brudens tale"!

Jeg synes dog, at "tak" er på sin plads, men ikke når man rejser sig op for at holde tale til sin mand.

Vi kommer til at holde en lille middag for nærmeste familie + 2-3 af de venner, der har store roller ved brylluppet aftenen inden, så der regner jeg med at vi lige siger et par takke-ord :)

Så synes da bare du skal vælge et andet tidspunkt hvor det passer at sige tak, til dem der skal takkes: I dagene før brylluppet når i går og ordner eller til en middag nogle uger før eller efter, hvor du lige ser folk eller lignende.

Ved dog godt at der er mange som bruger halvdelen af deres tale på at takke, men synes faktisk det er helt vildt malplaceret. Hvis man absolut vil takke folk om aftenen, så alle gæsterne kan høre det, synes jeg det ville være mere passende at rejse sig på et andet tidspunkt og sige det - eller sige det når man byder velkommen. :)

Redigeret af SoExited
0

Del dette indlæg

Kommer det ikke lidt an på hvad man vil takke for? Altså hvis man gerne vil takke for praktisk hjælp til brylluppet så passer det vil fint i en velkomst tale, men hvis man er ude i det store "tak mor og far fordi I altid har været der, tak svigermor og svigerfar for den skønne mand I har givet mig, tak veninde fordi du har lyttet når jeg har grædt osv." så synes jeg måske ikke lige det er i velkomst talen... Velkomst talen er i min optik en fælles tale fra brudeparret, så her er det JER der takker. Hvis det er DIG der takker så synes jeg det er i din egen tale.

0

Del dette indlæg

Ja - man kan godt tillade sig at dedikere talen til manden. Der er jo mange andre måder at sige tak på end via en tale. Hvis man syntes at man ikke vil glemme de andre i forhold til selskabet, kan man jo kort indlede med at sige at man er taknemmelig for og godt vil takke de mange men at de følgende ord er rettet mod "ham". En mere "fræk" løsning kunne være at tage ordet og lave en ultrakort tak til de mange for derefter at sætte sig ned. 2 minutter efter alle har sat sig ned tager man så ordet igen og holder "talen". Selvfølgelig efter aftale med toastmasteren

Lige vedr. toastmasteren vil jeg ikke gå så langt som til at sige at det er direkte unaturligt at sige tak i en tale men det mest naturlige er at gøre det når man runder middagen af hvor toastmasterens rolle er overstået.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tusinde tak for jeres svar :loveshower:

Tror det endelige bliver at vi siger en hurtig tak til dem der har hjulpet samtidig med velkomstalen... Så kan vi gøre det uden at nævne navne, og stadig have alle med :)

Tror det må blive noget i nærheden af: Vi vil gerne takke jer alle for at være kommet idag og fejre os og gøre vores bryllup helt perfekt, og special tak til jer som har hjulpet og stadig hjælper så utroligt meget med alle de praktiske og personlige ting.... og bla bla bla

Kan man ikke godt det? Så er ingen navne nævnt, og ingen kan føle sig stødt :a1221:

Mange brudehilsner Calera :loveshower:

0

Del dette indlæg

Det synes jeg lyder rigtig fint.

Hvis det kan hjælpe dig, må du gerne få de første par linier i min tale?!

"Kære gæster, 1000 tak for I er kommet i dag og er med til at fejre vores lille familie.

Nu er I ikke glemt for resten af talen er til (navn)"

Det synes jeg i hvert fald godt jeg kan tillade mig at sige :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer